Dobrý deň prajem všetkým linuxákom.
Mám mininotebook ThinkPad Edge E135 a mám na ňom momentálne Linux Mint OS. Problém je, že mi príde hrozne pomalý na tomto PC. Existuje niečo dobré, jednoduché a rýchle? Potrebujem to len na kancelársku prácičku a občas nejaké videjká a filmy..
Skúšal som Bodhí, ale stále mi tam niečo padalo, ArchLinux sa mi zas nepodarilo ani nainšťalovať (nie som žiaden odborník, linuxi sa mi páčia pre ich antivírusové schopnosti a ich rýchlosť a minimálnu údržbu).
Ďakujem vopred :)
hwinfo
čilshw
. Odhadujem, že máš klasický a jediný problém ktorý sa tu rozoberá dosť často. Absencia správneho ovládača grafickej karty.niečo z hw sa dá dočítať tu:
http://www.sysnet.sk/lenovo-thinkpad-edge-e13-nzv67xs/
PS: Keby aj mal trpezlivosť poižívať neakcelerovaný VESA ovládač, tak prvý zložitejší program sa mu tam zasekne. Napríklad internetový prehliadač alebo nejaká 3d hra ako tuxracer.
Ahoj.
Prvý krok na samý začiatok... Ak máš BIOS 2.07 a starší skús najprv ošetriť HW cez update:http://support.lenovo.com/en_US/downloads/detail.page?DocID=DS031728
Tvoj HW asi nemá optiku (CD/DVD), takže doporučujem inštalovať cez USB distribúciu ako je napr, debian 7.0
Keď to sem budeš vkladať, výstupný text musí byť medzi značkami
<pre>toto je výstup z lspci</pre>
To vyzerá, že je loadnutý modul jadra radeon a ten zamedzí insmodu fglrx (či ako sa to momentálne volá, je to už dávno čo som mal radeona). X teda buď môžu použiť VESA, alebo radeon.
No nič. Pred pár dňami som spomínal že to bude najpravdepodobnejšie v ovládači.
fglrx
keď už chceš binárne ovládače od ATI/AMD.Inak, v tomto prípade môžu byť dva zdroje problému. Buď chalan už skúšal kadečo a popridával zastarané alebo nekompatibilné repozitáre čo mu vyblokovali časť systému, alebo použitý ovládač nepapá z nejakého dôvodu nepapá danú kartu.
Prečo som asi tak odkazoval na log? Kôli obľúbenému riešeniu first match z Google to nebude.