Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04

21.04.2017 | 10:58 | vxmery | Komunita

Onedlho potom, čo Mark oznámil že pre Ubuntu 18.04 bude východzí desktop GNOME, fanúšíkovia KDE spustili petíciu za východzí desktop KDE Plasma. Okrem iného argumentujú tým, že s komunitou KDE bude lepšia spolupráca ako s komunitou GNOME a že Ubuntu s KDE bude lepšie použiteľné ako s GNOME. Zaujímavé video na podporu ich argumentov je TU.

Zdroj: OmgUbuntu

    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 15:48
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

      Keď už aj užívatelia Ubuntu zistili, že Gnomáci sú banda idiotov, tak to je silná káva. Nie žeby užívatelia Ubuntu boli menej cenní, ale spravidla systém moc neriešia.

      Podpísané, dík za pozitívnu správičku.

      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 16:04
        Avatar alabaster   Návštevník

        preco banda idiotov?

        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 18:25
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          Pre pol deci o tri štvrte na štyri. Nezúčastňujem sa.

        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 18:32
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          Popísaného toho je dosť a úplne vyčerpávajúci popis je v tomto blogu.

          Môžem sa pod to s kľudom podpísať.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 21:23
            Avatar WlaSaTy   Návštevník

            Ale kvôli čomu banda "idiotov", kvôli tomu že to prostredie preferuje RedHat inc. o svojej fedore alebo kvôli moc skorému poldeci?

            • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 22.04.2017 | 00:32
              Avatar alabaster   Návštevník

              nechcel som zacat flamewar, ale je to ako porovnavat jednotlive distribucie. myslim si ze aj tak kazdy bude pouzivat svoje prostredie (distro) a nazyvat niekoho bandou idiotov vo svete opensource je scestne. chcel som poukazat na namyslenost KDE komunity, ktora sa rozhodla ze KDE je lepsia volba. Nezastavam sa ani Gnome ani KDE. Gnome mam na PC, na druhom OpenBox a vyvoj KDE sledujem a fandim im. Ale musime si uvedomit, ze cesta nie je v tom porovnavat kto je rychlejsi alebo krajsi ale vytvorenie funkcneho desktopu. Funkcneho nemyslim pustim si video a pozeram web. Myslim funkcnost pre pracu. Emaily, PIM, Office (Excelu sa fakt nevyrovna LibreOffice povedzme si pravdu). Nova generacia nehlada riesenie stylom, hladam, najdem 2 dni sa s tym zabavam a potom hladam znova. (pamatam si na moju prvu instalaciu debiana este na 486). Torvalds to vysvetlil jednoducho, ak je predinstalovany system na nb (mobile) bezny uzivatel to nebude menit. Tak by sme sa mali snazit ten desktop smerovat smerom k beznemu uzivatelovi aby vyrobcovia PC mali moznost vyberu.

              • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 22.04.2017 | 08:28
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Nemusíš sa ospravedlňovať, ty neurážaš druhých.

                PS: Ja to riešim inak. Vyberiem si čo mi vyhovuje. A nad ostatným sa nerozčuľujem.

              • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 22.04.2017 | 19:42
                Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                nazyvat niekoho bandou idiotov vo svete opensource je scestne

                Nie oni ukazujú ako sa slobodný softvér nemá robiť, všetko je popísané v tom blogu.

                Takže ja som "scesty" aj keď ti podám jasné dôkazy? Ja osobne KDE nepoužívam a nemá to nič spoločné s nejakým "Gnome vs KDE". Proste reaguješ na veci, na ktoré si ani okom nemrkol.

                Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 22.04.2017 | 20:18
                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                  Ďalší z príspevkov typu: "Našiel som to na internete, tak to musí byť pravda".

                  Porozprávaj ešte niečo o tom.

                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 00:55
                  Avatar alabaster   Návštevník

                  to iste som minule čítal o tom že Zem je plocha, fakt. Podám aj dôkazy o tom.

                  • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 01:57
                    Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                    Tak sa nabudúce nepýtaj na to čo nechceš vedieť a budeme mať všetci pokoj.

                    Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 08:58
                      Avatar alabaster   Návštevník

                      prepáč ale si ako veriaci (bez urážky) ktorý sa každého snazi presvedcit a osocovat ze neveri jeho viere. Ale ja chcem vediet preco TY nazyvas niekoho idiotom bez toho aby si videl sirsi obraz. Tak ako spomenul WlaSaTy, vyberiem si čo mi vyhovuje. O tom opensource je, preto máme milion distribucií, tucet DE.Ide o možnosti výberu.

                      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 11:55
                        Avatar WlaSaTy   Návštevník

                        Jeho problém nie je v tom, že by sa snažil niekoho presvedčiť. Jeho problém je v tom, že potrebuje na niekoho vypeniť.

                        Všimni si, že jeho reakcia v ktorej urážal ľudí bola ako prvá. A obhajoval ju náhodným blogískom. Presne toto je dôvod, prečo som za zakázanie alkoholu a iných psychoaktívnych relaxantov.

                      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 13:18
                        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                        Vieš aký je rozdiel medzi vierou a faktom? Všetky dôvody tam sú popísané, že si sa nato vôbec nepozrel?

                        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 16:37
      Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

      potom akože ubuntu bude mať ako základný DE KDE a vznikne odnož GUBUNTU (kde bude gnome)

      Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 21.04.2017 | 20:14
      Avatar janek-m Ubuntu 22.04  Používateľ

      Sám som tiež zvedavý, čo Canonical vymyslí pre ďalšiu verziu Ubuntu 18.04 LTS. Či to bude iba klasické Gnome, rovnajúce sa komunitnému projektu Ubuntu Gnome, alebo nejak upravené Gnome. Vlastne už nasledujúce Ubuntu 17.10 vyjde s prostredím Gnome.

      KDE Plasma je s každou verziou lepšia a odladenejšia a pokusy „urobiť“ z Kubuntu vzhľadovo Ubuntu tu už boli ešte za verzie KDE 4 a s KDE Plasmou, ako ukazuje aj video v odkaze od vxmery, to vyzerá ešte lepšie, s oveľa lepšou výbavou ako v Unity.

      Osobne si však myslím, že Unity nezanikne – objavilo sa niekoľko článkov (napr. TU), ktoré napovedajú, že Unity bude ďalej vyvíjané ako komunitný projekt.

    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 22.04.2017 | 06:58
      Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

      Používatelia si zaslúžia funkčné prostredie. Teraz som akurát skúšal KDE a myslím, že z týchto dvoch je funkčné len GNOME a to hovorím ako veľký priaznivec KDE a človek, ktorý nadáva, že GNOME je pre idiotov.

    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 22.04.2017 | 17:14
      Avatar Nahodnyokoloiduci   Návštevník

      nech si ten svoj KDE odpad nechaju pre seba, to uz aj unity by bolo lepsie...

      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 11:57
        Avatar Ján Šuvada Linux MINT 20 MATE, EdUbuntu 23.10, Windows 11  Používateľ

        Počuj synak, neurážaj KDE. Je to super prostredie a je náročné na hardvér, preto ho neskúšaj na starých šunkách. Čo sa týka výberu, osobne by som preferoval, keby si pri inštalácii Linuxu užívateľ sám vybral prostredie, ktoré chce a to už v Livku. Vyskúšam - páči sa - funguje - inštalujem. Mario, ďakujem za správu, ktorá vyvolala diskusiu. Nech žijú všetky prostredia a každý si zvolí to svoje. Hawk.

        "Keď ľudožrút používa vidličku a nôž, znamená to pokrok?"
        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 12:28
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          To akože stačí pod správou vynadať neznámym ľuďom do idiotov, a poďakujú mu?

          No, každý máme iný mázor na sociálnu interakciu.

          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 12:45
            Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

            Ján zrejme ďakoval inému Mariovi

            • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 12:48
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Len škoda toho pokusu o flame war, za ktorý ďakuje.

              • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 13:20
                Avatar Ján Šuvada Linux MINT 20 MATE, EdUbuntu 23.10, Windows 11  Používateľ

                Wlasoš, čo je na tom zlé, keď si každý vyberie prostredie, ktoré mu vyhovuje a vyskúša si ho už v Livku? Mario, ďakujem ešte raz za správičku aspoň vidíme, kto aký má charakter.

                "Keď ľudožrút používa vidličku a nôž, znamená to pokrok?"
                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 13:26
                  Avatar Ján Šuvada Linux MINT 20 MATE, EdUbuntu 23.10, Windows 11  Používateľ

                  A zabudol som na flame war (na fláme) sa stretneme pri americkom futbale, verím teda pevne, že príde i Wlasoš a pokecáme ako priatelia o sociálnej interakcii. Krásnu nedeľu Linuxáci rôznych prostredí.

                  "Keď ľudožrút používa vidličku a nôž, znamená to pokrok?"
                  • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 14:03
                    Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ
                    sa stretneme pri americkom futbale

                    Snáď to klapne Janík :) Ak by si chcel vidieť Žilinčanov skôr, tak 30. apríla hrajú vo Zvolene.

                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 13:48
                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                  Na tom? Nič. Ale ďakovať za flame war s štartérom pomocou výrazu "banda idiotov" v spoji....

                  Ale, čo sa budem opakovať. Tento typ sociálnej interakcie mi nesedí.

                  Nebudem sa pýtať kto bude na budúce cieľom, a nechcem vedieť vymyslenú výhovorku akože "prečo". Nič sa tu nezmenilo. Absolútne nič.

                  • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 14:15
                    Avatar Ján Šuvada Linux MINT 20 MATE, EdUbuntu 23.10, Windows 11  Používateľ

                    Wlasoš, stále nerozumieš, veď ja ďakujem celkom inému Mariovi

                    Ján zrejme ďakoval inému Mariovi

                    Najlepšie bude stretnúť sa pri športe, napr. spomínaný americký futbal

                    sa stretneme pri americkom futbale

                    Samozrejme okrem "slovenskej hádzanej s vyhodňarskim perpetum mobile "

                    "Keď ľudožrút používa vidličku a nôž, znamená to pokrok?"
                    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 17:22
                      Avatar WlaSaTy   Návštevník

                      Rozumiem, veľmi dobre rozumiem. To poďakovanie bolo za správu ktorá vyvolala diskusiu. Spúšťačom bola hneď v prvom príspevku, zas a znova urá....

                      Ale, vysvetľovať niečo niekomu čo nepočúva je zbytočnejšie ako brizolit na stenu hádzať.

                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 18:32
                  Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

                  Čo je zlé na výbere? No v zásade live-ko by muselo byť podstatne väčšie, distribúcia by sa musela starať o viacero prostredí súčasne a užívateľ by si musel vybrať hoc začiatočník ťažko bude vedieť aký je rozdiel medzi KDE a GNOME.

                  V tomto prípade sa Ubuntu podľa mňa rozhodlo správne. Nemám rád GNOME a od verzie 3 mi vadí aj GTK pretože pri každej novej verzii sa mi rozbije vzhľad a už je to skôr GNOME toolkit než GIMP toolkit, no stále je to nič oproti problémom KDE.

                  • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 23.04.2017 | 22:10
                    Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                    V zásade pre GTK2 je ťažko nastaviteľný vzhľad ako všetko zložené na XML, ale proste nastavíš to a máš pokoj. No GTK3+ má samorozbijájúci vzhľad ktorí sami vývojári dopredu proklamovali a nieje cesty späť. Je to nepoužiteľné. Neexistuje o tom žiadna diskusia, proste to tak bude a vymaľované, srať na užívateľov.

                    KDE je na tom zle, kto tvrdí, že to chodí v pohode, tak by mal navštíviť doktora :) Proste to dobre nechodí a keď nezmenia prístup húra spravme to na novo, tak to nikdy ani stabilné nebude. Tu je výhoda, že nové aplikácie sa už píšu pre QT, čo je lepší výhľad do budúcnosti. V pohode dokážu zapadnúť aj do GTK2 témy.

                    Osobne momentálne používam IceWM a aplikácie založené na GTK2, čo tvorí dosť stabilnú základňu programov. Programy ktoré premigrovali na GTK3 sú nepoužiteľné, či už kvôli rozbíjaniu sa témy pri každom upgrade a zatiaľ som nepátral ako osrať tú ich pseudo sračku, pardón značku, aby neprebíjali WM. To sme kde? Iný framework okrem GTK3 to proste nerobí a ani som nepočul, žeby takto niekto iný prasil. Načo sú potom nejaké štandardy ako freedesktop. No baviť sa s klikačmi o podobných témach mi len zdvíha tlak.

                    No a ten omyl, že všetko čo je open source je aj slobodné, je už dávno prekonaný blábol. RH nás o tom presvedčuje denno denne.

                    Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 06:24
                      Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

                      No GNOME má výhodu, že za nim je aspoň nejaká firma a aspoň to tlačí k použiteľnému stavu. U KDE žiaden tlak nie je a väčšina vývojárov sa len hraje na vlastnom piesočku a s použiteľnosťou to nemá nič spoločné.

                      To, že KDE nie je poriadne riadené je krásne vidieť už zo screenshotov. Kým staršie verzie boli aspoň ako-tak konzistentné nové KDE 5 s breeze nie je schopné dodržať ani marginy, normálne vertikálne zarovnané prvky som tam hádam ani nevidel a ikony sú mix čiernobielych symbolov ktoré neviem čo znamenajú (vážne ešte aj nad ikonou opustenia prostredia musím podržať kurzor aby som sa uistil čo znamená) a farebných ikon (ukážka).

                      A ehm gtk - u neho som si upravoval štýly pomocou css-ka lebo som mal problémy s veľkosťou a správaním niektorých prvkov u gtk file dialógu, ale vždy sa to rozbíja, takže radšej som file dialógy nahradil týmy z KDE a gtk aplikáciám sa vyhýbam.

                      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 09:50
                        Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ
                        som mal problémy s veľkosťou a správaním niektorých prvkov u gtk file dialógu, ale vždy sa to rozbíja, takže radšej som file dialógy nahradil týmy z KDE a gtk aplikáciám sa vyhýbam.

                        Som z toho celého jeleň. Dala by sa táto diskusia prepísať do jazyka bfu a pokiaľ možno nadstranícky poukázať na stav spomínaných GUI?

                        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 14:23
                          Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor

                          Vládne tu vojna klanov, nič sa nedozvieš :)

                          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 17:04
                            Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                            Čo by si chcel vedieť? Rád ti odpoviem a keď si všimneš, tak ja keď ide o niečo závažné sa to snažím podporiť faktami.

                            (No dobre občas len tak vybuchnem, ale toto nieje ten prípad.)

                            Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 17:02
                          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                          File dialog je to okno ktoré sa otvorí, keď dáš súbor otvoriť, alebo zavrieť.

                          Mne GTK3 rozbíjal aj vzhľad aplikácií. Čo mám v živej pamäti, tak to rozbilo SpaceFM, ktoré zrovna tvorí IgnorantGuru a keď som zmenil tému, tak sa to zas rozbilo pri najbližšom upgrade GTK3. Pri posúvaní v súboroch to vytváralo taký škaredý pruh ak som bol na konci súborov, alebo na začiatku a ďalšie nepekné gliče.

                          Hack Station je fakt pekná téma, no od GTK3 nepoužiteľná. Teda v prvých verziách GTK3 chodila krásne, no oni rozbíjajú vzhľad aj v stotinkových verziách, čo nerobia ani vývojári z vidlákova a podľa ich verejných vyhlásení nás majú v paži a bude to tak pokračovať. Stačí si pozrieť ich vyhlásenia za posledný rok.

                          Majú ovšem za sebou spoločnosť, ktorá sa rozrástla nad veľkosť, kde sa už neda udržať zdravý selský rozum. Toto je choroba každej nadnárodnej spoločnosti, kde sa naserú manažéri vizionári, je to prirodzený vývoj.

                          Zlatý Miguel na ktorého mnohí nadávali, ale dnes by mu ruky nohy bozkávali.

                          Opakujem, nie všetko čo je open source je aj slobodné. To čo je slobodné, počúva a spolupracuje s komunitou, RH to už dávno nieje.

                          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 20:59
                          Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

                          No napríklad scrollbary sa mi v GTK zobrazujú ako prázdny nefunkčný 20px široký pás vedľa ktorého je druhý scrollbar, ktorý sa nedá uchopiť myšou. Zase sa to rozbilo a ja nemám chuť to riešiť. Chcem starý vzhľad ako za čias windows 95, ktorý proste funguje a nerieši patlacie zariadenia.

                        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 21:17
                          Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

                          Pre predstavu prikladám screenshoty. Každou desatinkovou verziou sa GTK totálne rozbije a ja nemám silu prepisovať témy pri každej verzii. Tiež dvojité titulky okna sú nádherný vynález.

                          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 16:59
                            Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                            Bohužiaľ smer je jasný a iné to nebude, len horšie.

                            Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 17:07
                        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                        No GNOME má výhodu, že za nim je aspoň nejaká firma

                        Sorry Mirec, ale sám vieš, že toto nieje merítko kvality.

                        KDE nastúpilo na zlú cestu o tom žádna a keď si prečítaš čo som písal, tak sme v súhlase.

                        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 19:47
      Avatar Michelozzo   Návštevník

      Nuž čo, Gnome si zvolil politiku "budovania značky", čím fakticky svojim starým aj potenciálnym novým užívateľom odkázal, že ich má za ovce, ktoré treba masírovať propagandou a zároveň komunite vývojárov odkázal, že na nich zvysoka.... Zrejme preto, že ich "hranie sa" nepriťahuje nové ovce dosť rýchlo.

      Mario iba poukázal na etický problém, nie na funkčnosť Gnome alebo komerčný úspech takejto politiky. Bavíme sa samozrejme o princípoch Slobodného softvéru, nie "open-source".

      V tomto s Mariom súhlasím - akonáhle sa do nejakej distribúcie nanominujú reklamkári (idiotom by sa to dalo prepáčiť), ktorí sa snažia pritiahnuť (=oblbnúť) masy (=ovce), stiahnu ju na úroveň MS alebo Applu.

      Dobré sa chváli samo. Ak k tomu treba marketing, tak to spravidla dobré nie je.

      OMG Ubuntu!

      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 20:45
        Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ
        (=ovce), stiahnu ju na úroveň MS alebo Applu

        Akosi z toho vyplýva, že ako bfu patrím (a mne podobní) medzi tie ovce. Odkaz oviec by som vyjadril cez 2000 ročný citát " a keby sa dom rozdelil proti sebe, taký dom nebude môcť obstáť". Mne to pripadá tak, že z neriadenej slobody vznikne chaos. Za mňa dosť k tejto téme. Vďaka všetkým za názory.

        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 07:08
          Avatar Michelozzo   Návštevník

          To záleží od toho, či slobodný softvér používaš preto, že si presvedčený o jeho princípoch, alebo len preto, že je zadarmo, prípadne že to pekne vyzerá, aby si sa predviedol?

          Aj ja som bfu a inak na Fedoru a Gnome nedám dopustiť. Debatujem iba o tom, že marketing útočí na podvedomie ľudí, aby si nejaký produkt vybrali na základe iracionálnych túžob namiesto toho, aby hľadali rozumné dôvody a rozhodovali sa slobodne. Z ľudí sa začína stávať stádo a všetky princípy a etika definovaná RMS ide nabok. Jabĺčkari sú pekným príkladom.

        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 13:43
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          Gnomáci sa rozhodli, že ti zoberú možnosť nastavenia si vzhľadu. Pokiaľ ich podporuješ používaním, tak s tým súhlasíš. Aký krok bude nabudúce?

          Život je proste otázka priorít.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 24.04.2017 | 23:25
      Avatar 7R7 Debian Stretch a Debian Sid  Používateľ

      Jeden z dôvodov prechodu z Openboxu na KDE bolo práve GTK+ čo mi rozbíjalo výzor aplikácii a neschopnosť Openboxu si to vynútiť. A keďže GTK2 je na ústupe a počet aplikácii ktoré ho používajú bude čoraz menej tak som prešiel na QT aplikácie a odtiaľ bol len krok ku KDE nakoľko LXQT je ešte nepoužiteľné a aj tak som pri LXQT pri testovaní nahradil Openbox za Kwin.

      Nakoniec som si uvedomil že mi KDE5 aj vyhovuje a slušne šlape aj na starom noťase (Dell Latitude E6400 s intel grafikou) lepšie ako gnome alebo KDE4.

      A ku správe aj keby bolo Ubuntu s KDE tak by som sa k nemu nevrátil. Ďakujem Ubuntu že ma pritiahlo k Linuxu ale som spokojnejší s Debianom.

      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 06:57
        Avatar WlaSaTy   Návštevník

        Predpokladám že si aj ty nemal nainštalovaný gnome desktop, a tak ti chýbali potrebné komponenty rovnako ako aj bedňovi. S ním som to už niekoľko krát rozoberal. Uznal že mu chýbali komponenty potrebné pre korektný beh prostredia, ale podľa neho tie komponenty nie sú potrebné aj keď vývojári prostredia ich za potrebné považujú. Tie bedňové návody ako si nainštalovať polofunkčné prostredie ma vždy dojímai. Človek ušetrí miesto na disku pre menej ako 10min filmu, a RAM ktorú mu zožerie jedna reklama v prehliadači internetu.

        PS: LXQT som v Ubuntu 17.04 testoval už pred vyše dvoma mesiacmi, a neblblo. A v Debiane je až v Stretch.

        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 10:46
          Avatar 7R7 Debian Stretch a Debian Sid  Používateľ

          Popravde neviem, keď som po pár pokusoch nenašiel riešenie tak som sa poohliadol ďalej. Ja som skúšal LXQT ako v Side tak aj v Testingu, nie že by to bolo nejako nestabilné, občasné pády sa dajú prežiť tak to bolo aj v KDE5 zo začiatku, ale to DE bolo ešte vtedy dosť nedorobené, veľa vecí nebolo preportovaných, zo začiatku som musel mať naištalovaný PCmanFM ako GTK verziu tak aj QT verziu ináč QT verzia sa nespustila. Ale toto všetko bolo pred pol rokom, kľudne sa to mohlo zmeniť.

          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 17:14
            Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

            Ja používám LXQT s Arch linuxom už vyše pol roka a funguje tam verzia PCmanFM-QT, tak isto som nezažil jediný pád za tu dobu. Minimálne s Arch linuxom a Manjarom to funguje dobre.

          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 21:28
            Avatar WlaSaTy   Návštevník

            V počiatkoch každého produktu sa nájdu nejaké chyby. Tie sa s časom zvyknú opravovať. LXQT je dosť mladý projekt ktorý kráča míľovými krokmi.

            Sprav si virtuálku, a skús tie chyby nasimulovať s aktuálnou verziou distribúcie. Ak sa ti ich nepodarí nasimulvať, tak na tie odstránené chyby môžeš v kľude zabudnúť. A ak sa ti tie chyby podarí nasimulovať, tak to nareportuj.

            • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 22:10
              Avatar 7R7 Debian Stretch a Debian Sid  Používateľ

              Teraz už nemám dôvod prechádzať, skúšal som to v čase keď ešte KDE5 na notebooku nešlapalo dobre (problémy s výkonom) ale už je to v poriadku a už nepotrebujem odľahčené DE.

      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 16:57
        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
        Jeden z dôvodov prechodu z Openboxu na KDE bolo práve GTK+ čo mi rozbíjalo výzor aplikácii a neschopnosť Openboxu si to vynútiť.

        Nieje to neschopnosťou Openboxu, ale schopnosťou GTK3 prebiť nastavenia WM, čo je sviňárna číslo jedna. Načo sú nám potom nejaké štandardy, keď sa tu hrá niekto na boha.

        V QT aplikáciach vidím budúcnosť aj ja, pretože má dobre našlápnuté a nerobí prasárny ako GTK3.

        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 20:07
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          Keď si si nastaval veci na jednom mieste a nie na inom, tak si sa necítil ako boh.

          PS: To o tých štandardoch by si mohol kľudne rozviesť. Aká ISO norma sa zaoberá nastavením Openboxu?

          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 20:25
            Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

            Sorry, keď sa zapojíš do sieti, ssh atď, berem že sa do toho vyznáš. No desktop ti uniká a zrejme nevieš čo je to EWMH standard, alebo freedesktop interoperability.

            Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
            • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 20:51
              Avatar WlaSaTy   Návštevník

              Aha, tak poopravím otázku. Aká ISO norma sa zaoberá "EWMH standard, alebo freedesktop interoperability"?

              Nejako mi uniká to, že Gnome má vlastné centrum nastavení ktoré ti uniklo. Ale za to môže ${RANDOM}.

              • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 21:00
                Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                Čože ISO? To je čo? Uzatvorená s..... Nepoznáš nejaké otvorené štandardy, nejaký sa začína R atď. Sú všeobecne uznávané hlavne v slobodnom svete, v tvojom svete by som nechcel žiť.

                Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 21:17
                  Avatar WlaSaTy   Návštevník

                  Napríklad ISO 8601 je plne otvorené, a nie je samé. Máš pravdu. Nechcel by som aby si žil v mojom svete. Nevieš o čom hovoríš, a musíš vyjadrovať tvoj názor na chyby ktoré nevieš identifikovať.

                  • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 21:46
                    Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                    Jedno z pozitív EU je že novšie normy už musia byť otvorené. Dalo by sa debatovať o tom prečo pred tým štát sponzoroval súkromný biznis, ale to je na inú debatu. Takže tie staršie sú a budú uzatvorené, teda pokiaľ neuplynie doba platnosti duševného vlastníctva.

                    Tak späť k téme, GTK sere na otvorené štandardy ktoré patria do skupiny freedesktop a pridružených. Preto sere na nastavenia EWMH. Staré GTK2 to splňuje, plus celý linux enviroment. Teda okrem RH, to si buduje svoj mŕtvy svet kde sa na slobodu pozerá cez mreže. Tú dobu keď sme v takom svete žili si pamätáme obaja z reality a nebolo to pekné.

                    Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                    • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 22:08
                      Avatar WlaSaTy   Návštevník

                      Ten náhodný príklad čo som uviedol je novšieho dáta. Je z roku 1988, a má len 29 rokov. Staršie negácie tvojho názoru si už nájdeš aj sám.

                      Vidím že nemá zmysel s tebou hovoriť o akýchkoľvek normách, alebo o čomkoľvek odbornom. Tvoj kontext lyriky sa do odborných kruhov nehodí. Jednoducho len splietaš slová do viet nedávajúcich zmysel.

                      • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 22:27
                        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                        Aha, takže si vyhral, pretože sú ISO normy otvorené. Fajn, dám ti teraz hneď 1000 Euro a prídem si k tebe okopírovať všetky normy ISO aby sme ich mohli používať legálne vo firme. Hneď po skopírovaní, ti vybavím aby sme ti vyplatili ďalších stotisíc, si za?

                        Jako sorry, toto bola moja posledná rekcia na teba, nerád urážam ľudí chudobných duchom, proste ťa už budem len ignorovať.

                        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                        • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 25.04.2017 | 22:32
                          Avatar WlaSaTy   Návštevník

                          Pokiaľ bola toto tvoja odpoveď na otázku "Aká ISO norma sa zaoberá nastavením Openboxu", ta sa len potvrdili moje slová. A pokiaľ nie, tak tiež.

                          • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 26.04.2017 | 08:50
                            Avatar lime Debian 3, Red Hat 6, Fedora Core 3  Používateľ

                            Ziadna :D

                            Prejdite z modrej obrazovky k linuxu :))
                            • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 26.04.2017 | 18:37
                              Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                              Našťastie z väčšiny uzavreté šmejďárny ako ISO nie sú jediným štandardom. To je pre neho typické aby nasmeroval diskusiu inam. To že ISO je šmejďárna je bohužiaľ do plaču a nie smiechu.

                              Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                              • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 26.04.2017 | 20:35
                                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                Ďalší otvorený ISO štandard je ISO 9660 ktorý je starý vyše 30 rokov. Toľko k tvojej šmejďárne.

                                Znova si len potvrdil, že sa vyjadruješ k veciam ktorým nerozumieš. Neviem či sa sám na tom smeješ až k plaču, ale je to tvoja vec.

                                • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 26.04.2017 | 20:56
                                  Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                                  Koľko percent to tvorí zo všetkých ISO noriem, je to aspoň desatina? Chceš tu mať stále posledný komentár z klamstvami. U mňa už ostaneš na veky za klamára s ktorým sa neoplatí baviť. Zbohom.

                                  Napíšem že mi je to trochu ľúto, pretože som veril, že sa s každým dá dohovoriť. No schovaní odborníci za priehľadným sklom, alebo plastom sú proste neskutočne dobrí.

                                  Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                                  • RE: Petícia za KDE Plasma pre UBUNTU 18.04 26.04.2017 | 21:08
                                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                                    Začneš o idiotoch, a ak s tebou niekto nehajluje hate speech na tvoju nôtu, tak ho obviníš z klamstva ako teraz a znova.

                                    S takýmto tvojím spôsobom vyjadrovania som nikdy nesúhlasil, a ani to neplánujem zmeniť. Toľko k tvojmu návrhu na dohovor.