Ahojte mate niekto skusenosti s 3D modelovanim v blenderi ?
Ja pouzivam Blender najme ako video editor (strih, stabilizacia, efekty) tam sa vyznam ale pre jeden projekt potrebujem do videa vlozit animovany 3D model
Pri modelovani som prisiel na to ze ked objekt (v tomto pripade bicykel) vytvorim z viacerych prvkov (trubky, kolesa, sedlo, ... - kazde ako samostatny objekt) tak ich neviem spojit do jedneho nadobjektu
ide mi o to aby ked kliknem na sedlo tak neoznacim len sedlo ale cely bajk, to iste ked kliknem na koleso a zaroven ked budem chciet editovat ten model tak budem moct hybat celym sedlom ale nie bajkom
ked dam JOIN - tak mi vsetky prvky neoddelitelne spoji (a nahodne pospaja niektore body), ked si vytvorim GROUP tak je nulovy vysledok (kazdy objekt sa oznaci len sam po kliknuti)
chcem mat moznost animovat poziciu celeho bajku a celeho jazdca (pre zakladne umiestnenie) a nasledne v pripade potreby len vykonat zmenu pozicie/rotacie niektorych casti koleso/nohy (presunutim bez toho aby to ovplyvnilo zvysok modelu)
neviem ci som sa vyňadril dostatocne ale v jednoduchosti chcem viac objektov spojit do spolocneho objektu tak aby sa ten spolocny objekt dal neskor "rozlozit" a kazdy povodny objekt bol zase samostatny (a tento objekt sa v edit mode dal dalej modelovat)
pre uplnost ten 3d model (jazdec s bajkom) budem potom vkladat do videa (aby sa perspektivne posuval po trati s nafilmovanymi jazdcami a podla vysledku potrebujem robit jemne upravy (pohyb noh, ruky), len takto si stale musim davat pozor aby som oznacil vsetky casti modelu ktore chcem zmenit (kostra bycikla) a neoznacil casti ktore nechcem zmenit (jazdec)
mam zvladnute hlbku sceny, pohyb kamery a propoziciu, ale menit model v edit mode je brutalne narocne, ked by uplne stacilo zmenit polohu celej casti (celej nohy/lytka) ale bez moznosti spojenia pri kazdom frame mozem pozabudnut oznacit inu cast modelu som dosiel
viete mi poradit ??
dakujem
http://blender.stackexchange.com/questions/105/is-it-possible-to-group-several-objects-and-then-manipulate-them-scale-rotate
dakujem vyskusam
inak zatial to robim tak ze si vytvorim extra objekt (kocku) a to co chcem ovladat spolu naviazem na tu kocku cez PARENT (kde kocka je parent) a pri renderovani kocku skryjem (toto popisuju aj v tom odkaze)
ale vytvorit group instance vyzera praktickejsie
ak niekoho napadne este daco ine, privitam kazdu radu
otestovany navod a naozaj funguje najblizsie tomu co som chcel, pre tych co nechcu citat ten clanok, treba normalne vytvorit GROUP - objekty umiestnit mimo zaber kamery, nasledne vlozit novy objekt - GROUP Instance - co je v podstate kopia tej skupiny, ktora sa sprava ako celok
upravou povodnej skupiny sa meni aj GROUP Instance - teda je potrebne vnutorne animovat pohyby v povodnom objekte