Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard

25.05.2018 | 19:33 | Slavomír | Zaujímavý článok

Ruské úrady nechcene blokovali aj to čo nechceli, napr. Mastercard, čím sa ekonomicky sankcionovali sami seba svojou cezúrou Telegramu. O blokovaní MasterCard viac tu

Ruskí súdruhovia urobili dobrú reklamu Telegramu. Asi začnem túto aplikáciu používať. Je open-source a dostupná aj na Linuxe.

Určite si prečítajte odkaz dole:

Zdroj: Telegram pro Putina: Jste banda břídilů

    • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 25.05.2018 | 20:57
      Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

      Tak máme namierené na zlepšenie chodu portálu, takže som naschvál dal zverejniť správičku v pôvodnom znení, bez úprav.

      Priatelia vážim si každú snahu, ale proste už tu boli spory o vnášanie osobných pocitov do správičiek.

      Treba správičku napísať nestranne a osobné pocity napísať pod ňu ako komentár.

      Slavomír nič proti tebe, ale sem tam niečo upravujem a teraz som sa rozhodol, že toto dám ako príklad, jak sa to písať nemá :)

      Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 25.05.2018 | 21:32
        Avatar Slavomír Ubuntu 23.10  Používateľ

        Čavko bedňa, vďaka,

        to chápem, že sa to ťažko číta. My na Slovensku počujeme len jednostranné argumenty o východne orientovanej veľmoci a keď počujeme aj iný ako jednostranný argument ako sme zvyknutí, tak sa nám to strávi ťažko. Za tento zlý stav môže aj naprosté profesionálne zlyhanie zahraničného spravodajstva Slovenskej žurnalistiky.

        • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 19:09
          Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

          Nestranne napísaná správička by mala vypadať približne takto.

          Ruské úrady pri pokuse o cenzúru bezpečného komunikačného programu Telegram nechcene zablokovali, aj domény ktoré nechceli, napríklad Mastercard a ďalšie firmy.

          Aplikáciu Telegram napísal Pavel Durov ktorí bol v Rusku perzekuovaný, viac v článku.

          Dobré je to doplniť o odkaz na Telegram, ideálne slovenskú Wikipédiu a podobne.

          To ostatné sú len pocity, to do správičky nepatrí.

          Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
      • com 26.05.2018 | 07:09
        Avatar redhawk75   Používateľ

        Suhlasim. sprava by sa mala hlavne zameriavať na technicku stranku a byt neutralna. na svoj postoj su blogy

        osobne by som to napisal takto:

        Ruské úrady na základe rozhodnutia Roskomnadzor, ktorý má na starosti kontrolu telekomunikačných služieb, internetu a masmédií,  nechcene blokovali popri službe Telegram aj služby iných spoločností, ako napríklad službu 3D Secure od spoločnosti MasterCard. Dôvodom bola snaha o obmedzenie služieb Telegramu, ktorý používa end-to-end šifrovanie a tým pádom znižuje možnosť sledovania komunikácie úradmi, políciou a tajnou službou.

        Toto nariadenie bolo vydané na príkaz Taganského okresného súdu z 13. apríla 2018. Dôvodom bolo odmietnutie vedenia spoločnosti poskytnúť FSB kľúče na dešifrovanie užívateľskej korešpondencie. Telegram uviedol, že považujú túto požiadavku za neústavnú a dodali, že je tiež technicky nemožné.

        Koncom roku 2017 autori Telegramu totiž odstránili bezpečnostné chyby a zmenili sposob šifrovania v prípade nastavenia ako Secret chat, kedy aj životnosť správy je časovo obmedzená, čím znemožnili odsledovanie komunikácie a ktorá síce prebieha cez cloud servery, ale šifrovane bez moznosti prečítať kryptovanu spravu inak ako na cieľovom zariadení.   

        • RE: com 26.05.2018 | 07:12
          Avatar redhawk75   Používateľ

          chyba mi tu moznost editovania prispevku :-(

          Toto nariadenie bolo výdané na žiadosť Taganského okresného súdu z 13. apríla 2018. Dôvodom bolo odmietnutie vedenia posla poskytnúť FSB

          malo byt:

          Toto nariadenie bolo výdané na príkaz Taganského okresného súdu z 13. apríla 2018. Dôvodom bolo odmietnutie vedenia spoločnosti  poskytnúť FSB

    • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 10:48
      Avatar emsik   Návštevník

      Preco by sprava,oznam, ktoru pise niekto kto nikoho oficialne nezastupuje, len sam seba, mala byt "policky korektna"?

      Este by sme snad mali pisat spravy aj bezpohlavne, nenarodne, nespominat mena, ani znacky atd...

      Aj to su uz rokmi zakorenene dogmy, ktore nam sa snazi spolocnost vtlkat do hlavy, o tom ze je nekorektne povedat svoj nazor otvorene(zvlast ak je iny ako vecsiny), nezmysel. Ludi nikdy neochranime tym ze budeme nieco filtrovat, naopak, naucia sa chranit a vyberat si sami ak budu musiet.

      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 11:27
        Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ

        Čo je správa, je zrejmé aj s príspevkov tohto vlákna. Názor ku správe sa dáva do komentáru a pokiaľ máš toho na srdci viac, na to je tu blog.

      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 12:47
        Avatar Slavomír Ubuntu 23.10  Používateľ

        Presne tak ako hovoríš. Tento portál nie je printové médium, ktoré musí mať za každú cenu nejaký svoj "oficiálny formát". Nemusíme byť škrupulózni.

      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 12:57
        Avatar Slavomír Ubuntu 23.10  Používateľ

        vxmery: Zahlcovať blog nejakými troma vetami, by nebol asi moc dobrý nápad. Preto sa to hodí viac sem.

        Treba sa naučiť byť trochu tolerantní. Každý má svoj štýl. A nie je zlé mať zmysel a pochopenie aj pre bezprostredný spôsob komunikácie ako som si vybral ja.

        V USA je iná mentalita, tam by boli za takúto správu naopak veľmi vďační, že im to zvyšuje sledovanosť. My na Slovensku sme trochu iná „nátura“.

        • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 14:05
          Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

          Nedorobíme funkciu tweety / dristy (ako bolo na blackhole)? Proste v pravom stĺpci prakticky nespravované párriadkové (max 300 znakov) správy bez ohľadu na to, či súvisia s linuxom alebo nie? Jednoducho na niečo zaujímavé narazím, dám to tam.

          • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 14:07
            Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

            Ehm a chcel by som prebrať viacej vecí okolo portálu. Mohli by sme niekde dať virtuálne stretnutie?

            • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 19:11
              Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

              Máme IRC, linuxos.sk, kde to môžeme prebrať verejne, prípadne si nainštalujeme Telegram a môžeme to skúsiť aj tam.

              Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
          • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 17:50
            Avatar borg Fedora  Administrátor

            len aby sa to nezvrtlo na spamovanie, zbytocny chat...

      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 26.05.2018 | 14:04
        Avatar Miroslav Bendík Gentoo  Administrátor

        Správy bez ohľadu na to a akom médiu sú by mali byť vážne nestranné. Na vlastný názor sú komentáre.

    • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 29.05.2018 | 00:24
      Avatar Slavomír Ubuntu 23.10  Používateľ

      bedňa: áno máš pravdu. Pôvodné znenie správy bolo dlhšie napísal som tam aj čo je to vlastne Telegram. Chyba je v tomto CMS, Mirko to môže opraviť. Malo by to byť niekde tu na serveri byť uložené celý obsah správy. Zobrazilo to len "Dlhý text" bez "Krátkeho Textu" http://linuxos.sk/spravy/pridat/

      Keď to nezobrazilo celú správu kvôli chybe v CMS, potom len graduje nepochopenie

      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 29.05.2018 | 17:15
        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor

        Treba sa vyhýbať osobným pocitom a v správičke uviesť len fakty.

        Proruské, protiruské, proamerické ... správičky už proste nespatria svetlo sveta, alebo ich proste zosekám.

        My chceme svet spraviť lepším miestom na zemi a preto nerozlišujeme podľa krajiny pôvodu a už vôbec podľa toho čo niekto, povedal v správach.

        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
    • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 31.05.2018 | 11:06
      Avatar Branislav Poldauf Manjaro, Debian stable  Používateľ

      mne je ešte stále divné prečo v "náhlade" na správu vidím úplne iný text ako ked správu otvorím

      normálne v nahlade vidím:

      Telegram je Ruská alternatíva ku Skype alebo Messengeru s počtom aktívnych používateľov 200 miliónov. Tvrdý totalitný režim v Rusku sa nezmieril s tým, že šéf Pavel Durov koncom roku 2017 nechal zaplátať všetky bezpečnostné diery na aplikácii - špionáž aplikácie je teraz nemožná. Český novinár Ruského pôvodu upozorňuje na to, že pokusom o cenzúrou došlo k obrovskému chaosu.

      ked otvorim vidim:

      Ruské úrady nechcene blokovali aj to čo nechceli, napr. Mastercard, čím sa ekonomicky sankcionovali sami seba svojou cezúrou Telegramu. O blokovaní MasterCard viac tu

      Ruskí súdruhovia urobili dobrú reklamu Telegramu. Asi začnem túto aplikáciu používať. Je open-source a dostupná aj na Linuxe. nemal by sa po otvorení len rozsirit obsah textu o dodatočné údaje - viac info, odkazy, obšírnejší text ?

      neviem ako to funguje, nikdy som správu nepridával ale ich čítanie je niekedy zmätočné

      Určite si prečítajte odkaz dole:

      Zdroj: Telegram pro Putina: Jste banda břídilů

      Linux: the operating system with a CLUE... Command Line User Environment
      • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 31.05.2018 | 13:14
        Avatar vxmery Mint 21.3 Cinnamon  Používateľ
        mne je ešte stále divné prečo v "náhlade" na správu vidím úplne iný text ako ked správu otvorím

        Ahoj Braňo, v náhľade sa zobrazí "Krátky text" a keď správu otvoríš tak "dlhý text". Ak správičku napíšeš iba ako "krátky text" tak sa prekopíruje aj do "dlhý text", t.j. po otvorení je to rovnaké. Môžeš si to vyskúšať pri písaní správičky.

    • RE: Telegram: drsnú vojnu o cenzúru ruské úrady prehrali. Nechcene blokovali aj MasterCard 06.06.2018 | 12:44
      Avatar marekz   Návštevník

      tak sa mi zdá, že listové tajomstvo máme v ústave. Jeho porušenie je možné len na základe súdneho rozhodnutia príslušného súdu. Neviem ako to majú Rusi, ale skôr predpokladám, že majú niečo podobné.

      Tu podľa mňa rozhoduje to, že keď sa snaží polícia so súdnym rozhodnutím porušiť listové tajomstvo, tak by to možné malo byť. V telegrame to už možné nie je. O tom je celá vec.