Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic

Sekcia: Programovanie 21.03.2020 | 11:28
Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ

Ahojte. Mám jednoduchú otázku, nech sa tu trochu rozprúdi diskusia. Podotýkam, nejde o riešenie problému, ale skutočne o diskusiu o programovaní, počítačovej grafike a podobne.

Ako dlho by trvalo urobiť jednoduchú hru na štýl Heroes of Might and Magic? Podotýkam, veľmi zjednodušenú, takže len jedna frakcia, jedna surovina, minimum kúziel, minimum objektov na mape a tak podobne? Teda vytvorenie programovania na stavbu budov v meste, pohyb hrdinov po mape, súboje a jednoduchú grafiku?

Kto má s niečim takým skúsenosti? V akom programovacom jazyku by sa to dávalo dokopy v súčasnosti? Originál je v C++.

Pár pikčrov: https://www.dosgamesarchive.com/download/heroes-of-might-and-magic/

    • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 12:00
      Avatar čitateľ   Návštevník

      Najlepšie je backend C++ + SDL. Forend (napr. popís správania jednotiek, skriptovanie scén - napr. od 5. ťahu sa niečo zjaví na mape) je v hre Wesnoth WML a Lua. V 0 A. D. je forend JavaScript.

      Lua je nanáročná na veľkosť a implementáciu/prepojenie s forendom hry, ale zas ma svoju C-none syntax.

      Javasript zas JS engine chcú +100MB pamäť, takže ak je mini hra, je to vhodné? Ale zas kóderov v nej je viac a C-like syntax.

      Ak chceš prehľad, tak si kukni hry a na akých balíčkov v distribucií závisia. A budeš mať predstavu, v čom sa programuje.

      • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 12:58
        Avatar samalama   Návštevník

        DPC zase radi debil (debilian-), ktory nerozozna tenisovy forhand (forend) od it frontend-u...

        • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 13:45
          Avatar čitateľ   Návštevník

          Buď ma oprav, čo je zle, alebo buď tu mi pri tom ticho!

          • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 13:57
            Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

            myslím že úplne jasne ukázal čo je zle

            forend (čo je podľa googlu časť zbrane - predpažbie) je celkom dosť úplne odveci výraz a nemá veľa spoločného s výrazom frontend, ktorý si asi chcel použiť

            to samotné dosť diskredituje tvoje vedomosti o téme (nie že ja by som tomu nejak rozumel)

            Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
            • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 15:07
              Avatar čitateľ   Návštevník

              Použitie týchto pojmov boli inšpirované zo zaužívaných pojmov okolo webov.

              Sme na IT portále, nie o zbraniach a športe.

              • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 19:34
                Avatar čitateľ   Návštevník

                Frontend, áno, tak malo byť.

              • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 20:30
                Avatar samalama   Návštevník

                Sme na IT portále, nie o zbraniach a športe.

                ved ty si uplne mimo... :D :D :D vobec nechapes suvislosti... :D :D :D

                pls posli tvoju fotku. fakt, ale ze fakt som zvedavy, ako vyzera clovek ako ty...

            • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 20:31
              Avatar samalama   Návštevník

              ... to samotné dosť diskredituje tvoje vedomosti...

              asi tak....

              • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 21:05
                Avatar čitateľ   Návštevník

                Múdry pochopí, hlupý ma zapotreby…

                • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 21:12
                  Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                  a vidím že ani slovenčina nie je tvoj kamarát

                  btw trolov je ideálne ignorovať, na internete ešte nikdy nikto nevyhral hadku použitím argumentov ;-)

                  Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
    • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 12:02
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

      A čo tak neprogramovať, ale zobrať a použiť https://vcmi.eu/

      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 12:04
        Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ

        vcmi je samozrejme super. vidíš, zabudol som umelú inteligenciu :)

        • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 12:11
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          Jako chceš tam dorobiť umelú inteligenciu? Pozri na https://gym.openai.com/

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 13:21
            Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ

            tak... dobre by bolo. ale vrátim sa k úvodnej myšlienke. som zvedavý, koľko by trvalo také niečo urobiť tímu šikovných študentov. bez AI, čisto 2 hráči na jednom PC

            • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 13:49
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Veď to v rámci doktorantúry zadaj ako úlohu tým študentom, a dozvieš sa výsledok.

            • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 21.03.2020 | 14:52
              Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

              Existujú Hackathony kde sa programujú aj hry. Dostatočne veľká skupina spraví hru aj za pár dní.

              Dobré hry sa ale vyvíjajú mesiace až roky. Na túto otázku, proste odpoveď neexistuje, má to proste veľa faktorov. Keď si sadne dobrý grafik a dobrý maník na nejaký herný engine, povedzme že za pol roka niečo zosmolia.

              Taký bežný priemer open source hier od začiatku po dobre hrateľnú verziu je 3 až 5 rokov. https://duckduckgo.com/?q=hackathon+create+game&t=h_&ia=web

              Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
              • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 22.03.2020 | 06:51
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Presne tak vznikli hry Duke Nukem Forewer a Half Life 3.

                • RE: Programovanie: hra na štýl Heroes of Might and Magic 22.03.2020 | 08:31
                  Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                  Ten bol dobry :D