ZALOHA SYTEMU
najlepsie by bolo vytvorit nove instalacne DVD s mojim systemom a nainstalovanymi balickami ale to nebude take jednoduche
stacilo by nahrubo skopirovat vsetky data z / a z /home ?? bude to po skopirovani na cisty disk toho isteho PC fungovat ??
alebo sa mi neoplati zalohovat / a staci iba /home ?? predpokladam situaciu - vyladene ubu + kopa novych balickov a programov a driverom a tem a neviem co este
ale uplne by stacilo nieco take ako vraj ponuka APTonCD (z ubuntu) ze ulozi nainstalovane balicky na CD/DVD a tie sa potom daju z neho nahodit do systemu ako z repozitara, nemam to oskusane lebo sa mi nechce koli tomu instalovat ciste ubu a skusit, a k tomu CD kt mi vytvorilo ked som vlozil do mechaniky a dal otvorit manazerom balickov tak mi ten manazer uplne prestal fungovat (aj synaptic aj apt-get, stacilo rucne odstranit CD zo sources.list), funguje niekomu tento program korektne ?? nastavenie asi nenahodi ?
zaviest novy grub a zapis do MBR nie je problem to by som spravil aj rucne z live cd
chcem to koli tomu ze ak sa mi nahodou nieco podube co nebudem vediet opravit (co sa mne dost casto stava, bo robim kadejake pokusy) aby som nemusel instalovat system odznovu a vsetko nastavovat, respektive aby som mohol rovnaky system nahodit na novy disk (v tom istom PC) - chcem vymenit disk bo tento je stary a bude z neho externy a do PC dam novy
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Tiez by ti mozno na zalohu dat stacilo Rsync alebo Grsync
Myslim ze som nasiel riesenie a tym je CLONEZILLACLONEZILLA ktora je zalozena na partimage co mi bude snad vyhovovat
hned ako to oskusam sem hodim ze vyriesene, pripadne pridam postreh, otazky a bugy ktore ma postretnu
/proc
/sys
ak sa vytvara iba ako virtualny, tak ani
/tmp
dalej ostatne pripojene media
/mnt
/media
a ak nie je nevyhnutne potrebne tak ani
/lost+found
najma prve 2 odporucam vylucit.
Nezalohujte na ten isty fyzicky disk, na ktorom su povodne data!
najlepsie je zalohovat na uplne iny pocitac.