Ahojte. Mám jednoduchú otázku, nech sa tu trochu rozprúdi diskusia. Podotýkam, nejde o riešenie problému, ale skutočne o diskusiu o programovaní, počítačovej grafike a podobne.
Ako dlho by trvalo urobiť jednoduchú hru na štýl Heroes of Might and Magic? Podotýkam, veľmi zjednodušenú, takže len jedna frakcia, jedna surovina, minimum kúziel, minimum objektov na mape a tak podobne? Teda vytvorenie programovania na stavbu budov v meste, pohyb hrdinov po mape, súboje a jednoduchú grafiku?
Kto má s niečim takým skúsenosti? V akom programovacom jazyku by sa to dávalo dokopy v súčasnosti? Originál je v C++.
Pár pikčrov: https://www.dosgamesarchive.com/download/heroes-of-might-and-magic/
Najlepšie je backend C++ + SDL. Forend (napr. popís správania jednotiek, skriptovanie scén - napr. od 5. ťahu sa niečo zjaví na mape) je v hre Wesnoth WML a Lua. V 0 A. D. je forend JavaScript.
Lua je nanáročná na veľkosť a implementáciu/prepojenie s forendom hry, ale zas ma svoju C-none syntax.
Javasript zas JS engine chcú +100MB pamäť, takže ak je mini hra, je to vhodné? Ale zas kóderov v nej je viac a C-like syntax.
Ak chceš prehľad, tak si kukni hry a na akých balíčkov v distribucií závisia. A budeš mať predstavu, v čom sa programuje.
DPC zase radi debil (debilian-), ktory nerozozna tenisovy forhand (forend) od it frontend-u...
Buď ma oprav, čo je zle, alebo buď tu mi pri tom ticho!
myslím že úplne jasne ukázal čo je zle
forend (čo je podľa googlu časť zbrane - predpažbie) je celkom dosť úplne odveci výraz a nemá veľa spoločného s výrazom frontend, ktorý si asi chcel použiť
to samotné dosť diskredituje tvoje vedomosti o téme (nie že ja by som tomu nejak rozumel)
Použitie týchto pojmov boli inšpirované zo zaužívaných pojmov okolo webov.
Sme na IT portále, nie o zbraniach a športe.
Frontend, áno, tak malo byť.
Sme na IT portále, nie o zbraniach a športe.
ved ty si uplne mimo... :D :D :D vobec nechapes suvislosti... :D :D :D
pls posli tvoju fotku. fakt, ale ze fakt som zvedavy, ako vyzera clovek ako ty...
... to samotné dosť diskredituje tvoje vedomosti...
asi tak....
Múdry pochopí, hlupý ma zapotreby…
a vidím že ani slovenčina nie je tvoj kamarát
btw trolov je ideálne ignorovať, na internete ešte nikdy nikto nevyhral hadku použitím argumentov ;-)
A čo tak neprogramovať, ale zobrať a použiť https://vcmi.eu/
vcmi je samozrejme super. vidíš, zabudol som umelú inteligenciu :)
Jako chceš tam dorobiť umelú inteligenciu? Pozri na https://gym.openai.com/
tak... dobre by bolo. ale vrátim sa k úvodnej myšlienke. som zvedavý, koľko by trvalo také niečo urobiť tímu šikovných študentov. bez AI, čisto 2 hráči na jednom PC
Veď to v rámci doktorantúry zadaj ako úlohu tým študentom, a dozvieš sa výsledok.
Existujú Hackathony kde sa programujú aj hry. Dostatočne veľká skupina spraví hru aj za pár dní.
Dobré hry sa ale vyvíjajú mesiace až roky. Na túto otázku, proste odpoveď neexistuje, má to proste veľa faktorov. Keď si sadne dobrý grafik a dobrý maník na nejaký herný engine, povedzme že za pol roka niečo zosmolia.
Taký bežný priemer open source hier od začiatku po dobre hrateľnú verziu je 3 až 5 rokov. https://duckduckgo.com/?q=hackathon+create+game&t=h_&ia=web
Presne tak vznikli hry Duke Nukem Forewer a Half Life 3.
Ten bol dobry :D