Sociálne siete a Linuxos.sk - prvý mesiac
Ani neviem ako, a prvý mesiac propagácie portálu LinuxOS.sk na sociálnych sieťach prešiel. Pozrime sa na to, aké výsledky prinieslo toto úsilie, trochu bližšie.
Portál LinuxOS.sk zápasí už dlhší čas s klesajúcou krivkou počtu používateľov. Tento trend kopíruje svetové trendy vo vyhľadávaní kľúčových slov spojených s Linuxom ako takým. Ako už pár krát padlo v diskusiách, je to pravdepodobne tým, že GNU/Linux na desktopoch, či notebookoch je už dospelým systémom a netrpí detskými chorobami, ako tomu bolo v čase najväčšieho množstva dopytov vo vyhľadávaní na túto oblasť. Preto sme sa pred mesiacom rozhodli skúsiť masívnejšie podporiť portál aj v rámci sociálnych sietí. A ako býva zvykom, po mesiaci činnosti by mal nasledovať report. Tento report, pokiaľ nebude uvedené inak, pracuje s dátami za štyri týždne, od 17.1.2016 do 13.2.2016.
Prehľad trendu vyhľadávania kľúčového slova "Linux" vo svete
Začneme podľa mojho názoru nie veľmi smerodajnou štatistikou nárastu fanúšikov/sledovateľov na sociálnych sietiach. Na Facebooku nám za mesiac pribudlo 21 ľudí, čo je za investované 4€ do oslovenia nových fanúšikov, v porovnaní s inými fanpage ktoré spravujem a pri zvážení veľmi úzkej cieľovej skupiny, priemerný výsledok. V google+ nám pribudlo 12 ľudí, z čoho som bol osobne prekvapený. Nečakal som tu akékoľvek výsledky. Výsledok na google+ ma presvedčil k pokusnému zapojeniu sa aj na Twitter (už čoskoro), aj keď som sa tomu spočiatku bránil.
Štatistiky nárastu fanúšikov na sociálnnych sietiach sú síce pekné, o prínose pre portál nám však veľa nepovedia. Poďme na návštevnosť samotného portálu zo sociálnych sietí. Za sledované obdobie, vďaka masívnemu tlačeniu správičiek do našich účtov bola návštevnosť 990 relácií (čo chápe Google Analytics pod pojmom relácia „Celkový počet relácií v rámci daného rozsahu dátumov. Relácia je časový úsek, počas ktorého používateľ aktívne interaguje s webovou stránkou, aplikáciou atď. Všetky údaje o používaní (zobrazenia obrazovky, udalosti, elektronický obchod atď.) sú priradené k určitej relácii.“.
Ako to však ovplyvňuje celkovú návštevnosť portálu?
Pred zahrnutím sociálnych sietí do stratégie sme dosahovali v priemere o 30% nižšiu návštevnosť v medziročnom porovnaní na týždeň. Tento nepriaznivý trend sa podarilo vďaka návštevám zo sociálnych sietí momentálne zvrátiť, a sme na číslach takmer rovných predchádzajúcemu roku. Čo ma osobne teší je fakt, že ak bude krivka nárastu návštev pokračovať, tak by sme mali v nadchádzajúcom mesiaci prekročiť minuloročnú návštevnosť.
Medziročné porovnanie relácií od druhého decembrového týždňa po druhý februárový týždeň
Metriky ako bounce rate, zobrazenia stránky, či priemerné trvanie relácie táto nová stratégia zatiaľ ovplyvňuje iba minimálne a rozdiely sa pohybujú síce smerom k lepším číslam, ale iba vo výške štatistickej chyby, takže ich nepovažujem za smerodajné. Zaujímavý je však nárast zobrazených stránok na reláciu o 13%.
Prehľad metrík v porovnaní za obdobie od 17.1.2016 do 13.2.2106
Najúspešnejšie stránky
Medzi tri najčítanejšie stránky na portáli získané zo sociálnych sietí sa zaradili
- Blog o Mariánovi Kotlebovi, ktorý sme však na našej fanpage neuverejňovali, takže akvizície prichádzali z iných stránok, či užívateľov.
- Článok o Linux Mint – http://linuxos.sk/clanok/linux-mint-rosa-distribucia-pre-bezneho-pouzivate/, ktorý som podporil 3€
- Správa o znefunkčnení UEFI pomocou príkazu rm - http://linuxos.sk/spravy/detail/prikazom-rm-je-mozne-znefunkcnit-uefi/
Záver
Je logické, že pri tak malej užívateľskej základni akú máme momentálne, dokáže zamiešať návštevnosťou zo sociálnych sietí uverejnenie odkazu na akejkoľvek väčšej fanpage. Preto bude v budúcnosti cieľom navýšenie počtu fanúšikov, ktorí ale musia byť relevantní, kvôli lepšiemu organickému zásahu na Facebooku.
Denné uverejňovanie správičiek na sociálnych sietiach sa ukázalo byť zmysluplné. Z relevantného obsahu, sú však ako pre SEO, tak aj propagáciu na sociálnych sietiach oveľa vhodnejšie a hodnotnejšie články. Preto sa nehanbite niečo napísať aj vy ;)
Prílohy
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Je až smutné ako ľudia lipia na soc. sieťach. Ale keď to má zmysel tak hurá na ne! :) Výborná práca inak.
Myslíš linked.in?
Som rád že som prispel článkom :) Mám v merku ešte dve témy pre bfu, ak premôžem svoju víkendovú lenivosť po pracovnom týždni pustím sa do prvého dnes alebo zajtra,,,
Takže aj vďaka môjmu článku popularita tohoto portálu stúpa :). Po voľbách to môžeš zverejniť aj na fanpage :). Nech je sranda
PS: A možno by nebolo zlé, mať aj klub aj na http://kluby.azet.sk/
Ak by to zažalo úspech, teoreticky by tam z toho mohlo byť viac kliknutí ako z Facebooku
A popularita Linuxu môže klesať aj z dôvodu, že na nových počítačoch je už predvolený Windows. A myslím, že lincencia na Windows aj cenu počítača významne navýši
Skor by som povedal ze popularita linuxu neklesa, prave naopak stupa. To ze v google klesa hladanie slova linux je podla mna skor preto ze ludia vyhladavaju podla konkretnej distribucie. Ak das do googlu otazku a linux mas same pdf a man stranky. Ak das napriklad otazku a ubuntu tak mas kopu vysledkov k otazke.
Podľa mňa je pokles návštevnosti do veľkej miery spôsobený dospelosťou Linux distier, to čo sme riešili pred 10 rokmi dnes už jednoducho nemusíme,,, Väčšinou riešime okrajové problémy s perifériami prípadne si predávajú skúsenosti programátori,,,
velka vdaka vsetkym! LUcoRP, great job!