Aplikácie na systéme s ARM vs x86

Sekcia: Programovanie 09.04.2014 | 23:31
Daevid   Návštevník

Dobrý deň, už nejakú dobu sa snažím dopátrať k informácii ktorú by ste mi mohli objasniť. Vo svete Linuxu som úplný začiatočník, tak možno sa nebudem vyjadrovať úplne správne.

-----------------------------------------------------

Dajme tomu ze mam dva PC. Na jednom by bol ARM CPU a na druhom x86 CPU. Na oboch by bol Ubuntu linux. Ak by som chcel na to Ubuntu nainštalovať nejakú aplikáciu napr. Firefox, mohol by som ju bez problémov nainštalovať na oba tieto PC alebo by som potreboval dve verzie? Jednu skompilovanú pre ARM a druhú pre x86?

-----------------------------------------------------

Jedná sa mi o to že oba typy CPU pracujú s inou inštrukčnou sadou (RISC, CISC) a teda operačný systém (v tomto prípade Ubuntu) musí byť prispôsobený danému CPU aby s nim vedel komunikovať. Akurát neviem či to ovplyvňuje aj aplikácie pracujúce pod týmto OS a teda či musia byť tiež prispôsobené danému CPU aby mohli správne pracovať.

-----------------------------------------------------

O programovaní toho moc neviem tak sa ospravedlňujem za možno banálnu otázku.

    • RE: Aplikácie na systéme s ARM vs x86 10.04.2014 | 00:51
      Avatar Luko   Návštevník

      Áno aplikácie musia byť zvlášť pre ARM a zvlášť skompilované pre x86. Máš to tak ako keby si chcel spustiť program s nejakeho starého napr. Amiga počítača na x86 nie je v tom rozdiel. Ono jedina vec ktora je tu zavadzajuca je ze na obidvoch mas ten isty OS teda Ubuntu ale to nehraje rolu dolezite je ako si povedal ze sa jedna o uplne odlisne architektury a teda su nekompatibilne a ten Firefox a aj ine apky musia byt prelozene pre kazdy typ cpu zvlast. Dalsou vecou je ze nevie mci vsetky aplikacie s x86 su dostupne aj na ARM.

      • RE: Aplikácie na systéme s ARM vs x86 10.04.2014 | 09:12
        Avatar Daevid   Návštevník

        Dakujem za odpoved, uz v tom zacinam mat jasno.