Linus Torvalds prechádza z KDE na Gnome

24.01.2009 | 22:33 | Zefram Cochrane | Novinky

Linus Torvalds prechádza z KDE na Gnome. Pred pár rokmi ešte Gnome kritizoval no teraz sa s príchodom KDE4 karta obrátila. "KDE 4 je katastrofa", tvrdí Linus.

    • jajaj 24.01.2009 | 22:42
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
      a teraz prejde steve ballmer na jablka :)
    • torvalds +1 24.01.2009 | 22:53
      Avatar Tomáš Srnka Barz čo, už asi všetko  Administrátor
      suhlas, KDE4 sa fakt neda aktualne pouzivat na serioznu pracu. Chce to cas, som optimista :).
      Dlho som robil linuxos.sk, neskôr založil vpsFree.cz, posledných pár rokov ako tech. riaditeľ vo Websupporte
      • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 14:46
        vlado   Návštevník
        hmm napiste dovody preco sa podla vas KDE4 neda pouzivat ??
        • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 16:11
          Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor
          Skúsim to zhrnúť. Je to SRAČKA. No ok, krunner funguje len keď píšem pomaly, plasma funguje ako chce, celé je to spomalené ako keby to nejaký dement písal, je to rozťahané, nenastaviteľné, naprd vyzerá, proste jedna veľká katastrofa.
          • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 16:14
            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
            once more the sith will rule the galaxy...
          • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 16:18
            Avatar Peter Kotrčka Fedora  Používateľ
            v skratke:

            panel zmensis, ale prejavi sa to (mozno) po odhlaseni a prihlaseni. zvacsenie okamzite - myslim velkosti ikon a tak podobne

            folder view na plochu pridas, ale uz v zivote neodstranis (padne vsetko a po restarte prostredia je to v povodnej podobe)

            novy konqueror niekedy nacita tak zhruba polovicu obrazkov, podla nalady. niekedy zasa celu stranku nie, pomoze reload

            logiku amaroku ani nekomentujem (stabilita je celkom OK na tak rannu verziu)

            ZIADNA aplikacia nie je schopna si zapamatat sirku stlpcov a ich pocet (co chcem mat zobrazene - napr. iba skladbu, album a dlzku pri Juk) a po restarte aplikacie je povodne nastavenie

            bolo by toho aj viac, ale zvysok su uz len drobnosti, ktore by som prehliadol.

            urobilo (uz nerobi, mam GNOME) to v kubuntu, mandrive aj Fedore rovnako.
            • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 18:14
              _fp_   Návštevník
              pouzivam KDE4.1 na ARCH a:
              - zmeny na panely sa prejavuju okamzite
              - folderview som nepouzival, tak som ho teraz schvalne niekolko krat pridal a vzdy bez problemov odstranil
              - amarok2 pouzivam len v siduxe (cize zriedkavo), ale zatial bez problemov
              - odkdedy mam kde4 (cca 2 mesiace) som nezaznamenal ZIADEN crash, ci uz aplikacie, prostredia ci celeho X
              Celkovo som so 4-kou spokojny, i ked mozno som mal len stastie :)
        • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 16:54
          Avatar Tomáš Srnka Barz čo, už asi všetko  Administrátor
          neustale pady aplikacii
          amaroK 2 - nepouzitelny
          nespocetne mnozstvo bugov
          pravidelne pady plasmy
          obcasne zhodenie celych Xiek (=stratena praca)
          kopete - no comment

          na konci som skoncil pri pouzivani: QIP, firefox, openoffice, thunderbird, terminal (konsole/xterm) a skype
          Dlho som robil linuxos.sk, neskôr založil vpsFree.cz, posledných pár rokov ako tech. riaditeľ vo Websupporte
          • Re: torvalds +1 25.01.2009 | 18:55
            thinos   Návštevník
            prave som zo zvedavosti nahodil najnovsi build, takze :

            1, ikony na pravej strane v taskbare sa spravaju divne, dam ciernu plasmu, pozadie ikon je biele dam bielu plazmi ikony cierne.
            2, menu otras, prehodenie na obycajne menu je divne (akoby nacitavalo strom len s tym rozdielom ze ukaze kym ho nacita poskodeny obrazok)
            3, skusali ste dat odkaz na aplikaciu na plochu? ikony su strasne velke, zmensenim sa oreze pismo.
            4, chyba mi podpora service menus

            inak chvalim podporu zvuku, zrychlenie kde, podpora efektov (skusal som to na 1Ghz a 512 RAM a ziadne sekanie) atd.

            urcite bude skvele, odpocitavam este 2 dni a uvidime co prinesie 4.2 (aj ked pochybujem ze sa vela toho zmeni )
    • Nerozumiem ... 24.01.2009 | 23:00
      Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
      Nerozumiem dosť dobre nadpisu a dôvodu tejto správičky od hikikimoriho82, ktorého po chodbách Technickej Univerzity v Bratislave prezývajú aj Zefram Cochrane -posledný statočný z Východu. Každému priemerne mysliacemu bielemu opočlovekovi je jasné, že KDE nie je konkurencia Gnome a naopak. Sú to iba 2 alternatívy spomedzi daľších alternatív.
      G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
      • Re: Nerozumiem ... 25.01.2009 | 00:07
        Avatar uid0 Debian  Používateľ
        riekol posledny clovek, ktory ma pravo komentovat vyber spraviciek

        howgh
        Debian. apt-get into it…
    • Ehm 25.01.2009 | 00:30
      Avatar Dare_devil Debian, OpenSuse  Používateľ
      Ja som presiel s prichodom KDE4 na XFCE. Momentalne mam vsetko tak ako chcem az na par malickosti.. Mozno vyskusam nove GNOME, KDE uz urcite nie.. Mozno o rok, ked to bude take dobre ako bolo svate KDE 3.5.10
      There is no flag large enough to cover the shame of killing innocent people
      • Re: Ehm 25.01.2009 | 12:18
        Avatar Jan Hovancik debian, win  Používateľ
        a co ti brani pri nom ostat? :)

        kopa distier pouziva 3.5
        - peace, not war -
    • Windows Seven 7 25.01.2009 | 10:00
      Avatar jv openSuSE 11  Používateľ
      Inak cely rozhovor je velmi zaujimavy. Napriklad ma zaujalo, ze sa k Windows Seven vyjadril celkom pozitivne. Obavam sa, ze s Windows Seven znova Microsoft ziska to, co stratil s Windows Vista.
      • Re: Windows Seven 7 25.01.2009 | 10:42
        Avatar Tomáš Srnka Barz čo, už asi všetko  Administrátor
        Suhlasim, Windows seven bude podareny kusok, public beta 7000 pracuje dobre (az na par BSOD, ked clovek pouzije antivirus, ups :) ). Okrem toho, som nezaznamenal pocas cca 11 hodinovej prace (photoshop, skype, firefox3.1b) ziaden pad alebo mrznutie.
        Dlho som robil linuxos.sk, neskôr založil vpsFree.cz, posledných pár rokov ako tech. riaditeľ vo Websupporte
        • Re: Windows Seven 7 25.01.2009 | 11:42
          Avatar uid0 Debian  Používateľ
          najlepsie su take prekvapenia, ako ked bol kolega dlhsie v praci, dorabal nieco a zrazu BSOD. priceless.
          Debian. apt-get into it…
    • aha 25.01.2009 | 12:20
      Avatar Jan Hovancik debian, win  Používateľ
      co ten ujo pouziva ma zaujima asi tak ze ake spodky nosi nas prezident :/
      - peace, not war -
      • Re: aha 25.01.2009 | 13:03
        Avatar uid0 Debian  Používateľ
        hugo boss
        Debian. apt-get into it…
    • ehm 25.01.2009 | 14:50
      Avatar Peter Kotrčka Fedora  Používateľ
      nastastie este nevyskusal greenie (s akymkolvek prostredim) - mozno by presiel na windows :-)

      P.S.: berte len ako zart, greenie je samozrejme super vyledeny spickovy system plny noviniek

      P.P.S.: iba zeby nie :-)
      • Re: ehm 25.01.2009 | 15:38
        Avatar Tommy Angelo   Používateľ
        tak to bolo dobre =D
      • Re: ehm 25.01.2009 | 15:50
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        Stano si mysli: "Hmmm, asi ma ta Fedora naozaj zly vplyv na ludi..."
        • Re: ehm 25.01.2009 | 16:13
          Avatar Peter Kotrčka Fedora  Používateľ
          Peter si mysli: "Je mi jedno, co si Stano mysli".

          P.S.: kup si (myslim) marcove vydanie PCRevue :-)
    • --- 26.01.2009 | 12:52
      Avatar paolo101 debian  Používateľ
      Pouzivajte co vam vyhovuje.
      Btw, Windows 7 bude finalna verzia Visty. To co doteraz MS predaval, resp. predava je stale beta verzia.
      • Re: --- 26.01.2009 | 13:21
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        urcite?

        windows 5.0 - 2000
        windows 5.1 - xp
        windows 6.0 - hlista
        windows 7.0 - seven
        • Re: --- 26.01.2009 | 14:28
          Avatar borg Fedora  Administrátor
          len obycajne cislovanie. ako vies ze 7cka nepouziva kod 6ky?
          • Re: --- 26.01.2009 | 18:55
            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
            a kto povedal ze nepouziva? :)

            a to je podla mna logicke ze pouziva casti kodu. A nedivil by som sa, keby windows 7 pouzival casti kodu este z windows 95 alebo este starsieho vydania. Vsak preco nie?
        • Re: --- 26.01.2009 | 15:28
          Avatar Peter Kotrčka Fedora  Používateľ
          omyl. windows 7 = jadro s oznacenin 6.1

          http://www.zive.cz/Getfile.aspx?id_file=943907767

          text: Version 6.1 (Bulid 7000)

          a windows s jadrom 6.0 sa nevola hlista, ale Vista + zvycajne oznacenie konkretnej verzie

          alebo tebe sa paci, ked tvoj vytvor volaju kriny? a postavene je na blbuntu? premyslaj. nerob ostatnym to, co nechces, aby robili tebe.
          • Re: --- 26.01.2009 | 15:31
            Avatar Peter Kotrčka Fedora  Používateľ
            aby som doplnil - 7 sa oznacuju vraj preto, ze je to 7. vydanie, kde je windows ako samostatny system (teda nie graf. nadstavba DOS-u):

            1. Win 95
            2. Win 98
            3. Win ME
            4. Win 2000
            5. Win XP
            6. Win Vista
            7. Win 7
            • Re: --- 26.01.2009 | 18:56
              Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
              s ME a 2000 je to prehodene... ale podstatu veci to nemeni
              • Re: --- 26.01.2009 | 19:08
                Avatar Peter Kotrčka Fedora  Používateľ
                ano.. podla poradia vydavania ano.. ale tak ci tak to nic nemeni na tom, ze 7 je 7. :-)
          • Re: --- 26.01.2009 | 18:57
            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
            ok, tak Vista. Joj...
            • Re: --- 26.01.2009 | 21:38
              lukves   Návštevník
              Joj problem KDE4 je v tom ze panel a plocha su tusim jedna vec... v kde3 to bolo odelene.. v podstate nic nove... zobrali superkarambu s kde3 a zmixovali to s plochou.. a panel urobili ako aplet plochy.. teda ked spadne v kde4 plocha zoberie to vsetko zo sebou.. trochu divny sposob ... dalsia vec je ze QT4 je lepsia nez QT3 hlavne koli podpore hardwerovej akceleracii graf. len vyvojari KDEcka si to zobrali k srdcu a chceli pomachrovat ze dokazu to iste ako MS vo Viste. alebo naopak ? pravda je taka ze teraz tu mame graficku sracku a dufam ze to nejako casom zladia do kopy a bude to aspon ako tak pouzitelne..

              mne sa hlavne nepaci pridavanie ikoniek na panel.. no panel je proste uplna katastrofa..


              co sa tyka Windows 7 to je pokus o zladenie Visty aby bola pouzitelna.. To iste caka aj KDE4
              • Re: --- 27.01.2009 | 10:37
                Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor
                No len pre zaujímavosť plocha v KDE 4 je okno. Plocha v KDE 3 v podstate neexistuje (renderuje ju X.org, takže jej prekresľovanie je rádovo 10 - 1000x rýchlejšie). V KDE 4 je klasická plocha (root window) prekrytá plasmou. Hodnotím to ako totálny amatérizmus.
    • KDE4 20.11.2009 | 21:42
      <<<>>>   Návštevník
      A co vravite na KDE4 po 11 mesiacoch ?