Čínsky Veľký kanón

14.04.2015 | 14:37 | Andrej Lacho | Novinky

Čínsky Veľký firewall je väčšine luďom známa vec. Ide o filtračnú technológio alebo tiež o obranné blokovanie.

Chceli vyvynúť nástroj ktorý bude slúžiť ako ofenzívne blokovanie. Udialo sa tak na margo GitHubu (pretože tam sú zdrojáky na obchádzanie Veľkého FW). Teraz keď prejde na Čínsky web tak sa Vám do kódu vloží útočný Javascript a môže Váš PC použiť napr. na konkrétny DDOS útok alebo sledovanie. 

    • RE: Čínsky Veľký kanón 14.04.2015 | 22:52
      Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

      Má to vplyv na Čínsky múr?

      • RE: Čínsky Veľký kanón 14.04.2015 | 23:07
        Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

        Keď to zadržalo mongolov tak toto zadrží tiež :)

        • RE: Čínsky Veľký kanón 14.04.2015 | 23:10
          Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

          Mno, ak si dobre pamätám, tak nezadržalo, preto sa pýtam :)

    • RE: Čínsky Veľký kanón 14.04.2015 | 23:25
      Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

      V tom je krása sarkazmu :) Každopádne nepristupujem na čínske stránky typu aliexpres a pod. Možno im to nejakú chvíľku vydrží ale aj to po čase padne.

      • RE: Čínsky Veľký kanón 14.04.2015 | 23:27
        Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

        Je tu tuším, rozbité odpovedanie, odseky...

        • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 18:59
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          To by až tak nevadilo, ale chýba akýkoľvek odkaz. Bez toho daná správa vyznieva nedôveryhodne. Pevne verím že budú doplnené a nejednalo sa len o námet na flame s novým triednym nepriateľom ktorého titul tohoto roku preberá Čína.

          • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 19:07
            Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

            Neviem či som dobre pochopil ale odkaz na pôvodnú správu máš v krátkom texte v ľavom panely.

            • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 19:31
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Pretože som si dal tú námahu to preklepnúť. Podňa napríklad testovacej stránky viedns.info to vracia zlú IP adresu. Toľko k dôkazom. Daná zlá adresa sa ovšem zhoduje s tým, čo mne vracia OpenDNS a ktorá partí rozsahu pre GitHUB. Na základe toho sa vykonštruovali rôzne názory (napr) ako to zneužiť. Odporúčam pozrieť si v druhej kapitole pozrieť list autorít ktoré používajú túto techniku. A MITM je bežne využívaný takmer všetkými poskytovateľmi na zhadzovanie pripojení. Takto sa bežne obmedzujú napríklad torrenty. A vedľajším efektom je aj to, že ľuďom padá ssh, VPN a podobné konekcie čo sa nedajú identifikovať odpočúvaním.

              A mimochodom, vzhľadom na to, že mi OpenDNS vracia identickú adresu (a niesom v Číne), tak usudzujem buď že ma odpočúvajú čínske zložky mimo ázijského kontinentu, alebo že len predčasne zmenili DNS a využili čas kým vyprší starý záznam na šírenie FUDu.

              • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 20:32
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Presnejšie povedané, GitHUB má nahodený load ballancer pomocou cyklenia IP adries:

                $ while [[ $i -gt 0 ]]; do date; host -t A github.com; sleep 20; i=${i}-1; done
                Wed Apr 15 19:53:58 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.130
                Wed Apr 15 19:54:18 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.129
                Wed Apr 15 19:54:38 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.130
                Wed Apr 15 19:54:59 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.131
                Wed Apr 15 19:55:19 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.131
                Wed Apr 15 19:55:39 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.130
                Wed Apr 15 19:55:59 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.130
                Wed Apr 15 19:56:20 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.128
                Wed Apr 15 19:56:40 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.130
                Wed Apr 15 19:57:00 CEST 2015
                github.com has address 192.30.252.129
                $
                
                To, že v Číne internet nevracia v tomto prípade statický DNS záznam pre load ballancer má byť dôkaz že je GitHUB blokovaný. Mne to pri hode kockou dalo 2x adresu vylistovanú ako ževraj otrávenú, 2x adresu ktorá je ževraj správna a 6x adresu ktorá rovnako ako v prípade ževraj správnej adresy a ževraj otrávenej adresy patrí rozsahu 192.30.252.0/22 GITHUB-NET4-1. Tento virálny dôkaz od fabulátora bol prebraný bulvárnymi servermi a pomocou RSS agregátorov sa dostal na množstvo servrov. Vrátane tohoto. Takže sa overila stará múdrosť: je to pravda, našiel som to na internete. Abraham Lincoln.

                Niesom obhájca Číny, ale tá je v tomto prípade obvinená nevinne. Trochu technického overenia by neškodilo pri schvaľovaní. Predsa len, toto nie je wired, itnews a ani inýu bulvár. Ak sa ovšem nemýlim.

            • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 20:20
              Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

              Táto debata nebude mať koniec.

              Čína samozrejme blokuje a odpočúva o tom nieje pochýb, rovnako to robia aj tí naši dobrí, to že niekto do tejto vojny nasere aj backdoori je isté. Osobne si myslím že tie hajzlíkoviny nerobia len veľmoci, dajú sa aj o Česku a Slovensku dohladať zaujímavé informácie.

              Správičku pokladám za relevantnú a je dobre ich zverejňovať nech už sú z hociktorej strany.

              Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
              • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 20:35
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Ja v tom vidím najpravdivejšie len to, že dôkazom je nevrátenie statickej IP adresy pre load balancer. Ale ak myslíš že je to dostatočný dôkaz, tak sa mi potvrdil odhad o vylosovaní nového triedneho nepriateľa.

                • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 21:29
                  Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                  Priatelia je to jediné na čo sa môžeš spoľahnúť, pokiaľ chceš dokazovať hocičo čo je závislé od providera a za sekundu to nemusí platiť tak je škoda niečo riešiť.

                  Čína tak moc nový nepriateľ nieje, minimálne to oficiálne platí už 26rokov. No ja ľudí nerozlišujem podľa národností, to tu zaviedli len novodobí fašisti.

                  Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                  • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 21:46
                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                    Presne kôli tomuto som si dal tú námahu a dal som sem linky na jadro pudla. Ako vidím, tak to nemalo význam. Tu sa skôr poukazuje na niekoho, bez dôkazov a odsudzuje sa. Tomu ja priateľstvo nehovorím. No nič, odporúčam sa na dlhšiu dobu. Tu to ozaj nemá význam.

                    A Čína? Nebyť nej, tak nemáš z čoho napísať príspevok. V nej vyrobili tvoj počítač, telefón, televízor, ... Odsudzovať ju môže hocikto, ale každý s ňou spolupracuje. Už len to hovorí za všetko.

                    • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 21:54
                      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                      Autor článku dal rovnako relevantné dôkazy, ale ako som písal vyššie, táto debata nebude mať koniec, ale som rád že sa na to upozorňuje a nabudúce to bude možno z inej strany. Ja rozhodne nevnímam ľudí podľa rasy, ale podľa toho čo robia.

                      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                      • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 22:54
                        Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                        Budem odpovedať tebe bedňa aby to išlo pekne v debate.

                        Pre mňa znamená Čína viac ako len jedno slovo resp. mám na ňu názory z každého rožka troška.

                        Čo sa týka internetu a slobodných vecí u mňa je Čína na posledných priečkach, či je táto správa relevantná alebo nie. A aj keby nebola pravdivá tak som svojím spôsobom rád že bola schválená a som rovnako rád že si nám sem priniesol ďaľší pohľad na vec aj s praktickými výsledkami, aby si ľudia mohli urobiť svoj názor.

                        Odmlčovať sa je zbytočné, ako jeden z mála máš odborné znalosti a bez tých to ide do kopru so všetkým.

                        • RE: Čínsky Veľký kanón 15.04.2015 | 23:57
                          Avatar WlaSaTy   Návštevník

                          Takže to zhrniem. Správička odkazuje na článok v ktorom sa odkazuje na agregátory s dohadmi ktoré neuvádzajú iný dôkaz ako ten čo som opisoval ako vadný. Na iný dôkaz som nenarazil. Ďalej si rád že táto správa hovorí o Číne v negatívnom svetle, a nezaujíma ťa že či je pravdivá, dôležité je že bola zverejnená.

                          Z môjho pohľadu len môžem potvrdiť že sa týmto vracajú staré časy a že na tento rok ste vylosovali triedneho nepriateľa s menom Čína. Nepriateľa, ktorého podporujete po finančnej stránke kupovaním výrobkov z tej krajny ktorú chcete nenávidieť.

                          Bravo. To sa podarilo. Ako hovoria kartári: choďte si umyť ruky. Obaja.

                          • RE: Čínsky Veľký kanón 16.04.2015 | 01:10
                            Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                            Áno som rád že tu bol ten článok zverejnený a budem sa opakovať, som rád aj za to že si objasnil aj druhú stránku a tým dostali ľudia na výber čomu veriť, dôverovať.

                            Neviem aké časy tu boli a myslím že ich ani netreba vyťahovať, ako vravel jeden dobrý herec: Čo bolo to bolo, terasky som Major ja.

                            • RE: Čínsky Veľký kanón 16.04.2015 | 19:55
                              Avatar WlaSaTy   Návštevník

                              Tie staré časy boli presne také, ako si s radosťou vytiahol s pomocou falošného obvinenia v tejto správičke len preto aby sa tu rozprúdila debata a ľudia si mohli zanadávať. Kultúra za 500. Myslím že vyvádzať z omylu takýchto trolov k akým si sa týmto zaradil je naozajstnou stratou času. Ešte tu chýba obhajoba slobodného vysielača na ktorý som mal od začiatku negatívny názor, a ktorý bol identifikovaný denníkom n ako proputinovský propagandistický nástroj o ktorom pojednáva ďalšia správička. Doteraz nechápem prečo som bol za môj podložený názor na tú stránku obviňovaný. A s tými starými časmi? Rozumný človek sa na chybách učí, nerozumný ich dookoa opakuje.

                              • RE: Čínsky Veľký kanón 16.04.2015 | 22:01
                                Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                                Sorry, ale ja že som troll? To už trošku prehánaš, nemal som v úmysle rozpútať zúrivú debatu ohľadom politiky a pod. Áno, možno som si neoveril v čom je vlastne pravda, overil si to ty, napísal si o tom, diskutovalo sa a tým by som to aj ukončil.

                                Obhajovať slobodný vysielač nebudem lebo nie som ich fanúšikom no ani ich neobviňujem s putinovskej propagandy, vlastne sú mi absolútne ukradnutý a tu mi skočilo do mysli staré známe: "Ži a nechaj žiť".

                                Ku chybám sa vyjadrím kratko: ja si nesiem ponaučanie že treba viac krát merať a raz rezať.

    • RE: @all 16.04.2015 | 22:17
      Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ

      Čo sa týka Číny tak v tom má WlaSaTy úplnú pravdu.

      Čína je veľmi zaznávaná a toto nám je hnusne vnucované do podvedomia. Všetky informácie o nej (včítane činnosti Číňanov) sú zmanipulované takým spôsobom, akým to NWO vyhovuje, pretože už prebieha 3. svetová vojna (zatiaľ ekonomická).

      Čína (a Rusko) sú si vedomé, že Západ chce v čase, ktorý mu ešte ostáva do zlomu silou-mocou sa pokúsiť o akúkoľvek oranžovú revolúciu na ich území pod akoukoľvek zámienkou. A tak nevládne organizácie, financované zo Západu majú orgie a mladí ľudia pod zámienkami Demokracie, (ktorá ani poriadne nefunguje a ani sa nevie čo to vlastne tá D je) sú rozoštvávaní a vyvolávaní na námestia ...

      Účinná ochrana pred nákazou je filtrácia internetu, šíriaceho pozlátkovú infekciu.

      To znamená: Čína (Rusko) ne-demokraticky bojuje proti ne-demokratickým metódam importu oranžovej revolúcie.

      G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
      • RE: @all 17.04.2015 | 10:10
        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

        Andrejovi je celá komunistická Čína u prdele rovnako ako mne a bol by som rád keby sa Čína správala ku nám rovnako. Zato že si nikto s adminov neoveril či to je alebo nieje pravda je chyba nás všetkých.

        No a to že Wlasatý nazval Andreja trollom ma nasralo a nemám chuť na tie jeho zvratky už chuť odpovedať. Za posledný rok tu nič pozitívne nenapísal. Práve on je ultimátnym príkladom trolla asi mu to všetko začnem mazať nech mi aj eMDi zoberie práva, ale ja mám takých debilkov plné zuby.

        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • RE: @all 17.04.2015 | 12:43
        Avatar WlaSaTy   Návštevník

        Trochu poopravím. Na svete neexistuje krajna ktorá má za sebou aspoň desaťročie nezávislosti a zároveň čistý štít. Skôr alebo neskôr urobí každá vláda chybu. To platí pre Čínu, Ukrajinu, USA, Rusko, Slovensko a hoci aj Christianiu alebo Vatikán. Z nových krajín má čistý štít akurát tak Libertland, ale ten má veľmi krátke trvanie. Tí ešte nestihli urobiť akýkoľvek prešľap.

        • RE: @all 17.04.2015 | 13:14
          Avatar borg Fedora  Administrátor

          takze ked si na zahrade vyhlasim moju krajinu, budem mat cisty stit. narazam na liberland, ktory nebol este nikym uznany a pravedpodobne v buducnosti srbmi anektovany...

          • RE: @all 17.04.2015 | 19:52
            Avatar WlaSaTy   Návštevník

            Ak chceš na danú otázku aj odpoveď, máš dva spôsoby ako ju získať. Prvý je, že si zistíš za akých okolností môže vzniknúť nová krajna. Druhý, ak by si mal jazykovú alebo inú bariéru, tak túto otázku presmeruj mimo technický portál.

            • RE: @all 17.04.2015 | 20:06
              Avatar borg Fedora  Administrátor

              no vidis, ze je to blbost. eod.

              • RE: @all 17.04.2015 | 20:27
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Áno, blbosť je na technicky zameranom webe spomínať politiku vo vete ktorá končí otáznikom. Už to tu nerob.

                No nič, idem za kultúrou. Činuba má semifinále.

    • RE: Čínsky Veľký kanón 17.04.2015 | 11:27
      Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor

      Pocnuc dneskom mazem VSETKO, co bude suvisiet s politikou (uz som zmazal jednu spravicku), nechcem tu ziadne informacie ohladom niektorych vybranych krajin!!!

      Aby bolo jasne: spravicky aj clanky sa budu tykat len Linuxu, Unixu, BSD, IT sfery, desktopu a pod. bez politickeho podmazu, takisto zakazujem subjektivne ladene spravicky aj clanky reagujuce na nejaku konkretnu spolocensko-politicku temu. Jedina subjektivita v clankoch je povolena len v pripade recenzii HW/SW, pripadne licencnej politiky niektorych subjektov - aj to po schvaleni mnou!

      Kto ma s tym problem, zalozit temu v diskusii alebo dovidenia. Energiu vyuzitelnu na rozvoj linuxu a jeho podielu minate na kraviny a zabomysie vojny o to, kto ho ma vacsieho. Tam chodte do modrej ustrice, vylozte ich na stol a chlapci sa potesia svedskemu stoliku ...

    • RE: Čínsky Veľký kanón 17.04.2015 | 13:05
      Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

      :D ...

      Dovolím si doplniť, blogy sú otvorené tomuto?

      • RE: Čínsky Veľký kanón 17.04.2015 | 16:43
        Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor

        Blogy nereprezentuju nazory LinuxOS.sk , ale vseobecne tuto tematiku by som mal velmi nerad  na portali, lebo dopadneme rovnako ako Slobodny vysielac.

        • RE: Čínsky Veľký kanón 17.04.2015 | 17:28
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          No zrovna podľa príspevkov je Slobodný vysielač úspešný projekt.

          Jako v dnešnej dobe stačí povedať že nemám rád americkú agresívnu politiku a hneď som proruský, proputinovský a pritom nikdy nenapíšem že chcem žiť v Rusku, alebo že súhlasím s uväznením Pussy Riot.

          Na ľudí čo na všetko len nadávajú sa treba vykašľať. toto je jediná príčina. Nič nerobiť schovať sa za komp a všetkých kritizovať a urážať je jednoduché. S týmito treba skoncovať.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: @bedna @all 18.04.2015 | 13:36
            Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ

            Len nechápem, prečo by si mal "ako že žiť" v Rusku, keď s ním súhlasíš (s jeho činmi). Ani ja nechcem žiť v Rusku, Číne, USA, Polsku! A to aj napriek tomu, že s konaním prvých 2 súhlasím (sympatizujem) a s poslednými 2 nesúhlasím (nesympatizujem)!

            Vec sa má ale teraz tak, a naberá to NEBEZPEČNÉ obrátky, že tak ako to bolo za socíku, alebo po prevrate 1989 (kedy nás jednoducho vy/okradli), že začali "vyliezať" na svetlo Bože osoby, ktoré ťa označia za nakazeného, vadného, špióna, fanatika, propagandistu-súdruha, eštebáka-volontéra - a to všetko LEN A IBA PRETO, že napíšem infos a prihlásim sa k inému názoru, aký má americké veľvyslanectvo v Bratislave?!

            Ja som toho názoru, že je to veľmi nebezpečné a mainstreamova propaganda Open Society je zákerný typ útoku na ľudské hodnoty!

            Nevidím rozumný dôvod, prečo by som mal držať hubu a krok. Alebo, keď si to nejaký chujko zmyslí, začať sa vyviňovať z/a dokazovať to, že som nikdy nepatril do KSČ, do ŠTB, KGB.

            Veď takým ľudom, ak to robia vedome ide podľa mňa vždy iba o to negatívne. Veď je to CHORÉ!

            G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
            • RE: @bedna @all 19.04.2015 | 10:41
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Nechcete s tou politikou ísť všetci predsa len do blogu? Tu je to trošku nemiestne.

              • RE: @WlaSaTy 19.04.2015 | 21:16
                Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ

                Prepáč. Viem ako to myslíš.

                Chcel som sa bednovi vyjadriť k niečomu, čo považujem za dôležitejšie, ako je "policy" na linuxos.sk.

                Ale máš pravdu, že politika do komentov správičiek nepatrí a nemusím to odpisovať takto. V budúcnosti iba do blogu, toto bolo posledný krát ... Edo

                G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."