Ubuntu Jail a Linuxulator

Sekcia: Konfigurácia 17.09 | 01:55
Avatar sonny21   Používateľ

Ahojte v unixe som začiatočník, ale hrám sa trošku s FreeBSD a potrebujem poradiť. Debootstrapol som si Ubuntu (Jammy Jellyfish) a povolil som v rc linuxulator. Mam teda vo FreeBSD komatibilitu s linux ABI.

na skusku som spustil prehliadace chrome a edge (BSD má natívne len chromium bez sync a DRM) a funguju tak ako majú, vrátane nastavení a sychronizácie položiek.

urobil som si z toho jail ukazujúci na /compat/ubuntu takže do rootu sa dostanem takto:

sudo jexec ubuntu /usr/bin/fish #(ubuntu mám prednastavené v /etc/jails.conf)

zhrnuté: spušťanie čohokoľvek pod rootom mi funguje. ale čo bežné aplikácie? keď chcem pustiť trebars chrome, tak ako je to správne pod normálnym userom (nie pod rootom bez --no-sandbox) ako na to? Ako sa to bežne robí?

Treba vytvoriť usera v jaile? A potom sa doň dostať cez jexec? koncept:

v linuxe spravim: useradd knut a vo freebsd: sudo jexec -U knut ubuntu /opt/google/chrome/google-chrome

Skúsil som to, ale dostal som error jexec: getpwnam: knut: No such file or directory.

useadd nerobí niečo zle? Lebo akoby tam ten user knut nebol. Ale on tam je, vytvoril som ho v tom jail linuxovom prostredi. Ak niekto viete poradiť postup ako a či mám vytvoriť usera len v jaile? a ci staci cez useradd. Alebo treba v jaile aj v hostovanom FreeBSD? Alebo použiť niečo z roota len nastaviť ako bežného užívateľa? O jailoch toho zatiaľ veľa neviem.

Inak linuxové apliácie v jailoch fungujú perfektne (vrátane desktopových) rozdiel ani nepoznať. Ide mi len o to ako to spúšťať správne.

    • RE: Ubuntu Jail a Linuxulator 18.09 | 13:31
      Avatar Livan Manjaro s XFCE  Používateľ