-

16.12.2004 | 13:29 | Tomáš Srnka | Novinky

Vyšiel nový GNOME 2.8.2. Prináša viaceré zlepšenia – nového správcu súborov, v?aka ktorému spolo?ne pobežia rozli?né aplikácie lepšie, rozpoznávanie služieb založené na DNS (známe z prostredia Apple ako Rendezvous) i možnos? automatického rozpoznania vymenite?ných médií a ešte nový Evolution vo verzii 2.0. Viaceré zlepšenia možno pozorova? aj vo webovom prehliada?i Epiphany, ktorý už vie blokova? vyskakovacie okná.Viac na ItNews.sk

    • Re: Re: podareny clanok 16.05.2006 | 18:54
      Avatar Marián Ščerbák   Používateľ
      Áno, toto platí pre veľa winmodemov. Ale napríklad práve ovládače pre "lucenty" boli a asi aj stále sú dostupné iba pre členov Mandriva klubu. A možno sú aj súčasťou tej najširšej edície.
      • Re: Re: podareny clanok 09.05.2006 | 19:28
        .   Návštevník
        Aj na Conexant AccessRunner USB based modemy (Draytek Vigor 318. Microcom AD2622 ADSL USB, ...)? Myslim ze to by bolo prve distro ktore by malo podporu pre tieto modemy. Inak rozbehat ich pod Mandrivou je asi vobec najzlozitejsie zo vsetkych distier (problemy s kompilaciou - hlasi chyby, nutnost kompilacie jadra, pretoze to standartne je uz trochu fuzate, atd...).
    • Re: Re: stahuj KPPP 12.05.2006 | 20:24
      ops   Návštevník
      no ja v mandraku nenasiel aj ked bola nainstalovana internetova stanica. no ale v danixe bol
    • Re: Re: Soft Modem UAA 16.05.2006 | 18:34
      Avatar Marián Ščerbák   Používateľ
      Pardón, v poslednej vete som chcel povedat "dokumentácia k ovládačom modemu" :-).
    • Re: Re: Slabe to je 03.06.2006 | 13:31
      Avatar uid0 Debian  Používateľ
      este doplnim, ze sa volaju WINmodemy. no comment.
      Debian. apt-get into it…
    • Re: Re: Slabe to je 04.06.2006 | 21:46
      Tommy   Návštevník
      Áno máš pravdu nevyznam sa v DSL modemoch, už by tu bol dávno článok... nemám čas. Mne ide o jedno aby sa komunita Lin dala predovšetkým dokopy a predstavila daké distro, ktoré bude bezkonkurenčné pre Win... Koľko je distier pre Lin 10, 20 ... či 30. Problémy s drivermi pre Lin totálne odrádza mnohých užívateľov a najmä časovej strate pri ich zháňaní a inštalácii... nie každý je majster špotru a s Lin to vie... ja som tiež skušal Suse a natrápil som ako kôň... Som fanúšik Lin a raz verím, že bude pre každého usera naozaj ľahko prístupný nielen po sw stránke ale aj po hw...
      • Re: Re: Re: Slabe to je 04.06.2006 | 23:13
        Avatar uid0 Debian  Používateľ
        a tiez su tu ludia ako ja, ktorym to je viac-menej ukradnute. ano, bolo by to pekne, ale... je mozne, ze "priblizenie windowsu" vsetko totalne poku***. dakujem, to radsej nech vsetko ostane pri starom. a mnohych odradza hlavne to, ze sa nestaraju ci pouzivaju windows, o linuxe jakziv nepoculi... ked nechcu, ich vec. Linux is not Windows.. Amen.
        Debian. apt-get into it…
        • Re: Re: Re: Re: Slabe to je 05.06.2006 | 12:46
          haloo   Návštevník
          toto milujem, vsetci tvrdi hardcore linuxaci nariekate nad winom a snivate nad dominanciou linuxu ale ked treba aby ste nieco preto urobili a cloveku pomohli tak pocut len same, sak si to skompiluj, a naco ti desktop a sak si to sprav ty lama. pokial sa nezacnete spravat ako dospeli a nezacnete pomahat tym ktori sa na vas obratia tak sa na vas budu naozaj ludia pozerat ako na arogantnych blaznov mimo reality ktori si ziju vo svojom svete a nevedia sa spravat.
          • Re: Re: Re: Re: Re: Slabe to je 05.06.2006 | 19:04
            Joyo   Návštevník
            Presne tak, vacsina co prechadza na linux narieka ze pre co mi nejde to a tamto a ako sa to kompiluje atd. Pritom by stacilo zobrat do ruky nejaky casopis/net a venovat tomu 10 minut a hned by bol vysledok inaksi. Aha, jasne, ale preco by som si mal nieco studovat, preco to uz nerobi ten "linux" ked je taky super? Spravne "linux" neni dobry, je narocny na uzivatela a to by nemalo byt. Popritom vo windowse z lahkostou nainstalujem vsetky drivery, upravim hodnoty v registroch aby to bezalo trosku lepsie, vytriediem bordel cez msconfig, naistalujem antivirus, anti-spyware, IE popup-blocker, vypnem ActiveX, nahodim RAM defragmenter a mam "krasny a pouzitelny" Win. Ano toto urcite zvladne kazdy bez akejkolvej pomoci. Pointa: Kasli na to, nic neni dokonale, kazdy ma svoj nazor, vsetko ma svoje plusy a minusy a to co tu najmenej chyba je dalsi flameware Win vs. Linux. Prajem pekny den. S pozdravom Joyo
            • Re: Re: Re: Re: Re: Slabe to je 05.06.2006 | 20:53
              Avatar uid0 Debian  Používateľ
              >> vsetci tvrdi hardcore linuxaci ked myslis >> nariekate nad winom nenariekam. ja si z neho skor robim srandu. vraj operacny system :D >> a snivate nad dominanciou linuxu keby si lepsie cital, zistil by si, ze mi je to vlastne jedno... >> ale ked treba aby ste nieco preto urobili a cloveku pomohli pokial si si nevsimol, na fore pomaham >> tak pocut len same, sak si to skompiluj to je to posledne co by som radil zaciatocnikovi >> pokial sa nezacnete spravat ako dospeli a nezacnete >> pomahat tym ktori sa na vas obratia tak sa na vas budu >> naozaj ludia pozerat ako na arogantnych blaznov mimo >> reality ktori si ziju vo svojom svete a nevedia sa spravat. whatever
              Debian. apt-get into it…
              • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slabe to je 05.06.2006 | 20:56
                Avatar uid0 Debian  Používateľ
                tak, este raz:
                >> vsetci tvrdi hardcore linuxaci ked myslis
                >> nariekate nad winom nenariekam.
                ja si z neho skor robim srandu. vraj operacny system :D

                >> a snivate nad dominanciou linuxu
                keby si lepsie cital, zistil by si, ze mi je to vlastne jedno...

                >> ale ked treba aby ste nieco preto urobili a cloveku pomohli
                pokial si si nevsimol, na fore pomaham

                >> tak pocut len same, sak si to skompiluj
                to je to posledne co by som radil zaciatocnikovi

                >> pokial sa nezacnete spravat ako dospeli a nezacnete
                >> pomahat tym ktori sa na vas obratia tak sa na vas budu
                >> naozaj ludia pozerat ako na arogantnych blaznov mimo
                >> reality ktori si ziju vo svojom svete a nevedia sa spravat.
                whatever
                Debian. apt-get into it…
                • Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Slabe to je 05.06.2006 | 20:57
                  Avatar uid0 Debian  Používateľ
                  snad posledna oprava

                  >> vsetci tvrdi hardcore linuxaci
                  ked myslis
                  Debian. apt-get into it…
    • Re: Re: LINUX vs WINDOWS 07.06.2006 | 20:48
      Avatar uid0 Debian  Používateľ
      a navyse to je balikov na 1CD.
      Debian. apt-get into it…
    • Re: Re: LINUX vs WINDOWS 08.06.2006 | 09:32
      JurajF   Návštevník
      No práve v tom je ten problém, že pre obyčajného človeka nie je jasné na prvý pohľad, čo je potrebné a čo nie. Nakoniec som predsa nainštaloval Linux - tá ješitnosť! - a prišiel som na to, že je tam veľa vecí, ktoré sa nainštalovali zbytočne, napriek tomu, že v poznámke stojí, že súbor je potrebný. Prepáčte, keď sa zdalo že som proti Linuxu, nikoho som nechcel uraziť, len som napísal moje prvé skúsenosti s ním. Keby bol vytvorený jeden základný inštalačný balík a k tomu presný popis ohľadne užívateľských programov, ktoré sa dajú dodatočne nainštalovať podľa potreby, nebol by som zmätený prvým pokusom. Dnes používam naraz tri verzie Windows-u:98, ME a XP, takže je mi dosť známa problematika ich používania a mám nejednu prebdenú noc, kým som prišiel na niektoré ich muchy - pravda,je ich dosť! Preto som sa rozhodol vyskúšať aj Linux, aby som mal možnosť ich porovnať aj podľa vlastných skúseností. Preto som Vám všetkým vďačný za rady a pomoc! Juraj P.S. Mám aj verziu spustiteľnú priamo z CD-ROM, je to dobrá pomôcka pri experimentovaní - nič nevymažem ani náhodou ... HI...
    • Re: Re: LINUX vs WINDOWS 13.06.2006 | 00:53
      Avatar uid0 Debian  Používateľ
      klud
      Debian. apt-get into it…
      • Re: Re: LINUX vs WINDOWS 13.06.2006 | 13:30
        JurajF   Návštevník
        Je to pravda, nepokladám sa za odborníka, ale som sa naučil slušne prijímať názory tých druhých, aj keď s ich názorom nesúhlasím. Zrejme u Vás je to deformácia spôsobená chrániť si svoj názor zubami-nechtami na úkor veci. Ste ako tí anglickí "fanúškovia", ktorí nechodia na zápasy kvôli futbalu, ale preto, aby mohli nadávať na "nepriateľov" a pobiť sa s nimi. Ja som skôr za rozumné argumenty a keď i mám menší IQ, som schopný pochopiť veľa vecí, aj to, ako sa inštaluje a upravuje WINDOWS, a - neuveriteľné! - na svojom PC som spojazdnil aj MANDRAKE LINUX. Ba už viem nainštalovať a odinštalovať užívateľské programy a prispôsobiť ich mojim potrebám bez toho, aby som musel nadávať a osočovať iných! Juraj
        • Re: Re: LINUX vs WINDOWS 14.06.2006 | 00:51
          začiatočník   Návštevník
          Chcel som vyskúšať Linux, ale ako čítam, je to nová náboženská viera, ktorá odsudzuje neveriacich - USER - a preferuje kňazov - NONUSER - ktorí majú missiu šíriť linux mečom a ohňom, a všetkých chcú upáliť a sťať, ktorí nepadnú hneď na kolená. Z takýchto reakcií mám dojem, že Linux je vírus, ktorý pôsobí na ľudský nervový systém a z inak slušných ľudí sa stanú grobiáni a hulváti, nepoznajúc ani základy slušnej komunikácie, o slovenskej gramatike už ani nehovoriac. Gratulujem, dostali ste sa na úroveň pána Slotu, otcom všetkých "pravých Slovákov"! Ja radšej ostanem pri menej nebezpečnej veci, ako je inteligentný a nenákazlivý systém "WINDOWS" Sklamaný Elév
          • Re: Re: Re: LINUX vs WINDOWS 14.06.2006 | 15:06
            uid0   Návštevník
            ROFL. dik, dobre som sa zasmial :)