Plasma: Útočisko pre používateľov Windows 7

08.01.2020 | 23:22 | E. | Zaujímavý projekt

14.1.2020 Microsoft prestane vydávať bezpečnostné updaty pre Windows 7. KDE.org spustilo informačnú kampaň pre windows užívateľov ako premigrovat na Plasmu s témou "Seven Black" ktorá veľmi pripomína windows 7.

Zdroj: https://dot.kde.org/2020/01/08/plasma-safe-haven-windows-7-refugees

    • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 08.01.2020 | 23:44
      Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

      Keď končili XP čakal sa boom Linux desktopu, no nestalo sa. Snáď takéto kampane pomôžu aspoň informovať o možnej alternatíve.

      • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 09.01.2020 | 07:40
        Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor

        Ja ti neviem, ten čo používa Linux to musí mať tak nejak sebe, dáku tú túžbu objavovať nové veci a kus výjsť z davu. Prevažná väčšina používateľov Windowsu ho bude používať stále a Linux pre nich nebude hovoriť nič lebo ho používajú kamaráti,,,

      • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 09.01.2020 | 09:32
        Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

        Ja tiež zastávam názor, že dúfať v to, že pri ukončení podpory win7 dôjde k masívnemu prechodu užívateľov na Linux je naivné. Aby to bolo možné, muselo by sa portovať veľa programov používaných vo windows na Linux ale natívne, nie cez wine a virtualizáciu. Samozrejme si to vyžaduje aj prenesenie výuky Linuxu na školy, aby vzniklo povedomie o tejto možnosti u širokej verejnosti.

        • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 09.01.2020 | 17:31
          Avatar WlaSaTy   Návštevník

          Nejaká vzorka zas prejde, minimálne to budú ľudia ktorí nebudú chcieť vymeniť 10 rokov (Win 7 RTM 2009) až 8 rokov (Win 8 RTM 2012) starý HW za niečo novšie čo neváži ani dve kilá, zvládajúce 4K Youtube a prácu na baterku počas celého pracovného dňa.

          Jediný problém vidím v tom, že sa stále predáva väčšina HW aj s SW. Dôsledky takého viazaného predaja tým pádom nekomentujem.

        • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 09.01.2020 | 20:31
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
          Aby to bolo možné, muselo by sa portovať veľa programov používaných vo windows na Linux ale natívne, nie cez wine a virtualizáciu.

          To je nepodstatné.

          Samozrejme si to vyžaduje aj prenesenie výuky Linuxu na školy, aby vzniklo povedomie o tejto možnosti u širokej verejnosti.

          Toto je kameň úrazu.

          Osobne som rád, že tu ten prirodzený filter inteligencie je. Nie je to tu aspoň zaplevelené Ficovcami a inými mentálne postihnutými. Toto proste funguje výborne bez bugu na celom svete. Pred Linuxákmi môžete kľudnete nadávať na Trumpa a nenájde sa nikto kto by ho volil.

          Fico zas vyhrá voľby a MS Windows bude najobľúbenším systémom, som rád, že v tom niesom s nimi.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 09:24
            Avatar 7R7 Debian Stretch a Debian Sid  Používateľ

            Podľa mňa je choré vyučovanie konkrétneho programu štýlom tu klikni na túto ikonu atď. Treba vyučovať princípy a potom aj prechody budú jednoduchšie.

            • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 09:44
              Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

              V podstate s Tebou súhlasím. Problém je však v dvoch veciach.

              • Niektorí užívatelia sú v tomto tak natvrdlí, že im to 10 krát ukážeš, dokonca si to aj zapíšu ale po týždni sa ťa to opýtajú po 11. raz. Viem o čom hovorím, mal som tú česť učiť ľudí používať textový editor a excel.
              • Musíš to ľudí učiť na jednom príklade, napr. Worde, ktorý je najrozšírenejší a stačí prepnúť zobrazenie a časť užívateľov sa v tom stratí. Niektorých dokáže úplne rozhodiť, keď im presunieš ikonu. Nedaj bože zmeniť používaný program.
              • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 10:02
                Avatar WlaSaTy   Návštevník
                Musíš to ľudí učiť na jednom príklade, napr. Worde

                A tu je jadro pudla. Pokiaľ budú ku počítaču, notebooku alebo inému kakulátoru pribaľovať OS aj s predplatenkou kancelárskeho balíka (a antivírusu), tak BFU nebude mať potrebu hľadať alternatívu. Tá potreba vystane až keď im ten SW prestane fungovať podľa ich očakávaní, a nebudú chcieť vymeniť celú zostavu za niečo iné. A to zas kúpia s SW balíkom, lebo bez takého balíka nikto nekupuje (snáď okrem mňa).

                • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 11:26
                  Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

                  Softvér sa pribaľuje a bude sa pribaľovať. Postupne sa budú počítače posúvať smerom k bežnej spotrebnej elektronike typu mikrovlnka. Beží tam softvér? Beží. Dá sa vymeniť? Nie.

                  • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 12:35
                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                    Ono to už dávno je v segmente spotrebáku. Akurát je stále voľba odtiaľ vyhodiť ten zaplatený SW. I keď, kto by to pri tej cene robil, že?

              • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 15:22
                Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                Niektorých dokáže úplne rozhodiť, keď im presunieš ikonu.

                Nechcel som tomu veriť, kým som to sám nevidel :-)

                Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 10:37
            Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ
            Aby to bolo možné, muselo by sa portovať veľa programov používaných vo windows na Linux ale natívne, nie cez wine a virtualizáciu. To je nepodstatné.

            Domnievam sa, že to je podstatné, pretože mne, pokiaľ sa program nedá nainštalovať natívne, ani nestojí za námahu sa pokúšať ho nainštalovať cez nejakú barličku typu wine či virtualizáciu.

            V tom prípade si radšej nechám na jednom pc windows a používam ho natívne vo windows. Pokiaľ by bol takýto program multiplatformný, nemám problém ho používať prednostne pod Linuxom (napr. Firefox, či Etcher).

            • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 12:13
              Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor

              Treba sa vžiť kus do potrieb bežného používateľa, jemu stačí aby mal operačný systém s dobrou ergonómiou a aby programy ktoré používa známy šli aj jemu. Dám príklad napr. na MS Office, jednoducho odmietne pracovať s Libre Office lebo na to nie je zvyknutý a nechce sa prispôsobovať. Takže súhlas, práve na programoch to padá. Otázka znie či je lukratívne pre výrobcov softvéru tieto programy portovať, keďže Linux má stále malý pomer využívania na desktopoch.

              A čo sa týka Linuxu ako takého, musíme si uvedomiť že nie každý má chuť guugliť, vŕtať sa v ňom a vypisovať do fóra, jednoducho používateľ chce hotový systém. Mne nie je problém prejsť za víkend 4 distribúciami aby som si urobil názor a odksúšal inštalácie a programový výber, ale bfu nebude vedieť ani nahodiť program ak mu to niekto neukáže a nepozná alternatívy. Na druhej strane frajerke som nahodil na notebook Linux Mint a mám rok pokoj, raz za čas to aktualizujem a padla, ale tiež by sa k nemu nedostala keby ma nemala po ruke.

              • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 12:34
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Bežnému používateľovi stačí naozaj vedieť kde má kliknúť keď si chce na notenooku vytlačiť fotky z mobilu, alebo ako sa otvára to modré éčko v ktorom má zoznam internetu a pozerá tam mačičky na tytrubke.

                Počítače už sú už dávno pre BFU degradované na spotrebnú elektroniku typu televízor, mikrovlnka alebo mobil. Že by ovšem mohli zaplatiť za rovnaký model o 40$ menej (pri OEM Home verzii) alebo dokonca o 100$ (pri OEM Proffesional verzii), tak to BFU nezaujíma.

                • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 12:56
                  Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

                  Mohli? Pokiaľ viem ceny OEM nie sú verejné a tuším u Lenova bolo niečo také, že ak nebudú dodávať notebooky bez OS / s iným OS tak budú mať lepšiu cenu za OEM licenciu. Kde čítal a či je to pravda neviem.

                  • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 13:23
                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                    Občas sa tie ceny zverejnia, viď dávnejšiu vojnu o vrátenie nepotrebného SW. A občas sa mihne v predaji jeden a ten istý typ NB v rovnakej konfigurácii len s rozdielom v SW vybavení a cene. Ale najčastejšie vidí človek podobné konfigurácie ktoré sa líšia drobnosťami (SW, RAM a HDD/SSD) pri ktorých človek dokáže odhadnúť cenu rozdielnych komponentov aby si potvrdil cenu za dodaný SW.

                    A tá rozprávka o množstevnej zľave ak bude nejaký špecifický model dodávaný len s OEM SW ma rozosmiala. To, že výrobca NB dostane zľavu na SW ešte neznamená že sa to zlacnenie neprejaví na koncovej cene. Viď predchádzajúci odstavec.

                    Skôr ma zarmucuje ako ľudia plačú že chcú zostavu bez SW, ale kúpia si ju aj s tým SW za ktorý si priplatia. Tým dajú výrobcovi a predajcovi jasne najavo že nemajú záujem o HW bez komerčného SW a že si za ten SW radi priplatia.

            • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 13:21
              Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

              Mimochodom, pokiaľ by Microsoft portoval MS Office pod Linux, tak, ako ho portoval pre MAC, kľudne tých cca 130 € dám, podobne, ako som svojho času kúpil i dve verzie pre windows.

              • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 13:32
                Avatar WlaSaTy   Návštevník

                Presne kvôli tomu tlačia to webové office, tie nepotrebuješ portovať. Či fungujú, neviem, nepoužívam.

                Akurát tú cenu 130€ som nepochopil, to je ročná platba ktorá nezahŕňa licenciu na MS Project a ani Visio?

                • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 15:17
                  Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

                  Nie, to je jednorázová cena za plnú prenositeľnú verziu MS Office 2019 Home and Student, ktorá obsahuje iba Word, Excel, Power Point pre nekomerčné použitie (keď bola v akcii, teraz stojí okolo 150 €).

                  • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 17:48
                    Avatar WlaSaTy   Návštevník

                    Roky sa MS vyhrážal že zruší predaj produktov, a ľudia budú mať len prenájom. Nevedel som že svoje vyhrážky ešte nesplnil. Svet MS je už mimo mňa, a ich licenčnú politiku nesledujem aby som videl kedy mi čo podhodia v akcii. Ako psovi kosť. Občas si len pozriem nejaké ceny, pre pobavenie. A smejem sa ako vtedy, keď jední predajcovia priamo predávali OEM verzie, druhí predajcovia tvrdili že OEM je k zostave zdarma (i keď ju mali v nákladoch, ale na faktúru dali za SW nulovú cenu aby si neznížili maržu), a SOI tvrdila že vrátenie nepoužitého SW nie je možné. ČOI potvrdila pravý opak, a v Česku sa peniaze za nevyužité OEM verzie vracali.

                    A tiež si neviem predstaviť načo by bolo komu doma mať komerčný kancelársky balík, resp v čom je na domáce použitie lepší ako napríklad Open Office. I keď, uznávam že taký scrapísek v PowerPointe, aj s blikajúcimi hviezdičkami určite zaujme.

                    • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 18:08
                      Avatar Livan Manjaro s XFCE, Q4OS s KDE  Používateľ

                      Tak snaha Microsoftu je prejsť na systém predplatného (MS Office 365), avšak stále tu je ešte možnosť kúpiť verzie za jednorázovú platbu, bez predplatného.

                      • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 18:43
                        Avatar WlaSaTy   Návštevník

                        Keď je tam teda taká fajn zľava, tak to treba kúpiť. Aj keď to človek nepotrebuje.

              • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 13:47
                Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor

                Naviažem na teba, včera som narazil na soft na odšumenie fotiek lebo keď som na akciách fotím na vysokom iso pri slabom svetle a expozičný trojuholník nepustí. Tak že pozriem download demo verzie a vyskúšam na druhom disku s Windowsom a hľa, verzia aj pre Linux. 40 Eur za licenciu? Prečo nie, ak mám túto sumu zaplatiť za to aby som nemusel potom bootovať do Windowsu nemám problém. Chcel som s tým povedať že ak by boli aj komerčné verzie programov ale portované na Linux, bolo by to len dobre pre rozšírenie Linuxu, aj keď by nebol každý soft opensource bola by možnosť výberu,,,

                • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 14:30
                  Avatar 7R7 Debian Stretch a Debian Sid  Používateľ

                  Ale je blbosť čakať že SW bude zadarmo, nič nieje zadarmo.

                  Osobne som riešil prechod z WIN na GNU/linux až potom čo som plnohodnotne nahradil SW používajúci na WIN, našťastie už som používal multiplatformový SW.

                  Najväčšia výzva bol SW pre CAD, ale aj to som dal :D aj keď je verzia pre linux oneskorená oproti Win funkcionalita takmer totožná len niektoré moduly sú len pre WIN ale nepoužívam ich tak ma to netrápi.

                  • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 17:02
                    Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ
                    Najväčšia výzva bol SW pre CAD, ale aj to som dal :D

                    Zadarmo však nebol, či?

                    • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 18:40
                      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

                      Zdarma je FreeCAD (a pár menších projektov) a ak nie je podmienka parametrizmus tak aj Blender.

                      Komerčné 1 a 2.

                      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                    • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 22:26
                      Avatar 7R7 Debian Stretch a Debian Sid  Používateľ

                      Bol jeden aj zadarmo Draftsight ale ten je už teraz platený ak sa nemýlim. Mám na mysli niečo čo by mohlo byť použitelné ako alternatíva k AutoCad-u, čo freeCad nesplňuje.

                      Ale ja som si kupoval iný ako alternatívu k Autocadu ťo bol veľmi podobný a aj cenovo to bolo super a používal by som ho aj na WIN keby som neprešiel na GNU/Linux

                • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 19:26
                  Avatar peters   Návštevník

                  ahoj, môžeš prezradiť o aký soft sa jednalo

                  • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 19:46
                    Avatar peters   Návštevník

                    otázka pre Pavla

                    • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 21:35
                      Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor
                      • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 23:23
                        Avatar peters   Návštevník

                        Ok, dá sa použiť linuxová aj win verzia cez Playonlinux

                        • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 10.01.2020 | 23:59
                          Avatar Pavel Q4OS, DistroWatch  Administrátor

                          Ešte mi prosím ťa vysvetli načo sekať Windows soft cez POL keď je vytvorená Linux verzia, trošku postrádam zmysel,,,

                          • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 11.01.2020 | 10:50
                            Avatar peters   Návštevník

                            Uviedol som to len ako informáciu, možno má niekto NeatImage vo windowse a nemusí kupovať linux verziu.

          • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 25.01.2020 | 19:03
            Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

            to je take obohrate. ak volis niekoho koho nemam rad, tak je samozrejme neinteligentny.

            a koho volis ty studnica mudrosti ? fetaka trubana ?

            • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 25.01.2020 | 22:15
              Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

              Jako voliť mafiu s Ficom na čele nemôže normálny človek, to je istota. Tu proste ani nie je priestor na debatu, rovnako ako u fašistov.

              O ostatných sa povedzme už dá baviť čo je menšie zlo atď.

              Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
              • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 27.01.2020 | 11:55
                Avatar martin-zeleny Linux Mint Mate  Používateľ

                ako suhlas. volit fica, fetaka trubana alebo zlodeja pozemkov nemoze normalny clovek. presne ako pises. aj s tym fasizmom mas pravdu. ak tym chapeme agresivne ideologie, ktore bombaraduju, napadaju alebo okupuju suverenne staty, tak s tym sa neda suhlasit. strany, ktore to podporuju jednoznacne nevolit. opat suhlas, tu ani nie je priestor na debatu

        • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 13.02.2020 | 20:15
          Avatar oooooo   Používateľ

          Klinčok perfektne trafil po hlávke. Iste, Lin má alternatívne prog. za win-progr., ale je ich stále žalostne malý výber; napr. čím plnohodnotne nahradím Zoner Foto stud.? Je vynikajúca náhr. = OOO za MS Office; ale nie plnohodnotná, doc nevie skonvertovať do pdf. A rekompilovať? Programov.nezvládam a učiť sa to, nemám čas!! Tak siahnem po najjednoduch. a najrýchl.riešení=cez dualboot 2 OS..

    • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 11.01.2020 | 17:01
      Avatar Stanislav Hoferek Greenie 18.04  Používateľ

      mne vadí tá chýbajúca diakritika v časti nápisu. takto to vyzerá veľmi amatérsky

      • RE: Plasma: Útočisko pre pouzivatelov Windows 7 11.01.2020 | 17:24
        Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

        To už vyzerá na profesionálnu deformáciu z kníh :)

    • RE: Plasma: Útočisko pre používateľov Windows 7 12.01.2020 | 17:50
      Avatar debian+   Návštevník

      V spravicke pouzivat SK uvodzovky.