Blender 3.0
Populárny nástroj pre 3D/2D modelovanie Bender dosiahol verziu 3.0. Medzi novinkami nájdeme optimalizáciu cycles, vylepšenie potlačenia šumu, knižnicu materiálov, nové typy uzlov, vylepšenia rozhrania a mnoho ďalších zmien. Podrobný zoznam zmien je zverejnený v poznámkach k vydaniu. K vydaniu bolo zverejnené aj prezentačné video.
Zdroj: blender.org
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
ďakujem za info
to vyzerá velmi zaujimavo,
dokonca aj video editor dostal konečne nejakú pozornosť, idem testovať
po pár hodinách hrania sa musím povedať že sa blender riadne pohol dopredu
neviem extra modelovať ale čo som si definitívne všimol:
+ ASSET BROWSER neskutočne zlepšuje použiteľnosť a produktivitu, nechápem prečo tam doteraz nebol
+ hral som sa tými novými geometry nodes (+ atribúty), vyzerajú byť neskutočne efektívne, niečo čo by som ani nezačal robiť (lebo by to trvalo hodiny) sa dá spraviť na pár klikov (napr. generovanie trávy, kríkov, machu)
+ vizuálna zmena na pohľad malá ale celý sa mi zdá prehľadnejší a jednotlivé časti lepšie oddelené
+ vraj má mať vylepšený odšumovač (denoise) - napodarilo sami ho však otestovať vo videoeditore (asi je len pre 3D modely)
A pre mňa najdôležitejšie: video editor konečne prešiel obrovskou zmenou (od automaticého generovania proxy, cez grafickú transfomáciu - ťahaním, po možnosť zmeniť "rýchlosť" clipu pomocou naťahovania jeho dĺžky na ose), všetko je plynulejšie a efektívnejšie, renderovanie videa konečne dokáže zapojiť všetky jadrá bez "hackovania" (samotnú rýchlosť renderovania som zatiaľ nestihol otestovať)
ale aby som nebol iba pozitívny pri video editore:
- viac ako 3 modifikátory na mojom systéme znemožnia plynulé prehratie bez proxy - čo je 3 krát viac ako ked som ho naposledy používal ako editor
- chýba export do h265
- aj jednoduché masky je stále potrebné robiť v úplne samostatnom okne (čo je ale asi aj zámer/výhoda lebo sú potom univerzálne použiteľné)
ale riadne som sa namotal a asi sa zase začnem trochu venovať modelovaniu