Pridať komentár

Príspevok, na ktorý odpovedáte

RE: Je naše školstvo vážne v takom zlom stave? 01.02.2016 | 17:56
Martin_Zatroch   Návštevník
  • Longer recap: Na itčkarsky zameranej univerzite vám môže síce profák netsecu odporučiť Fedoru, avšak hneď pri prvej príležistosti vás bude ďalší profesor indoktrinovať na proprietárny formát napr. pri CAD výučbe, nakoľko .. insert random bla bla bla .. komerčné partnerstvá a výhodné študentnské licencie. Zvyšok "technických univerzít" má ešte prehistorické avšak stabilné interné mail servery (poprípade univerzitné informačné systémy) na custom UNIXoch/Solarisoch, niektoré už boli vytunelované cez Office365 schémy. Hlavný sieťoví admini možno chodia s iPhonmi vo vrecku, ale radi vám poskytnú nejakú tú virtuálnu mašinu s Debianom na prevádzkovanie rádia a Shoutcast/IceCast streamu. (=
  • Shorter recap: Stav je žalostný, 99% dominuje repetitivná memorácia, kt. adept zabudne nadobudnuté znalosti po týždni (vyjímajúc permanentnú etanolovú kultúru, tá už po skúške/zápočte ;D). Padajú silné slová na univerzitných knižniciach ako OpenAccess pre vedecké publikácie, no realita odpovedá IP tainted 3rd party knowledge base zdrojom (self-note: Aaron Schwarz) a locknutým *.pps/ppt nekompatibilnými s aktualným LibreOffice. Potom ešte také klasické PR stunty, kde dekan obdarí ašpiranta na červený diplom s Vi$ta8 tabletom..
  • TL;DR: Vzdelanie u nás je doslova kargo kult na pilieroch patavedy a codemonkey bastličov. Očakávam v neďalekej budúcnosti (dodatočné protesty učiteľov proti službám typu Udacity, KhanAcademy, Coursera, University of the People etc. etc. look-alike tým taxikárskym proti disruptívnym share riding startupom. =P The future is now aka digitálny nomádizmus >> korporatokracia, ibaže ľudia okolo to nevnímajú. It does not tap into their consumer logic.
4 / 1 plus tisíc (číslom)

Maximálna veľkosť je: 2,0 MB