Linux_zadanie do skoly
Vytvorte skript01, ktorý sa sa sám vypíše na štandardný výstup (1b)
Vytvorte skript02, ktorý spočíta, koľko dní je do konca semestra a zobrazí výsledok (2b)
Staci uplne nieco jednoduche Vopred dakujem
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Vybral si si management alebo ekonómiu? Pretože humanitárne vedy to určite nemôžu byť.
Napr. ja som studoval na technike ale bohuzial nic take ako Linux sme nemali, co by sa mi ozaj zislo.
Podla mna to bude manazment, tam preberaju vsetko a v podstate niicc.
Skript02:
Aby si porozumel čo budeš robiť, pozri si Linux presmerovanie výstupu.
Tu zistíš čo je to cat.
Vytvorime si script, napr. takto:
echo "#!/bin/bash\n" > selfdump.sh
echo "cat $0" >> selfdump.sh
Nastavíme mu práva na spustenie
chmod +x selfdump.sh
Spustíme ho:
./selfcat.sh
"Nastavíme mu práva na spustenie
chmod +x selfdump.sh
Spustíme ho:
./selfcat.sh"
Nastavíš práva na súbor selfdump.sh a spustíš súbor selfcat.sh?
Áno správne je ./selfdump.sh
Teším sa na deň, keď budem mať takého kolegu. Dostane úlohu na základe ktorej mu pôjde plat, ale on ju nespraví lebo by ho to obmedzovalo. Ale, plat bude chcieť. A keď ho kôli takému prístupu vyhodia, tak bude chcieť ako nezamestnaný aspoň dovolenku.
Som rád, že si objasnil Tvoj pohľad na vec. Ale, nezdieľam ho s Tebou.
Inak, škoda že Tvoj otec nepoužil ochranu. Takto si sa narodil Ty, a tiež ju nechceš používať. A keď máš možnosť naučiť sa niečo čo Ti zdvihne cenu na trhu práce, tak nechceš.
A ohladom mojej práce, tak ja som študoval niečo úplne iné, ako je mojou aktuálnou náplňou práce. A rovnako je na tom dosť mojich kolegov. Nebáli sme sa učiť veci ktoré nám dopomôžu k lepšiemu uplatneniu a následne k kvalitnejšiemu životu.
A keď vidím tvoj radikálny postoj k vzdelaniu, tak nerozumiem prečo si si vybral taký nick.
A ak si si vybral na štúdiá odbor čo Ťa nebaví, tak je to čisto tvoj problém.