Som začiatočník, zatiaľ mám nainštalované Ubuntu 8.10 vo Windowse (resp. je to dualboot, len nemám rozdelenú partíciu). Momentálne som veľmi spokojný s Ubuntu. Mal som asi týždeň openSUSE 11.0 a veľmi sa mi páčila. Som typický windowsák, ale už ma to nebaví. Potreboval by som poradiť, čo je pre mňa vhodnejšie. Potrebujem pri svojej práci (tvorba webu) klasické windowsácke skratky typu ALT+123, ALT+125 - zložené zátvorky (toto na ubuntu nefunguje, ak by sa to dalo nejako "doinštalovať" bolo by to skvelé... neviem aká je podpora na openSUSE). Veľmi ma láka aj ten nový openSUSE, ktorý je čochvíľa tu. Mohol by mi niekto ponúknuť nejakú odbornú pomoc, ako sa zhostiť s jedným z týchto distribúcií? BTW: Na Ubuntu 8.10 mi v kuse vypisuje, že nemám nainštalovanú zvukovú kartu, ale zvuky a hudbu prehráva v poriadku...
Moja zostava je ASUS F3E - konkrétne: http://www.najnakup.sk/Porovnaj_15-4-ntb-intel-2gb-250gb_ASUS-F3E-AP368-15-4-T5750-2GB-250GB-bez-OS_189442.html
Ďalšia podotázka, keď mám teraz nainštalované to Ubuntu 8.10, dajú sa nejako zachovať nastavenia, naformátovať disk, zmazať win, nainštalovať na Cčko Ubuntu a mať WinXP vo VirtualBoxe? K tvorbe webu potrebujem aj niektoré čisto windowsácke aplikácie a napríklad vo Wine mi nešiel Photoshop CS3 či Fireworks CS3 ...
Za odpovede vopred ďakujem
WinXP dat do virtualboxu sa da dat.
Linux sa da nainstalovat ... ale uz sa to nebude nazyvat Ccko lebo linux ma inu strukturu.
Momentálne mám disk (250GB) rozdelený na tých 50GB (čiže v reáli je to nejakých 30GB) a zvyšných 200GB pre dokumenty... Keď zmažem Windows a nainštalujem oba Linuxy + Windows do VirtualBoxu, bude mi tých spomínaných 30GB na "Cčku" stačiť?
BTW: Ako je to s tou zvukovou kartou? Všetko hrá, len mi napríklad Skype vypisuje, že mám nejaké problémy so zvukom (keď chcem telefonovať) a donedávna mi aj Kopete vypisoval, že je chybný ovládač pre HDA Intel ...