Modlitba pred pouzitim internetu

07.10.2008 | 03:36 | Laco | Novinky

Slovenská katolická cirkev zverejnila oficiálne cirkevne schválenú podobu textu modlitby pred použitím Internetu, ktorou budeme prosiť svätého Izidora, patróna internetu, o ochranu na potulkách celosvetovou sieťou. Zdroj správy

    • jajaj 07.10.2008 | 23:23
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
      mne sa to zda ako silvester alebo prvy april... no kalendar hovori nieco ine...

      btw som rad ze nie je svaty internet explorer... to by sme boli upaleny :D
      • Re: jajaj 07.10.2008 | 23:30
        Avatar Laco Debian Lenny  Používateľ
        ja som katolik a snazim sa chodit do kostola kazdu nedelu, cize mna to neprekvapuje z toho dovodu, ze kazdy, kto do kostola chodi, si pamata, ked farari povinne citali listy od biskupskych uradov, ze ktore relacie v TV nemozeme pozerat, ako sa obliekat a koho volit/nevolit....
        • Re: jajaj 07.10.2008 | 23:39
          Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
          biskupske urady zrusit aj vsetky tie prikazy a zakazy. kto chce chodit do chramu svojej viery nech si chodi, no nech sa aj tam trochu snazi pouzivat hlavu a nenechat si natlacit do nej hluposti...
          • Re: jajaj 08.10.2008 | 00:06
            Avatar Laco Debian Lenny  Používateľ
            uplny suhlas....babky kazdy den chodia do kostola ale hlavne ze ked z neho vylezu, prve je ze zacnu ohovarat polku mesta, farari zneuzivaju male deti, trtkaju kade chodia (samozrejme nie vsetci), vyssi cirkevni hodnostari si ziju ako prasce v zite, co je imho trosku v rozpore s kristovym ucenim ak sa nemylim, cele mi to pripada uz priliz dogmaticke...pocet veriacich klesa, hrozi odlucenie cirkvi od statu(som za), v kostole stretnes len samych starych ludi, a ani sa necudujem, ved ked si mlady clovek precita podobny clanok, tak mu cela cirkev pripada na smiech...to som si isty
            • Re: jajaj 08.10.2008 | 01:47
              Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
              bol som v kostole, vypocul som si kazanie. keby som tam nebol s veselou kamoskou, tak tam vypustim dusu. a rozhodne nie dobrovolne. prezil som oslavu bezvyznamneho svetca ktory sice neurobil nic dolezite, ale spomina sa v biblii. takze Linus je v porovnani s nim cajicek, spomina sa len na Google. A Google nie je pismo svate...

              Najviac sa mi pacilo ako tam kazdy chodil po tu oblatku ci co... uplne hotovy z toho a este sa pri tom aj prezehnavali. To keby som sa prezehnaval doma pred chlebom s maslom, tak ma kazdy povazuje za blazna...
              • Re: jajaj 08.10.2008 | 09:18
                Marek   Návštevník
                Tak na toto by som rad reagoval, aj ked to nie je o linuxe :D
                Neviem preco taky sarkazmus a ironia.
                Som na Taiwane, studujem, ucim na gitaru budhistku, v piatok idem von s moslimkou, spolubyvajuceho nerusim ked sa modli na koberceku, v nedelu som pozvany do adventistickeho chramu, chodim tu normalne do krestanskeho kostola a pred jedlom sa sice neprezehnavam viditelne, ale ako my hovorime: v duchu, a nepripadam si ako blazon :)
                ale slany chleba s maslom, chute si mi urobil, lebo tu nic take nie je... :)
                • Re: jajaj 08.10.2008 | 15:17
                  Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                  preco nie? na nikoho neutocis, nikomu nic nevnucujes...

                  btw ak by tam boli nejaky hare krisna tak ich pozdravujem :)

                  a pozdravujem tiez Ladislava Bodnara :)
                  • Re: jajaj 08.10.2008 | 15:47
                    --   Návštevník
                    ak budes stano nadalej takto vystupovat proti krestanstvu tak viem minimalne o jednom clovekovi ktory uz nikdy viac nebude propagovat tvoj greenie a neda ti k nemu ziadnu radu.

                    KRISTUS VSTAL Z MRTVYCH!

                    ps: poprosim moderatorov vymazat celu tuto provokativnu a nenavistnu diskusiu.
                    • Re: jajaj 08.10.2008 | 16:23
                      Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
                      Kristus NEVSTAL z mrtvych. Nechodil po vode. Nemenil vodu na vino. Neuzdravoval chorych. Neprebuzal mrtvych. Ak vobec existoval, bol to bezny smrtelnik, pravdepodobne trpiaci psychickou poruchou sposobenou traumou z detstva. Pomerne triezvy pohlad na neho ma islam, povazuje ho len za dalsieho z obrovskeho mnozstva prorokov. Odporucam rozsirit si trochu obzory.
                      • Re: jajaj 08.10.2008 | 16:59
                        --   Návštevník
                        KRISTUS SLÁVNE VSTAL Z MŔTVYCH, SMRŤOU SMRŤ PREMOHOL A TÝM, ČO SÚ V HROBOCH, ŽIVOT DAROVAL.

                        A Kristus povedal:

                        BLAŽENÍ STE, KEĎ VÁS BUDÚ PRE MŇA POTUPOVAŤ A PRENASLEDOVAŤ A VŠETKO ZLÉ NA VÁS NEPRAVDIVO HOVORIŤ; RADUJTE SA A JASAJTE, LEBO MÁTE HOJNÚ ODMENU V NEBI.
                        • Re: jajaj 08.10.2008 | 17:23
                          Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
                          No a. A prorok hikikomori82 povedal:

                          "Kristus NEVSTAL z mrtvych. Nechodil po vode. Nemenil vodu na vino. Neuzdravoval chorych. Neprebuzal mrtvych."

                          A to musela byt pravda lebo to povedal prorok. Tym je jasne dokazane ze kristus nevstal z mrtvych, je to len blud a klam ako z ludi vylakat peniaze a doveru. A ty sa do neba nedostanes. Nie preto ze by si bol zly, ale jednoducho ziadne nebo neexistuje. Lebo ani zivot po smrti neexistuje, rovnako ako dusa, reinkarnacia, boh, predpovedanie buducnosti a podobne sracky. Si len hlupy zmanipulovany chudak. Btw, pred par mesiacmi 5m odo mna udrel blesk a zasiahol 2 ludi, ani to ma neprimalo verit v blud menom "boh".

                          Ale viem preco ludia ako ty veria. Staci sa pozriet na gausovu krivku rozdelenia IQ a je to hned jasne.
                          • Re: jajaj 08.10.2008 | 17:31
                            --   Návštevník
                            "Ani oko nevidelo, ani ucho nepoculo, ani do ludskeho srdca nevystupilo, co Boh pripravil tym, ktori ho miluju." (1 Kor 2, 9)
                            • Re: jajaj 08.10.2008 | 17:34
                              Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
                              "A naokolo hlúpi ludia budú bludom veriť, že zem je plochá a na nebi je boh, lebo ver tomu ze nič z toho nie je pravda."
                              (2 Hik 3, 4) - zvitok nájdený na brehu Mŕtveho ramena Hornádu v Košiciach
                              • Re: jajaj 08.10.2008 | 17:55
                                --   Návštevník
                                BLAŽENÍ STE, KEĎ VÁS BUDÚ PRE MŇA POTUPOVAŤ A PRENASLEDOVAŤ A VŠETKO ZLÉ NA VÁS NEPRAVDIVO HOVORIŤ; RADUJTE SA A JASAJTE, LEBO MÁTE HOJNÚ ODMENU V NEBI.
                                • Re: jajaj 08.10.2008 | 18:01
                                  Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
                                  "A ked im doju argumenty, budu svoje bludy opakovat."
                                  Hlinena dosticka najdena na Triede SNP, na zastavke autobusov 17,18,19,34,55, smer amfiteater. (Zatial apokryfne proroctvo, pripisuje sa prorokovi hikikomori82 ale jeho povod nebol zatial potvrdeny)
                                  • Re: jajaj 08.10.2008 | 18:09
                                    --   Návštevník
                                    BLAŽENÍ STE, KEĎ VÁS BUDÚ PRE MŇA POTUPOVAŤ A PRENASLEDOVAŤ A VŠETKO ZLÉ NA VÁS NEPRAVDIVO HOVORIŤ; RADUJTE SA A JASAJTE, LEBO MÁTE HOJNÚ ODMENU V NEBI.

                                    Akekolvek argumenty by som ti napisal aj tak by som ta nepresvedcil. Mas oci a nevidis, mas usi a nepocujes.
                                    • Re: jajaj 08.10.2008 | 18:11
                                      Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
                                      Plne s tebou suhlasim, ak 2 ludia veria BLUDOM, jeden druheho o opaku nikdy nepresvedci.
                                      • Re: jajaj 08.10.2008 | 18:14
                                        --   Návštevník
                                        tvoja posledna veta je nekonzistentna a zrusil si nou vsetky svoje argumenty.
                        • Re: jajaj 08.10.2008 | 21:29
                          Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                          ale prosim ta... kristus je mytus, vymyslena postava, bol o nom napisany novy zakon ktory sa za 2000 rokov minimalne 3x uplne prepisal. a maria mala 12 rokov ked ho porodila volakto to vypocital...

                          laskavo chod so svojimi predstavami do klastora.

                          a ziadam Tomasa Srnku o lock, pretoze sa zas naslo dieta s divnym myslenim
                          • Re: jajaj 09.10.2008 | 09:46
                            --   Návštevník
                            KRISTUS VSTAL Z MŔTVYCH!

                            BLAŽENÍ STE, KEĎ VÁS BUDÚ PRE MŇA POTUPOVAŤ A PRENASLEDOVAŤ A VŠETKO ZLÉ NA VÁS NEPRAVDIVO HOVORIŤ; RADUJTE SA A JASAJTE, LEBO MÁTE HOJNÚ ODMENU V NEBI.
                  • Prestaň 08.10.2008 | 15:54
                    Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
                    Stano, poprosím Ťa , prestaň lebo začínaš už hovadiť aj druhých !!
                    G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
                  • Re: jajaj 08.10.2008 | 15:55
                    Avatar borg Fedora  Administrátor
                    raz si proti nabozenstvu a raz tu vyzdvihujes nejakeho hara kysnu. wtf? chapem to tak, ze nemas jasno vo svojich nazoroch a len tu zbytocne v poslednom case spamujes
                    • Re: jajaj 08.10.2008 | 21:31
                      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                      hare krisna je take zoskupenie hinduistickych blaznov. nieco ako jehovisti. mam jasne nazory, povazujem vsetky nabozenstva ktore od ludi nieco vyzaduju za svinstvo. som hlboko neveriaci
                      • Re: jajaj 08.10.2008 | 23:05
                        Avatar borg Fedora  Administrátor
                        je mi jedno ake mas nazory, na tie z vysky serem, ale neosieraj tu inych.
                        • Re: jajaj 09.10.2008 | 12:04
                          Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                          koho osieram???
                          • Re: jajaj 09.10.2008 | 15:40
                            Avatar Viliam Oravec Kubuntu 10.04 (MSI GX700PX)  Používateľ
                            Milý Stanko. Určite ma nejako už dlhšiu dobu tuto z fóra poznáš. ANO aj aj patrím ku kresťanom. Vidno, že si žiješ v bavlnke keď takto vystupuješ. Myslím, že si ešte nikdy nepocítil, keď ti "kmotrička smrť" siahala na krk, alebo keď ti hrozilo, že sa dostaneš na ulicu... Mohol by som pokračovať. Uvedom si prosím ťa, ze viera nie je iba pre malé detičky, starých ľudí. Vidno, že si ešte nikdy nezahliadol do útrob cirkvi. Viem o čom hovorím. Žil som istý čas v kláštore. je pravda, že niektorí cirkevní hodnostári si žijú ako prasce. Ale uvedom si prosím ťa, že je tu kopec ľudí riadiacich sa podľa Milovať budeš svojho boha celým svojím srdcom, ceľou svojou mysľou a blížneho svojho ako seba samého. Prosím ťa, zamysli sa nad týmto keď budeš NÁHODOU niekomu hovoriť aký si ortodoxný neveriaci. Zamysli sa nad tým, keď ti bude snáď najhoršie a oporou ti bude práve tá stará babka, čo vychádza z kostola.
                            Všichni mněli ruce od krve, jenom já hubu... :)
                          • Re: jajaj 09.10.2008 | 15:51
                            Avatar Viliam Oravec Kubuntu 10.04 (MSI GX700PX)  Používateľ
                            Ináč bol si vôbec niekedy v kostole? podľa tých tvojich komentov asi ani nie. Skús niekedy prísť niekde v meste do kostola a vypočuť si kázeň niektorého z kňazov. << Krásnu, nezaujatú, možno uchom nepočutú úvahu o bohu, živote človeka, duchovnom oddychu... Možno niekedy prídeš na to, prečo niektorí ľudia tak navštevujú kostoly. Keby tam nebolo niečo, čo hľadajú ľudia, kľudné miesto pre premýšľanie na otázku "PREČO...?", tak by ich tam asi nebolo toľko. Ty si asi nevidel spokojný výraz tváre človeka, keď vyšiel z kostola s tým, že vie čo urobí s problémom, ktorý má.

                            Pochválený buď Ježiš Kristus.
                            Všichni mněli ruce od krve, jenom já hubu... :)
                      • Re: jajaj 09.10.2008 | 00:42
                        still   Návštevník
                        Ak by si bol neveriaci, neveril by si nikomu a nicomu, ale kedze napadas inych, ktori veria niecomu a presviedcas ich o opaku, mozes tak robit iba ak veris, ze to tak nie je.
                        Takze otazke pre teba: Si veriaci? ;-)
                        • Re: jajaj 09.10.2008 | 12:05
                          Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
                          neverim v ziadne nabozenstvo ani v ziadnu nabozensku organizaciu.

                          nie som proti ak ma niekto svoju vieru. preco nie? no napisal som nieco na ten sposob ze tu nemusi s tym otravovat
      • Re: jajaj 08.10.2008 | 14:14
        Avatar david Debian Lenny  Používateľ
        silvester, prvy april...hmm stano ked nedokazes ovladat ani slov. gramatiku tak sa radsej nestaraj o veci VIERY. Kopnut do Cirkvi, do nabozenstva je najlahsie, ale skusit sa zamysliet o com to vlastne je, to nie ...... a tie dristy ze cirkevni hodnostari maju kopec penazi...radsej no comment lebo by tu bol flame na 500 prispevkov.....

        btw > sorry za priamy utok a osocovanie ale nechal som sa vytocit velmi primitivnym postom od Stana.
        dreamwalker
      • ak tak svaty Linux by mohol byt v katolicizme 09.10.2008 | 11:30
        peto   Návštevník
        ak tak svaty Linux by mohol byt v katolicizme

        Toto je kompletný zoznam pápežov.

        1. 33/42-67 sv. Peter (Petrus)
        2. 67-76/8 sv. Linus
        3. 76/8-88/91 sv. Kletus (Anaklét)
        4. 88/91-97/100 sv. Kliment I. (Klement I./Klemens Rímsky)
        264. od 2005 Benedikt XVI. Wikipedia
        Linus Benedict Torvalds (* 28. december 1969) je fínsky programátor, ktorý začal vývoj Linuxu, jadra operačného systému a dodnes je správcom hlavnej vetvy vývoja. Wikipedia
    • re: 08.10.2008 | 01:08
      Avatar Zefram Cochrane MS Windows Vista Ultimate 64bi  Používateľ
      A funguje ta motlitba aj v linuxe?
      • Re: re: 08.10.2008 | 01:50
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
        no neviem... skusime cez wine? :)

        ale toto nefunguje:

        v mene otca, i syna, i ducha svateho amen
        bash: v: príkaz nenájdený

        "v mene otca, i syna, i ducha svateho amen"
        bash: v mene otca, i syna, i ducha svateho amen: príkaz nenájdený
    • Trocha tolerancie a Bielej Magie nezaškodí 08.10.2008 | 11:39
      Avatar dodoedo Fedora Linux  Používateľ
      Takéto debaty určitých jedincov na linuxovom fóre nerobia dobrú krv medzi nami. Každý len trocha skúsenejší človek si pomyslí svoje a ide ďalej bez toho aby verbálne ogrciaval ostatné zmýšľania (neplatí v prípade MS_positive) :-)
      Ten príspevok od Mareka z Taiwanu (!!!) ukázal, že to ide aj bez posmechu a predsudkov. Trocha tolerancie a Bielej Magie nezaškodí !
      G. Orwell: "Čím více se společnost vzdaluje od pravdy, tím více bude nenávidět ty, kteří ji říkají."
      • Re: Trocha tolerancie a Bielej Magie nezaškodí 08.10.2008 | 12:15
        Avatar Laco Debian Lenny  Používateľ
        nakolko odpovedas priamo na spravu a nie na prispevok tak mi vysvetli, kde sa tam ogrciava ine zmyslanie?