Nedokonalosti v iOS 'bolia' Android OS
Prečítajte si výbornú informáciu (od Ian G. Clifton) o interakcii medzi svetom Apple iOS a Google Android OS, ktorá dosť reálne vystihuje situáciu vývojárov apps, vzhľadom na negatívny dopad iOS na Android OS. V čase svojho vzniku urobilo iOS veľa prospechu a tlačilo mobilné zariadenia dopredu, čím sa mohol vytvárať základ vzniku iných mobilných platforiem. Bohužiaľ iOS sa odvtedy príliš nezmenilo, a v poslednej dobe do istej miery negatívne pôsobí na Android OS, keďže sa iOS veľmi nešťastne (a to práve kvôli obmedzeniam v iOS) používa ako vývojársky "Zlatý štandard". Veľa škôd spotrebitelia asi nespozorujú, ale Android vývojári sa s nimi stretávajú neustále, hlavne keď sa má niečo urobiť "by iOS way", alebo nejakú dobrú Android OS funkciu nemôžu brať ani len do úvahy, pretože iOS nemôže urobiť to isté. Mňa osobne zaujalo aj info o tom, ako sa v iOS "imituje" správanie sa splash screens (pomalé zmeny) a to natoľko, že som si požičal dcérin iPhone a overil som si to sám :-)
Schvalne - kto by nechcel hodit si na telefon svoju oblubenu linuxovu distribuciu a telefon pouzivat aj ako prenosny pocitac. Prides niekam, pripojis si ku monitoru s klavesnicou a mysou mobil a mas vsetky svoje data a nastavenia so sebou. Nevraviac o obrovskej otvorenosti systemu v porovnani s ifonmi (aj ked to moze byt niekedy aj na skodu)
Inak, zaujímalo by ma že čo si Edo overil na dcérinom iPhone. Jeho funkcionalitu? Tá je overená už dávno. Keď to nechcel porovnať s Androidom tak len zas zabŕda do flame war.
Toto som odskúšal na tom požičanom iPhone:
Splash Screens One of the most annoying aspects of iOS apps that leaks over to Android is splash screens. Android loads apps extremely quickly, but iOS can take some time, so iOS uses a bit of trickery to give the illusion that it is very responsive. Apps load an image immediately and then replace that with the UI when it’s ready. You can see it when switching between apps too because the default behavior is to take a screenshot when you leave an app and display that screenshot when you return while the app rebuilds itself. It’s particularly noticeable when the battery level jumps around, the rebuilt UI differs from the screen shot, or when you switch into and out of an app quickly and the screenshot doesn’t complete.
App developers have to include an image that is shown when a screenshot is not available and the intent is for this to mirror “empty” UI so that the illusion of responsiveness is maintained. Unfortunately, most apps use this as an opportunity to show a splash screen that’s little more that a glorified branding ad for the app. Product managers think that the designer spent all this time making a nice splash screen, so Android should use it too. The problem is that Android is built to show UI immediately, so a splash screen can be shown no sooner than real UI can be. In other words, you’re being delayed from interacting with the app artificially.
A navyše vlastním a používam viac Android zariadení ako si mal Ty v ruke. Zopár z nich som dal k dispozícii na skorších installfestoch nech sa ľudia pozrú a pohrajú s Androidom. Toľko k Tvojmu trolovaniu.
Mimochodom, tá časť copy and paste textu čo si sem dal je na smiech. Splash screen sa používa za účelom urýchlenia štartu aplikácie. Jednoducho sa zakáže zobrazovanie grafiky v čase ranného štartu kôli rýchlosti, a splash zamaskuje nedokonalé grafické artefakty ktoré sa eliminujú v čase keď je aplikácia pripravená na prácu. Toto sa dialo ešte v minulom tisícročí a využíva sa to doteraz na rôznych architektúrach. Pochybujem že si si to za tie roky nevšimol. Tak mi tu hovor o tom kto tu do čoho troluje.
Môj milý.
Niektoré veci chápeš lepšie a niektoré horšie.