FLIF - nový bezstratový grafický formát
Na svete je nový bezstratový grafický formát FLIF (Free Lossless Image Format). Formát je určený na ukladanie rastrovej grafiky. Sľubuje lepší kompresný pomer než PNG, WebP, BPG a JPEG 2000. Formát bol uvoľnený pod GPLv3.
Zdroj: Abclinuxu.cz
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Vyzerá to dosť dobre.
Vyzerá, len či sa to práve kvôli tej licencii uchytí
Bude sa to distribuovať ako samostatná knižnica a vtedy s licenciou nebude problém ani u uzatvorených šmejďáreň.
to, či sa uchytí, je podľa mňa dosť o tom, ako sa zachovajú prehliadače. kto by to použil na webe, ak by to podporoval len každý druhý?
V prípade obrázkov nezabúdaj na fotoaparáty ako zdroj. Pokiaľ to tie nebudú podporovať tak sa tento formát uchytí len málo kde. Menovite tam, kde PNG bojoval dlhé roky s GIF. A vyhral len kôli nevhodnej licencii od Compuserve.
Bežné fotoaparáty nemajú prečo používať bezstratový formát. Náhodou by si ľudia všimli ten šum čo im lezie zo snímačov. Zrkadlovky vynechám, tam sa pri RAW bezstratovom formáte prenáša aj matrica citlivosti.
FLIF je pekná hračka a držím jej palce. Ale pokiaľ niekto neurobí OpenHW zrkadlovku ktorá bude ten formát podporovať, tak to má len mizerné šance na prežitie.
Nemyslím si, že by to u fotoaparátov malo nejaký zmysel. Také PNG sú väčšie než RAW. Zlepšením kompresie to možno dobehne RAW, ale výhody oproti RAW žiadne.
Skôr sa mi páči myšlienka použiť časti formátu na vytvorenie efektívnejšej kompresie pre RAW.
To, čo poznáš ako RAW je len obálka. Vnútri môžeš mať náhľad v JPEG a dáta komprimované napríklad algoritmom Lempel-Zif. Alebo to môžu byť surové dáta zo snímača bez kompresie. Porovnávať FLIF a RAW je ako keby si porovnával MPEG-PES a Matroska pri filmoch.
PS: Ak to nemá význam implementovať v majoritnom zdroji obrázkov, tak smola.
Neštudoval som detaily formátu. RAW je samozrejme len obálka pre surové dáta zo snímača + metainformácie + nejaký ten náhľad. Nie som si istý, či FLIF dokáže komprimovať dáta zo snímača (teda či podporuje napr. 14-bitovú farebnú hĺbku a podobné nechutnosti). Ak by aj podporoval už vôbec si nie som istý ako sa bude správať pri skutočných dátach so šumom, s rôznym rozložením pixelov, neivem, či sa budú musieť farebné zložky komprimovať samostatne, alebo spolu.
Ja si myslím že by sa mohol presadiť vďaka Context adaptive binary arithmetic coding, či už v HW, alebo prehliadačoch, pretože sa dekóduje "zaostrovaním".
chybička - fromát
dik. fixnute