Povolenie instalacie JAVA

Sekcia: Aplikácie & Desktop 20.03.2007 | 21:52
Avatar delux   Používateľ
Zdravim;
V linuxe som úplný začiatočník. Používam kubuntu. V terminály som zadal príkaz na update. Začalo aktualizovať. Pri 8% mi vyhodilo modrú tabuľku. Píše v nej: Nastavenie ubuntu a potom nastavovanie sun-java5-bin a ďalej sú nejaké kroky. Nedá sa to nijak potvrdiť, ani nič zadať. Dá sa to jedine vypnúť cez X, ale nič neaktualizuje. Po anglicky nerozumiem a prekladač v linuxe nemám (môžte mi nejaký poradit?). Neviem kde ani čo mám nastaviť. Ďakujem za odpoveď
    • Re: Povolenie instalacie JAVA 21.03.2007 | 08:27
      <<<>>>   Návštevník
      coked by si to znova skusil a vsetko skopiroval sem co vypisalo ;)
      • Re: Povolenie instalacie JAVA 21.03.2007 | 20:45
        Avatar delux   Používateľ
        Tentokrát mi vypísalo: E: dpkg was interrupted, you must manually run 'dpkg --configure -a' to correct the problem.
        Ak zadám: sudo dpkg --configure -a, a dám zasa sudo apt-get update, vypíše: E: Zámok /var/lib/dpkg/lock sa nedá získať - open (11 Resource temporarily unavailable)
        E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?
        K tej jave uz ma ani nepustí.
        Nedávno som upravoval súbor /etc/apt/sources.list a nechcelo mi vobec nic updatovat, ani mi nespustilo "Manažér balíkov". Mal som zálohu a tak som súbor obnovil. Od vtedy mi zacalo vypisovat tu javu a hore uvedené dáta.
        • Re: Povolenie instalacie JAVA 21.03.2007 | 20:53
          ---   Návštevník
          E: Unable to lock the administration directory (/var/lib/dpkg/), is another process using it?
          ved tam mas odpoved ,zrejme mas otvoreny adept a ten blokuje pristup do databazy (z konzoly). Mohlo sa stat ze proces zostal spusteny aj ked to na prvy pohlad nie je vidiet. Uz tu bolo zopar takychto problemov a tusim restart pomohol. Takze neda sa naraz pouzivat 2 programy ,ktore pristupuju do jednej databazy.