Pravopis a linux

Sekcia: Ostatné 05.12.2005 | 18:00
Hawkeye   Návštevník
Nedávno som písal článok do istého nemenovaného časopisu (zatiaľ žiadny honorár - žiadna reklama). Ako inak, bol o Linuxe. Neskôr som od nášho odborníka na spisovnú slovenčinu dostal niekoľko upozornení, na ktoré by si (vraj) mali dať autori článkov o Linuxe pozor. Tu je to: 1. Slovo Linux Slovník slovenského jazyka zatiaľ nepozná. (Čo z toho vyplýva som dodnes nepochopil...) 2. Neexistuje krabicová verzia programu, ale iba škatuľová. 3. Softvér nie software. Takisto aj hardvér. (Našťastie nie frívér) 4. Ak existuje slovenské slovo, mali by sme ho používať namiesto zahraničného: desktop-pracovná plocha, e-mail - elektronická pošta... Toľko v skratke, prajem vám príjemnú zábavu pri čítaní elektronickej pošty na vašich pracovných plochách, alebo s prácou na dátových staniciach (serveroch).
    • Re: Pravopis a linux 05.12.2005 | 10:58
      ethyl   Návštevník
      s tou slovencinou je niekedy vazne otrava... toto sice nie su IT pojmy, ale napriklad slova ako "topankac" a "gulanda" ma odrovnaju na mieste. ked uz su pri tom poslovencovani terminov, spomenul som si na jeden stary navrh premenovat interface na medziksicht(co vyzera byt nespisovne) alebo spisovne medzitvar.
      • Re: Re: Pravopis a linux 05.12.2005 | 11:18
        Anonym   Návštevník
        Este lepsia je radostna palicka, teda joystick. Alebo zeby to bolo presnejsie ako radostna tycka, ale to mi pripomina sobotu rano na internate.
    • Re: Pravopis a linux 05.12.2005 | 16:11
      Avatar nardew debian  Používateľ
      no ale v tom pripade pracujeme na vrchu lavice :D (desk - top) :D
      • Re: Re: Pravopis a linux 05.12.2005 | 16:13
        Drakster   Návštevník
        a v PC mame niekolko otrokov ;-).
    • Re: Pravopis a linux 05.12.2005 | 16:37
      Avatar Ondrej Hučko Kubuntu  Používateľ