Blender 3.0

03.12.2021 | 18:28 | Miroslav Bendík | Nová verzia

Populárny nástroj pre 3D/2D modelovanie Bender dosiahol verziu 3.0. Medzi novinkami nájdeme optimalizáciu cycles, vylepšenie potlačenia šumu, knižnicu materiálov, nové typy uzlov, vylepšenia rozhrania a mnoho ďalších zmien. Podrobný zoznam zmien je zverejnený v poznámkach k vydaniu. K vydaniu bolo zverejnené aj prezentačné video.

Zdroj: blender.org

    • RE: Blender 3.0 04.12.2021 | 10:54
      Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

      ďakujem za info

      to vyzerá velmi zaujimavo,

      dokonca aj video editor dostal konečne nejakú pozornosť, idem testovať

      Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
      • RE: Blender 3.0 06.12.2021 | 16:57
        Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

        po pár hodinách hrania sa musím povedať že sa blender riadne pohol dopredu

        neviem extra modelovať ale čo som si definitívne všimol:

        + ASSET BROWSER neskutočne zlepšuje použiteľnosť a produktivitu, nechápem prečo tam doteraz nebol

        + hral som sa tými novými geometry nodes (+ atribúty), vyzerajú byť neskutočne efektívne, niečo čo by som ani nezačal robiť (lebo by to trvalo hodiny) sa dá spraviť na pár klikov (napr. generovanie trávy, kríkov, machu)

        + vizuálna zmena na pohľad malá ale celý sa mi zdá prehľadnejší a jednotlivé časti lepšie oddelené

        + vraj má mať vylepšený odšumovač (denoise) - napodarilo sami ho však otestovať vo videoeditore (asi je len pre 3D modely) 

        A pre mňa najdôležitejšie: video editor konečne prešiel obrovskou zmenou (od automaticého generovania proxy, cez grafickú transfomáciu - ťahaním, po možnosť zmeniť "rýchlosť" clipu pomocou naťahovania jeho dĺžky na ose), všetko je plynulejšie a efektívnejšie, renderovanie videa konečne dokáže zapojiť všetky jadrá bez "hackovania" (samotnú rýchlosť renderovania som zatiaľ nestihol otestovať)

        ale aby som nebol iba pozitívny pri video editore:

        - viac ako 3 modifikátory na mojom systéme znemožnia plynulé prehratie bez proxy - čo je 3 krát viac ako ked som ho naposledy používal ako editor

        - chýba export do h265

        - aj jednoduché masky je stále potrebné robiť v úplne samostatnom okne (čo je ale asi aj zámer/výhoda lebo sú potom univerzálne použiteľné)

         

        ale riadne som sa namotal a asi sa zase začnem trochu venovať modelovaniu 

        Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment