Ubuntu 11.10
svoju predošlú distribúciu 11.04 som aktualizoval na 11.10 cez internet. Som prekvapený že som stratil možnosti nastavovania veľkosti písma, inštaláciu nových tém. Celáá distribúcia mi príde veľmi oklieštená, chýba mi možnosť úprav ako som bol zvyknutý pred tým. Čo sa stalo ? Inštalácia neprebehla v poriadku ? Ubuntu sa mení na Windows ? Prosím poraďte mi, pomôžte mi. Nie som programátor, som len dlhoročný užívateľ a fanda Linuxu Ubuntu, no teraz som fakt sklamaný.
Poradte mi prosím, ako zíslkam naspäť kontrolu nad svojím notbookom.
Za pomoc ďakujem
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
alebo
ctrl+alt+t: gnome-panel
sudo apt-get install gnome-tweak-tool
, mala by tam byť voľba fontov atd.Ďalšie zaujímavé nastavenia pre nové ubuntu nájdeš na : http://www.webupd8.org/2011/10/things-to-tweak-after-installing-ubuntu.html.
ešte raz veľmi pekne ďakujem :-)
u mna tieto postrehy :
- problem s 3D (nejde o efekty, skor o vykreslovanie titulkov)
- dve jadra ... tieto sa mi konkretne postarali o zabavu: predstavme si, ze mame dva disky 1TB WD a 1TB Seagate {na znacke nezalezi ani na kapacite}
pri jadre verzie 2.xx mi akosi inde pripadaju disky na particiach sda a inde na particiach sdb, pri jadre 3.xx presny opak ...
rozumej: jadro 2.xx -> sdaX je na WD, sdbX na Sea ... jadro 3.xx -> sdaX je na Seagate, sdbX na WD
cize pokial nie je v FSTAB mountovana particia podla UUID, ale podla tohto, bude to srandy kopec ... hlavne ked vam hodi, ze home nenasiel ...
som jediny?
Len chcem Fedorákom pripomenúť/doporučiť že na takéto veci je určený Fedora balík
akmod
z repozitárov RPMFusion pre Fedora Linux (aj preto je dôležité pre držiteľov NVIDIA/ATi grafiky inštalovať RPMFusion repozitáre), lebo ten zabezpečuje vytvorenie a zavedenie modulu ovládača grafiky do nového lin. jadra, pokiaľ nebude k dispozícii novékmod
pre konkrétne nové lin. jadro. PRETO je lepšie nainštalovať balíkakmod-nvidia
a nie balíkkmod-nvidia
...Len toľko ....