"vždy on-line" je orwellovské DRM

12.03.2013 | 10:23 | dodoedo | Novinky

Slávna budovateľská stratégia - hra SimCity 5 zažíva obrovský otras v masách svojich fanúšikov po celom svete. Uznávam tento typ hier, pretože nenútia našich potomkov ku veselému, nadšenému zabíjaniu, a takto výrazne znižujú počty "budúcich Kájinkov", voľne a veselo pobehujúcich za našimi humnami a sídliskami. Ale teraz tvorcovia hry (EA/Maxis) orwellovsky aplikovali model DRM budúcnosti, ktoré hru SimCity 5 fakticky zlomilo v jej samotnom srdci. A tak hráč, hrajúci hru musí byť stále on-line na serveroch EA, podľa známeho hesla: " S milovaným DRM na večné časy, vždy on-line a nikdy inak! ".

    • jajaj 12.03.2013 | 12:11
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ
      byť stále online je teraz už úplne bežné. jedna z prvých hier bola Settlers 7. Aj pre DRM toho veľa nedokázala.

      A, len tak medzi rečou, DRM zabilo Princa z Perzie (alebo Perzského princa, ak mám byť presný).

      Sands of Time - pekná hra, dodávala sa aj "zadarmo" ku grafickým kartám. No nebolo ju možné skopírovať bežnými spôsobmi
      Warrior Within - nemám žiadne informácie o ochranách tejto hry
      Two Thrones - MEGA MEGA brutus. Starforce nightmare narobilo veľa problémov nelegálnym i legálnym používateľom. Stačí, ak spomeniem nutnosť hardvérovej alebo softvérovej deaktivácie DVD mechaniky
      Forgotten Sands - najčastejšia otázka je "prečo nejdú otvoriť tie dvere" - hra má DRM riešené tak, že pri vkročení na spúšťač sa musí spýtať serveru, či dvere otvoriť alebo nie. A pretože v tom boli bugy, tak sa často ani na legálnej verzii nedalo dostať ďalej. Tí, čo majú nelegálnu verziu, narazili na hromadu problémov a tak si legálnu verziu nekúpili.