3D cez graficku alebo procesor?
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
13. apríla 2025 bola vydaná verzia MX linux 23.6
Zdroj: Mx linux blog
Tretí ročník Bratislava OpenCamp sa uskutoční už túto sobotu na FIIT STU. Registrácia účastníkov prebieha online a účasť je bezplatná.
Zdroj: Bratislava OpenCamp
Tablet PineTab-V od spoločnosti Pine64 sa teraz dodáva s vylepšeným hardvérom a operačným systémom založeným na linuxovej distribúcii Debian.
Zdroj: liliputing.com
Zúčastnite sa open sourcovej konferencie v oblasti správy a riadenia identít (identity governance and administration), kde na vás čakajú zaujímavé workshopy, prednášky a networking s industry expertami v rámci komunity.
Vyšlo „paralelné vydanie“ (nie úplná aktualizácia) verzie AV Linux MX Edition.
Zdroj: AV Linux
Priatelia želám Vám do Nového roku 2025 všetko dobré, nech sa Vám vo svete Linuxu darí a z mojej strany ďakujem všetkým, ktorí akýmkoľvek spôsobom prispievajú na tento web. Či sú to už správy o zaujímavých novinkách, komentáre v diskusiách alebo blogy, ktoré niekedy zaberú aj pol dňa klepania na úkor svojho času. O to väčšia vďaka, PF 2025.
3. ročník Bratislava OpenCamp sa uskutoční 5. 4. 2025
Po covidových rokoch a ďalších prekážkach je pred nami tretí ročník, ktorý sa uskutoční v apríli 2025 na FIIT STU v Bratislave. Prvý aj druhý ročník konferencie sa tešil účasti okolo 300 ľudí, veríme že tretí ročník bude ešte lákavejší.
Zdroj: Bratislava OpenCamp
Aj v roku 2025 sa v Bruseli uskutoční podujatie "Free and Open source Software Developers’ European Meeting" (FOSDEM). Viac na jeho stránkach.
Zdroj: https://fosdem.org/2025/
Komerčné riešenie pre virtualizáciu VMware Workstation Pro bolo uvolnené bezodplatne pre osobné použitie približne od mája 2024. Jedná sa o veľmi kvalitný virtualizačný nástroj pre windows aj linux.
Vznikla česká webová stránka venovaná distribúcii EndeavourOS s podporou Arch-Linux.cz. Táto distribúcia je založená na Arch linuxe. Inštalácia je založená na Calamares.
Zdroj: EndeavourOS.cz
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
31 | 01 | 02 | 03 | 04 | 05 | 06 |
07 | 08 | 09 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 |
Po | Ut | St | Št | Pi | So | Ne |
---|---|---|---|---|---|---|
28 | 29 | 30 | 01 | 02 | 03 | 04 |
05 | 06 | 07 | 08 | 09 | 10 | 11 |
12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 |
19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 |
26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 01 |
Ak sa vám táto stránka páči, môžete nás podporiť tak, že si na vaše stránky umiestnite tento banner.
Náš Twitter tag je #LinuxOSsk
pokial nemas nainstalovane ovladace ktore umoznuju vyuzivanie 3d akceleratora tak ano. v linuxe a v hociakom inom operacnom systeme.
:Ak ano ako to zistim ja na svojom kompe ci to nieje aj moj pripad?
hadam vies co si stvaral s pocitacom, nie? ale k veci
glxinfo
riadok direct rendering.name of display: :0.0
display: :0 screen: 0
direct rendering: Yes
server glx vendor string: SGI
server glx version string: 1.2
server glx extensions:
GLX_ARB_multisample, GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating,
GLX_EXT_import_context, GLX_EXT_texture_from_pixmap, GLX_OML_swap_method,
GLX_SGI_make_current_read, GLX_SGIS_multisample, GLX_SGIX_hyperpipe,
GLX_SGIX_swap_barrier, GLX_SGIX_fbconfig, GLX_MESA_copy_sub_buffer
client glx vendor string: ATI
client glx version string: 1.3
client glx extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
GLX_ARB_get_proc_address, GLX_SGI_video_sync, GLX_ARB_multisample,
GLX_ATI_pixel_format_float, GLX_ATI_render_texture
GLX version: 1.2
GLX extensions:
GLX_EXT_visual_info, GLX_EXT_visual_rating, GLX_EXT_import_context,
GLX_ARB_multisample
OpenGL vendor string: ATI Technologies Inc.
OpenGL renderer string: RADEON 9550 Generic
OpenGL version string: 2.0.6011 (8.28.8)
OpenGL extensions:
GL_ARB_multitexture, GL_EXT_texture_env_add, GL_EXT_compiled_vertex_array,
GL_S3_s3tc, GL_ARB_depth_texture, GL_ARB_fragment_program,
GL_ARB_fragment_program_shadow, GL_ARB_fragment_shader,
GL_ARB_multisample, GL_ARB_occlusion_query, GL_ARB_point_parameters,
GL_ARB_point_sprite, GL_ARB_shader_objects, GL_ARB_shading_language_100,
GL_ARB_shadow, GL_ARB_shadow_ambient, GL_ARB_texture_border_clamp,
GL_ARB_texture_compression, GL_ARB_texture_cube_map,
GL_ARB_texture_env_add, GL_ARB_texture_env_combine,
GL_ARB_texture_env_crossbar, GL_ARB_texture_env_dot3,
GL_ARB_texture_float, GL_ARB_texture_mirrored_repeat,
GL_ARB_texture_rectangle, GL_ARB_transpose_matrix, GL_ARB_vertex_blend,
GL_ARB_vertex_buffer_object, GL_ARB_vertex_program, GL_ARB_vertex_shader,
GL_ARB_window_pos, GL_ARB_draw_buffers, GL_ATI_draw_buffers,
GL_ATI_element_array, GL_ATI_envmap_bumpmap, GL_ATI_fragment_shader,
GL_ATI_map_object_buffer, GL_ATI_separate_stencil,
GL_ATI_texture_env_combine3, GL_ATI_texture_float,
GL_ATI_texture_mirror_once, GL_ATI_vertex_array_object,
GL_ATI_vertex_attrib_array_object, GL_ATI_vertex_streams,
GL_ATIX_texture_env_combine3, GL_ATIX_texture_env_route,
GL_ATIX_vertex_shader_output_point_size, GL_EXT_abgr, GL_EXT_bgra,
GL_EXT_blend_color, GL_EXT_blend_func_separate, GL_EXT_blend_minmax,
GL_EXT_blend_subtract, GL_EXT_clip_volume_hint,
GL_EXT_draw_range_elements, GL_EXT_fog_coord, GL_EXT_framebuffer_object,
GL_EXT_multi_draw_arrays, GL_EXT_packed_pixels, GL_EXT_point_parameters,
GL_EXT_rescale_normal, GL_EXT_secondary_color,
GL_EXT_separate_specular_color, GL_EXT_shadow_funcs, GL_EXT_stencil_wrap,
GL_EXT_texgen_reflection, GL_EXT_texture3D,
GL_EXT_texture_compression_s3tc, GL_EXT_texture_cube_map,
GL_EXT_texture_edge_clamp, GL_EXT_texture_env_combine,
GL_EXT_texture_env_dot3, GL_EXT_texture_filter_anisotropic,
GL_EXT_texture_lod_bias, GL_EXT_texture_mirror_clamp,
GL_EXT_texture_object, GL_EXT_texture_rectangle, GL_EXT_vertex_array,
GL_EXT_vertex_shader, GL_HP_occlusion_test, GL_NV_blend_square,
GL_NV_occlusion_query, GL_NV_texgen_reflection, GL_SGI_color_matrix,
GL_SGIS_generate_mipmap, GL_SGIS_texture_border_clamp,
GL_SGIS_texture_edge_clamp, GL_SGIS_texture_lod, GL_SUN_multi_draw_arrays
glu version: 1.3
glu extensions:
GLU_EXT_nurbs_tessellator, GLU_EXT_object_space_tess
id dep cl sp sz l ci b ro r g b a bf th cl r g b a ns b eat
----------------------------------------------------------------------
0x23 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x24 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x25 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x26 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x27 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x28 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x29 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x2a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x2b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x2c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x2d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x2e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x2f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x30 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x31 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x32 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x33 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x34 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x35 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x36 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x37 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x38 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x39 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x3a 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x3b 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x3c 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x3d 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x3e 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x3f 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x40 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x41 24 tc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
0x42 24 tc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
0x43 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x44 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x45 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x46 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x47 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x48 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 1 0 None
0x49 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x4a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 1 0 None
0x4b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x4c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x4d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x4e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x4f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x50 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 2 1 None
0x51 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x52 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 2 1 None
0x53 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x54 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x55 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x56 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x57 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x58 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 4 1 None
0x59 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x5a 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 4 1 None
0x5b 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x5c 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 16 16 16 16 1 0 None
0x5d 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x5e 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 16 16 16 16 1 0 None
0x5f 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x60 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 8 0 0 0 0 6 1 None
0x61 24 dc 0 32 0 r y . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
0x62 24 dc 0 32 0 r . . 8 8 8 8 0 24 0 0 0 0 0 6 1 None
vilo@vilo-desktop:~$
glxgears | grep direct
A podla toho riadku vidis ze direct rendering mas zapnute :)
lebo na vypise mas 9550
newem, bud mas zle info o svojej grafike alebo mas stare ovladace
tomu vravim virtualna realita :D
ale ja by som sa snazil s tym daco robit, ked mam uz raz kupenu grafarnu tak cem aby o tom moj pc vedel ne?
ja by som daco s tym robil ale nemam ani sajnu co :D
skus glxgears, popripade s parametrom printfps.
pocitac si zlozi aj male decko ako ja ( 16 ) a nainstalovat win ( ktory mi teraz spadol ) neni problem ,chce to len nervy :)
Ja som si prvu vec vlozil sam do compu niekedy na prelome 12/13 (som dostal graficku na narodeniny :P ) a nebolo to nist tazke ...
Ale aspon poucenie do buducna ze skladat si compy sam a nie si mysliet ze mam 9600 a pritom mam 9550 :D
ale tak oproti daktorym ludom som iba male decko aj ked mam 16
a grafarnu vzdy kupit a dat do pc sam, bo jeden typek co mi skladal pc mi dal svoju grafarnu z jeho pc, uz pouzivanu a potom som k nemu musiel ist po drivery na grafarnu, tak mi to musel palit :D