inicializacia grafiky vo FreePascale
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
-
-
Re: inicializacia grafiky vo FreePascale 19.04.2006 | 11:05Frantisek Klabzuba Debian PoužívateľAhoj. Asi by malo stacit napisat prazdnu cestu ''. Problem je ale asi v niecom inom. Mam taky pocit ze v linuxe unit graph pouziva kniznicu libvga alebo svgalib. Problem je v tom ze aby ti to inicializovalo grafiku musis byt root! A navyse tyka sa to konzoly, nie X Windows takze musis byt v textovej konzole. Skor by som ti ale odporucal prejst na nejaku serioznejsiu graficku kniznicu, napr. SDL je velmi dobra, spustis to v X Windows a to aj bezny uzivatel, nie len root. Mozes tiez pouzit Xlib co je uplne nativny pristup k X Windows, jednoduchu jednooknovu aplikaciu typu hello world napises na 5-10 riadkov + mas tam kreslenie ciar, textov, bitmapy aj udalosti (mys klavesnica). dvh
-
Re: Re: inicializacia grafiky vo FreePascale 19.04.2006 | 14:35uid0 Návštevníkjj, SDL je super
-
Re: Re: inicializacia grafiky vo FreePascale 19.04.2006 | 15:22Frantisek Klabzuba Debian PoužívateľAk by si mal zaujem mam doma nejaky moj vlastny napoli rozrobeny toolkit (label, tlacitka, edit, tusim aj memo) z jednej mojej hry vo freepascale a SDL ak by bol zaujem...
-
Re: Re: Re: inicializacia grafiky vo FreePascale 19.04.2006 | 20:40josif NávštevníkMyslite, ze by stacilo, keby som dal cestu ku grafickej kniznici s windows? ´/windows/C/TP7/BGI´ ??
-
Re: Re: Re: Re: inicializacia grafiky vo FreePasca 19.04.2006 | 20:55uid0 Debian PoužívateľnieDebian. apt-get into it…
-
Re: Re: Re: Re: inicializacia grafiky vo FreePasca 19.04.2006 | 23:49WlaSaTy Návštevníkpokial vyslovene trvas na pouziti Borland Graphic Interface tak je vhodnejsie pouzit OS DOS. napriklad opendos, freedos a podobne. nemusi to byt vyslovene dos od fy m$ alebo ibm (aj oni vyvijali dos:). ved vyskusaj a uvidis :) je pravda ze praca s grafikou pod BGI je jednoducha ale na dnesnu dobu nemusis dostat rozumne obrazky pomocou daneho rozhrania, ved si pametam ako sme hladali rozhranie do paskalu pre vesa standard ale nasli sme maximalne svga. no ale na druhu stranu nam to vtedy stacilo. PS.: ajtak sa neda zarucit ze moderne graficke karty budu podporovat rezim 640x480 a 16 farieb ktory sa v tomto interfaci pouzival najcastejsie.
-
-
-
-