Výber distribúcie
chcel by som sa opýtať, akú distribúciu si mám vybrať.
1. ako užívateľ nie som celkom začiatočník, ale bola by to prvá mnou spravovaná distribúcia
2. teoreticky by som chcel poradiť aj prostredie a zodpovedajúce aplikácie, čo ale súvisí v výberom distribúcie, pretože vraj nie v každej je každé prostredie rovnako kvalitne prevedené
3. ďakujem za každú radu
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
2. zase tazko poradit, nic ti nebrani nainstalovat si viacej grafickych prostredi, a ponechat si len to co ti vyhovuje (kde, gnome, xfce, lxde, ...)
No distro si vyberies to, ktore sa ti bude najviac pacit.
to s tým prostredím som myslel asi takto: vraj nové KDE4 v Kubuntu nie je práve najlepšie odladené. Tak som sa chcel spýtať na také kombinácie, ktoré neodporúčate (ako v tomto prípade napr. (K)Ubuntu - KDE4)
ad. gentoo: nakolko sú tam binárne balíky? nájdem binárne všetko, čo je väčšie? vecičky ako streamtuner som ochotný kompilovať, gimp nie :-)
gnome môže byť, doteraz som používal to, na debiane.
Vyskúšaj ( a najviac sa podučíš ) Lfs.
ale netešte sa, ja ešte určite pootravujem
za 3 tyzdne vyjde 9.04. vyskusaj......:-)
:-)
mandriva 2009.0 kde4 one cd, fedora 10 kde live, opensuse 11.1 kde live
tak uvidím, že čo z toho sa usídli.
Je to FEDORA 11 beta.
Ináč si položil zaujímavú otázku, ktorá si zaslúži trochu omáčky:
Pre Fedora distro konkrétny stav vývoja odrážajú balíčky rawhide distra. Tento "vývoj" má z pochopiteľných dôvodov zapnutý debug funkciu a NIE JE optimalizovaný na rýchlosť, na rozdiel od bety, ktorá je.
Článku na root.cz, ktorý preberal správu od phoronix.com sa podaril lapsus, ktorý by som od phoronix.com nečakal :
Porovnavali teraz najnovšie Ubuntu beta s rawhide Fedora 11(zapnutý debug+bez optimalizovania rýchlosti). :-) :-)
Diskusia na oboch serveroch na tento fakt upozornila, aj tak Fedora 11 svedčí ku cti, že aj takto handicapované sa stalo skoro rovnocenným Ubuntu beta, čo tiež o niečom svedčí.