Obsah diskusie

Diskusia k: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom?

    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 15:51
      Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

      Prvý krok: daj si normálnu distribúciu Druhý krok: napíš akú si si vybral a spravíme

    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 16:05
      Avatar WlaSaTy   Návštevník

      Prvá otázka: Chceš sa len pripojiť na Dark WEB, alebo chceš sniffovať odchádzajúce dáta prevádzkovaním vlastného Exit Nodu, či chceš prevádzkovať vlastný Silk Road na Dark WEBe?

      • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 16:08
        Avatar Linuxman   Používateľ

        Chcem sa iba bezpečne pripájať na web. To je všetko.

        • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 17:06
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          TOR ti nezabezpečí bezpečné pripojenie na WEB, a ani ti ani nezaručí anonymitu na internete. A dokonca ani nezaručí že údaje ktoré si na internete prezeráš nik neuvidí. Akurát budeš mať pomalší internet, a veľa stránok ťa bude blokovať.

          Ak ho aj napriek tomu chceš, tak buď riešenie 3Xc podomnou, alebo rozšírenie (plugin) do FF čo ponúka priamo Mozilla.

          PS: Keby TOR zaručoval anonymitu alebo bezpečie, tak nepochytajú SilkRoad. Dokonca dva krát.

          • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 21:25
            Avatar Linuxman   Používateľ

            Čo navrhuješ?

          • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 13.01.2019 | 05:41
            Avatar kkt1   Návštevník

            Tor ti anonymitu teoreticky aj zabezpeci ale vsetkych tych ludi pochytali na zaklade implementovanych zranitelnosti do Toru. Cize ked si nainstalujes Tor tak si si dobrovolne nainstaloval deravy prehliadac. Nainstaluj si to aspon vo virtualke prosimta alebo si vylad politiku na apparmor nech si nezasvinis cely system.

            • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 13.01.2019 | 09:45
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Falošný pocit bezpečia je silný sebaklam. Tor nezabezpečí anonymitu, ale poskytne pocit bezpečia.

              No, ale na druhú stranu som už videl kadečo. Aj mucholapkové inzeráty typu predám 20 balíkov panadolu, jód a sklo, končím.

          • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 13.01.2019 | 12:58
            Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
            Keby TOR zaručoval anonymitu alebo bezpečie, tak nepochytajú SilkRoad.

            Surfovať ako jedinec po internete a keď sa na teba zameria Interpol sú úplne rozdielne veci.

            Tor je dosť bezpečný, rozbitie Silk Road bola medzinárodná akcia a nehral v tom len TOR, ale aj hacknuté servery a veci ktoré sa asi nikdy nedozvieme. Stačí sa pozrieť ako protiústavne prebiehal súd.

            Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
            • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 13.01.2019 | 14:22
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Žiaľ, valná väčšina odchodzích brán z TOR je sledovaných.

              • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 13.01.2019 | 18:38
                Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                Čína si sleduje svoje, Rusko svoje a my Amerikoeurópani svoje, takže bez tej spolúpráce je to k hovnu. Musí ísť o fakt veľkú rybu aby spolupracovali.

                Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 13.01.2019 | 19:19
                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                  Takže k pocitu bezpečia ti stačí vedieť že už nesleduje každý každého. Si správny občan, prihlás sa na správe sympatizantov o poukážku na pravý zemiakový cukor.

                  • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 08:51
                    Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                    existuje nejaké alternatíva, ktorá je skutočne bezpečná ? kedže aj TOR je sledovaný

                    respektíve čo by si odporučil ty pre úplne anonymné a bezpečné surfovanie po nete ? (alebo aj samostatne anonymné a samostatne bezpečné)

                    Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 10:12
                      Avatar WlaSaTy   Návštevník

                      Anonymné surfovanie neexistuje. Vždy je možnosť ako ťa spárovať s komunikáciou keďže máš IP adresu na zmluvu, alebo si nabíjaš kredit z účtu. Pokiaľ nemáš bieleho koňa ktorý ťa natre.

                      Bezpečné surfovanie neexistuje. Aj na dôveryhodných stránkach sa mihne SPAM na záškodnícke trojany. A trojany ako také nezvyknú byť detekovateľné ani antivírusom. Ak teda nie je už neskoro, a nezakryptujú ti značnú časť disku čo môže antivírus vyhodnotiť ako záškodnícke chovanie.

                      Existujú len techniky ako sťažiť odpočúvanie alebo párovanie podozrivých aktivít s konkrétnou osobou. A techniky zdravého rozumu aby sa človeku nenakazil počítač pri zbytočnom warezení gamesiek alebo kadejakých fotošopov.

                      • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 10:28
                        Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                        Existujú len techniky ako sťažiť odpočúvanie alebo párovanie podozrivých aktivít s konkrétnou osobou.

                        vieš pls odkázať na niečo konkrétne ? alebo nejaký článok alebo blog či ničo podobné ? sú takéto techniky dostupné bežnému človeku (myslím bez nadpriemernych znalosti IT - ako napr inštaláciu TOR vo windowse, ktorú zvladne každý klikač) 

                        seriózne ma to zaujíma z "akademického hladiska" (nie že by som to chcel implementovať - nemám dôvod) 

                        Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                        • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 12:35
                          Avatar WlaSaTy   Návštevník
                          seriózne ma to zaujíma z "akademického hladiska" (nie že by som to chcel implementovať - nemám dôvod)

                          Niekto ti zakázal použiť vyhľadávač na bakalárku?
                          On zrovna ten TOR len zníži pravdepodobnosť odposluchu alebo spárovania odpočutých kľúčových slov v komunikácii s koncovou osobou. V konečnom dôsledku to potom vyzerá ako mladík v mikine s nápisom Legalize IT a obrázkom javora dlaňolistého, s cigaretou kónického tvaru v ústach ktorá sa teší že ho cez kameru mestskúho úradu nikto nespozná. A pokiaľ tam nebude rozbíjať fľaše, tak ani po ňom nevyštartuje.
                          Zníži, ale ako si videl na silónkovej ceste, nezabráni. A ani neochráni pred inými nebezpečenstvami. Rovnako človeka neochráni schovanie uwarezeného Windows do VM v Linuxe.

                          PS: Doteraz sa smejem napríklad na tom humornom LiveCD od NSA ktoré malo nálepku Anonymous. To bolo tak prešpikované nákazami, že bolo bezpečnejšie radšej oblízať kľučku na kožnom ako zapnúť to ISO.

                          • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 15:46
                            Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                            vyhladavat viem no vycsina vyhladavania ohľadom bezpecneho a anonymnemu surfovania smeruje prave k TORu

                            preto ma zaujimali najeké konkrétnosti (články, návody, postupy) ktoré podľa teba fungujú a vieš ich odporučiť

                            Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                            • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 19:03
                              Avatar WlaSaTy   Návštevník

                              Postupy ktoré podľa mňa fungujú...

                              Vedel by si prezradiť čo si predstavuješ napríklad pod pojmom bezpečný internet? Je to internet s zablokovaným škodlivým obsahom, ako napríklad SPAMom na záškodnícke programy (ramsonware, trojany, vírusy) alebo s názormi ktoré môžu uraziť ego vládnych činiteľov?

                              A vedel by si prezradiť čo si predstavuješ pod pojmom anonymný internet? Je to internet kde ťa nikto po ceste od teba na nejaký server neodpočuje, alebo kde nepodvrhnú adresu servera, alebo kde ti samozvaná certifikačná autorita nezfalšuje pridelený podpis internetového servera?

                              • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 19:19
                                Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                                Wlasaty, zasa kecas omáčky. Niečo si napísal a bol si dokázaný, tak ako to robíš ty, aby si dal nejaký odkaz alebo file čo ti potvrdí tvoje tvrdenia.

                                A stále len omáčky a chodenia okolo horúcej kase. aj na toto mi asi odpovieš omackami ale ja by som si tiež niečo rad prečítal z čoho vychádzaš.

                                • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 20:01
                                  Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                                  Ja viem na čo WlaSaTy naráža, ale nič z toho sa nedá uskutočniť, ak po tebe niekto nejde.

                                  1.) Áno aj autority dokážu cuknúť ak ide o štátny záujem a môžu ti podvrhnúť sfalšovanú IP. Zas to neurobia len tak, ale fakt ti už musí vyššia moc šľapať na päty.

                                  Tor ide defaultne cez tri nody a pokiaľ po tebe nejde Interpol, zas sledovaniu našimi, alebo amerckými tajnými službami skončí v čiernej diere. Osobne používam exit node z Ruska a tam už majú všetci naši smolu. (Heh ako sa smejem, ako v správach kecajú o útokoch z Ruska.) Proste to jebnem cez Čínu, Južnú Amerikuu a Rusko, mno a samozrejme mi amerikoeurópania môžu fúkať do trubky.

                                  WlaSaTy proste spája veci ktoré nie sú kompatbilné. Ja chcem slobodu a TOR mi ju dosť dobre zabezpečí. Ak budem robiť svinstvo, tak je dosť možné, že aj Číňania a Rusy vydajú informácie, ale to už musí byť fakt celosvetová akcia typu Silk Road.

                                  Okrem iného ani toto všetko nestačilo a museli spraviť obrovskú kampaň aby z "Dread Pirate" spravilu sviňu a natočili všetko obyvateľstvo voči nemu. Väčšina z toho čo prešlo médiami na súde nikdy nepadla ako obžaloba, ale to nevadí, už mali popredu odsúdeného. Nech si každý urobí svoj názor ako to celé prebiehalo a ako boli protiústavne získane dôkazy. Naprv si treba celý prípad naštudovať a potom z neho robiť závery. Samozrejme v tom nehral úlohu len TOR, ale hlavne nelegálne ušité aktivity amerických špionážnych úradov. Je to veľmi zaujímavý príbeh, odporúčam si to pozrieť, keď niekto bude tvrdiť, že tu niekde na svete máme demokraciu.

                                  Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                                  • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 20:43
                                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                    Zapni si tor exit node, a pozri si traffic. Alebo radšej nie, ak na to nemáš žalúdok. Stačí si počkať, a budú mať aj na teba dosť. Veľa ľudí si myslí že ich neodpočujú keď použijú tor, ale cez tor lezú bez kryptovania (nepoužijú https ale len http). Nemyslím si že by napríklad amíci mali zakázané prenajať si virtuálku v rusku a používať ju ako tor exit node. Alebo slováci. V číne to už môže byť mierny problém kvôli veľkému firewallu.

                                    Zabránenie odposluchu komunikácie sa má diať dôsledným kryptovaním. Ale tam narážaš na dôveru, keď si nemôžeš sám overiť podpis druhej strany. A musíš dôverovať nejakej autorite. Napríklad psca.sk s jedným konateľom, Self Signed. Zaujímalo by ma že v akom rodinnom pomere bol P.Máčaj z tej firmy s B.Máčajom ktorý bol AFAIK predsedom TÚ, alebo vládnej agentúry NASES.

                                    Ale to je jedno. Pre takých ľudí čo sa radi schovávajú a dôverujú slovíčkam bolo vytvorené to humorné Anonymous Live CD.

                                • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 20:04
                                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                  Čiže ja som bol dokázaný a stále meliem omáčky a mal som dať filé. Ten silk road, ten podľa teba, no níč. Ty by si rád dostal do ruky niečo preložené do slovenčiny, ale ešte nevieš čo.

                                  Hádať sa s tebou nemá význam, veď ani nevieš povedať čo si predstavuješ pod pojmom bezpečný a anonymný internet. Alebo, už si to prezradil len zabudol napísať?

                                  • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 21:57
                                    Avatar Andrej Lacho Debian, CentOS ...  Administrátor

                                    Nie. Stačí aj v angličtine.

                              • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 15.01.2019 | 08:14
                                Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                                zaujíma ma:

                                1. či potrebujem a môžem spraviť niečo navyše aby som mal akú takú istotu že sa mi bez môjho úmyslu do systému dostane ransonware, trojan alebo vírusy (štandartnú bezpečnosť typu používať len repozitáre a neklikať na každý súbor je samozrejmá)

                                2. ako zabezpečiť aby nikto nezistil, na ktoré stránky chodím, ani provider, ani samotná stránka ani hacker ani vládne organizácie

                                3. či je a ako je možné detekovať podvrhnuté adresy serverov a sflašované podpisy certifikátov

                                BTW - už len toto čo si napísal ma nasmerovalo na to čo googlovať (lebo v tejto oblasti nemám žiadny prehľad), ale aj tak by som rád počul na čo konkrétne sa spolihaš ty (teda ak využívaš nejakú formu "anonymizácie")

                                napríklad ja "nadštandard" používam len adblocker a scriptblocker v prehliadači, inak v smere "bezpečnosti" a "anonymity" nemám nič (out of box nastavenia distribucie)

                                Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                                • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 15.01.2019 | 09:46
                                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                  Fajn, takže:

                                  1. Musel by si používať programy na prístup do internetu ktoré sú vždy bez chyby. Inak sa ťa vždy bude týkať kadejaký remote exploit alebo buffer overflow.
                                  2. Od toho sú anonymizéry. Či už VPN, alebo TOR. Problém je, že by si musel používať služby niečoho dôveryhodného. No, a to by ma zaujímalo kde by si niečo také našiel keď sa dá pekne zarobiť na každých dátach ktoré generujú užívatelia. A to je dôvod, prečo existuje tak veľa nakazených exit nodov pre TOR. Či už záškodníkmi čo sledujú napr prihlásenie cez http a skúšajú zistené kombinácie hocikde, alebo "poriadkovými silami". Môžeš si vybrať.
                                  3. Nie. Dôvera podpisu je daná samozvanými certifikačnými autoritami, ktorých chovanie nemáš ako skontrolovať. Podvrhnutie DNS by malo byť detekovateľné ak má daná stránka napr. DNSSEC záznam, ten ale musí byť overený certifikačnou autoritou. Podvrhnutie podpisu HTTPS sa kedysi dalo detekovať pri jeho zmene, napt. bol zodpovedajúci doplnok čo strážil úložisko vo FF a vytvoril poplach keď sa zmenil podpísaný certifikát pre nejakú stránku. Zobrazil oba, a človek sa mohol rozhodnúť či to akceptuje alebo nie. Zmenili API tak, aby plugíny už nevideli certifikáty.

                                  Celá vzdialená dôvera je len o tom, že ľudia sa na niečo spoliehajú aj keď to nemôžu overiť. Chybu takéhoto konceptu ti môžem priblížiť jednoduchým príkladom. Dôveruješ učiteľom? Tak si spomeň koľko krát si zažil opitého učiteľa ktorý mal v tom stave zodpovedať za zverené deti alebo študentov. Za svoj život som zažil len dvoch učiteľov telocviku čo neboli alkoholici, a mal som ich vyše 5.

                                  • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 15.01.2019 | 11:03
                                    Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

                                    v podstate si mi potvrdil čo som si myslel, že nenarobím nič (ako bežný užívateľ) a ked niekto chce aj tak si ma najde ;-)

                                    Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
                                    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 15.01.2019 | 12:08
                                      Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                      Áno, nato som narážal. A spoliehať sa na bezpečnosť nejakých vzdušných zámkov je rovnako správne, ako nechať si poradiť aby si si nezamykal byt. Lebo slušní ľudia neklamú a ani nekradnú.

                      • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 20:24
                        Avatar samalama.   Návštevník

                        Anonymné surfovanie neexistuje.

                        ale existuje. staci si urobit "cestu" pomocou X roznych hacknutyh nodov po celom svete a nenajdu ta...

                        • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 20:44
                          Avatar WlaSaTy   Návštevník

                          Áno. A kým to vyhackuješ, tak ti narastú tretie zuby.

                          • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 14.01.2019 | 23:46
                            Avatar samalama.   Návštevník

                            really? :D :D :D

                            nemam dalsie otazky...

                            • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 15.01.2019 | 09:19
                              Avatar WlaSaTy   Návštevník

                              Tak ťa teda nebudem ťahať za nos. Ty to nevyhackuješ, aj keď si čítal Mítnikové memoáre.

    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 16:05
      Avatar Linuxman   Používateľ

      Prosím, poraď mi distribúciu. Ja som vyberal už hádam všetky. Ani jednu nedokážem nainštalovať. Nedokážem nainštalovať Tor, ani cez správcu systému. Proste nijak. Stále mi po inštalácii vyhlasuje chybu inštalácie.

    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 16:22
      Avatar 3xc   Návštevník

      Zbytočne si to komplikuješ. Choď na stránku https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en Kde si vyberieš podľa "jazyka" a či "32-bit" alebo "64-bit" a podľa verzie či "Stable Tor Browser" alebo "Experimental Tor Browser" Stiahnutú súbor má koncovku .tar.xz, dvojklikom myškou otvoríš a rozbalíš súbor niekde domovskom priečinku. V priečinku sa nachádza súbor "Tor Browser" a na ktorý dvojklikneš :) Bolo by zbytočné inštalovať tor browser ako superuser lebo tento sa si bude na rozdiel od toho aj automaticky aktualizovať. A v tomto prípade je irelevantné akú distribúciu použiješ.

      • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 16:24
        Avatar 3xc   Návštevník

        oprava si*ti.

    • RE: Som idiot, ktorý nedokáže nainštalovať ani TOR Browser alebo je chyba v niečom inom? 12.01.2019 | 22:51
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

      V antiXe mám balíček torbrowser-launcher a nikdy som s tým nemal problém.

      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org