Dobrý den.
Mám stolní počítač, fyzicky 2 disky (z pohledu WIN jsou C:, D:).
Na C: nainstalovány XP (legální), dále Ubuntu 14.04. Grub se při instalaci Linuxu zapsal do D: Mám tedy bootování z D, vyberu z nabídky co chci a spustím XP na C:. Po výměně disku C: se zavaděč Grub nespustí, vypíše chybu (zřejmě že nemá ten původní disk C:) a nastaví se na rescue Grub. Můžete mi poradit, jak z toho ven ? (kromě bootování z nového C.). Jsem naprostý amatér a Ubuntu jsem volil jako náhradu za XP. Prosím tedy, pokud to bude možné, popis krůček po krůčku, jako pro naprostého neznalce. Děkuji
Toto by ti mohlo stačiť.
Ak je teda oddiel C: disk 1 a D: disk 2 a na disku 2 je nainštalované Ubuntu + zavádzač Ubuntu, tak v takom prípade máš dva bootovacie disky a musíš v Biose prehadzovať, z ktorého disku sa má bootovať. Toto by sa malo dať pekne obísť aktualizáciou Grubu. Nastaviť disk 2 (D) s Ubuntu ako bootovací, nabootovať Ubuntu, otvoriť terminál a zadať:
čím sa prehľadajú všetky disky a Windows by mal byť zaradený do Grubu. V tomto prípade bude disk 2 nastavený ako bootovací a po kliknutí v Grube na Win, by sa mal pekne nabootovať.Druhou možnosťou by bolo preinštalovať zavádzač Ubuntu a prehodiť ho do MBR vo Windows, čím sa ale prepíše zavádzač Win linuxovým Grubom.
To sa ani nemôže, nakoľko Grub je nainštalovaný na D: Pri spustení disku C: by mal automaticky nabootovať iba Win. Ak tomu tak nie je, tak je zrejme poškodený zavádzač Win.
Neviem, či som pochopil správne celý problém. Výpisy z terminálu (Ctrl + Alt + T) by trochu pomohli:
+ BootInfoScript – ten sa dá nainštalovať priamo v Ubuntu:
a potom spustiť U 12.04 príkazom sudo boot_info_script , vyššie verzie Ubuntu sudo bootinfoscript