Ťažkosti linuxovej ARM podpory kvôli licenčnej inkompatibilite

10.04.2013 | 23:45 | dodoedo | Novinky

Zmätky a problémy ohľadom inkompatibility licencií najnovšie ovplyvnili dokonca elementárne základy podpory architektúry ARMv4 a ARMv5 CPU v Linuxe! Čítaj viac a rozmýšľaj nad tým.

    • Nie je nad čím rozmýšľať 12.04.2013 | 13:05
      WlaSaTy   Návštevník
      Kurt bol informovaný FSF že knižnica pre matematické operácie s číslami s plávajúcou desatinnou čiarkou je nekompatibilná s licenciou GPL verzie 2, odsek 6 kôli doložke v licencii sotfloat. Tá doložka je ohľadne zrieknutia sa možnosti žaloby autora za poskytnutý kód keďže autor nie je ješitný a vie že výrobok (program) fungujúci na 100% neexistuje. Samozrejme, že autor povoľuje odvodeniny diela aj za komerčným účelom, ale tie musia obsahovať uvedenú doložku.

      Samozrejmosťou je, že GPLv2, odsek 6 vyžaduje aby odvodeniny diela boli chránené licenciou GPLv2 bez ďalších doložiek. Pričom vytknutá doložka je priamo pokrytá odsekmi 11 a 12 danej licencie.

      Najväčší problém Kurtovej reakcue je ale v tom, že pričlenenie danej knižnice do linuxového jadra je datované do minulého tisícročia. Takže vyčkávanie viac ako dekádu aby sa mohli vytknúť nezrovnalosti je naozaj chovanie akým sa vo svete nehmotného majetku vyznačujú patentoví troli.

      Takže z tohoto mi vychádza len že buď je FSF jedným z patentových trolov, alebo sa Kurt zle vyspal a chce vyhodiť z jadra podporu pre staršie CPU čím si odpíli segment priemyslu kde sa také CPU stále používajú v hojnej miere. Teda segment v ktorom Linux dlhodobo kraľuje.

      PS: Pre toho, kto ma chce okamžite zas a bezdôvodne nazvať trolom rovno odkazujem aby si prečítal uvedené licencie a snažil sa pochopiť ich súlad a rozpor. Rozmýšľanie bez pochopenia je stratou času.
      • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 13.04.2013 | 13:57
        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
        Licencie a patenty nie jedno sú.
        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
        • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 13.04.2013 | 14:38
          WlaSaTy   Návštevník
          Chovanie je rovnaké.

          Abo chceš tvrdiť, že ten čo zahrdúsil nie je vrahom len pretože nožom krk nezarezal?
          • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 13.04.2013 | 20:50
            Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
            Je to nebe a dudy.

            Licencia "chráni" konkrétny autorov výrobok. Zatiaľ cudzí patent si chráni pre seba oblé rohy čo ja vyrobil som.
            Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
            • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 13.04.2013 | 21:03
              WlaSaTy   Návštevník
              Pirát používa virtuálny majetok v rozpore s jeho podmienkami užitia.

              Patentový troll vyčkáva roky rokúce kým vyskočí s sankciami za nesprávne užitie.

              V tomto prípade sa správcovia Linuxu aj s dozornou radou FSF dlhodobým užívaním daného kódu dopustili obidvoch prehreškov. To nezaprieš. A že takéto chovanie schvaľuješ viem už dávno. Netajíš sa s tým. Ale, doteraz so neprezradil prečo to schvaľuješ len v prípade kedy Ti to vyhovuje. Máš snáď kritéria posudzovania viny podľa farby pleti?

              Alebo len máš potrebu spĺňať normu denne jedno flame?
              • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 13.04.2013 | 21:14
                Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                Týmto siahodlhým, ale zaujímavým príspevkom si chcel napísať že som nenapísal pravdu?
                Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 02:29
                  WlaSaTy   Návštevník
                  Tým siahodlhým príspevkom som chcel zdôrazniť, že neodsudzujem iné korporácie za chovanie ktoré sa bežne vyskytuje. Bez ohľadu na to, že som za ten názor obdržal prívlastkyako napríklad Apple fag. Bezdôvodne.

                  Takže, áno. Nemáš pravdu. Aj keď dávno o tom vieš, že niesi sám.
                  • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 02:40
                    Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                    Ak som ten názor o "Apple fag" napísal ja tak sa ospravedlňujem.
                    Takže, áno. Nemáš pravdu. Aj keď dávno o tom vieš, že niesi sám.
                    Vychádzam z faktov o tom na čo slúži licencia a na čo patent. Neviem prečo máš stále potrebu sa do mňa navážať, ja sa snažím diskutovať, ak som ťa niečim urazil tak nemám problém sa za to ospravedlniť. Alebo mi aspoň napíš v čom nemám pravdu.
                    Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                    • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 11:15
                      WlaSaTy   Návštevník
                      Tvoja posledná že otázka vo fóre bola len stupňovaním navážania sa do ľudí. Začal si vyháňať službukonajúceho správcu. A teraz Ti vadí rovnaký meter. Považuješ sa snáď za nadčloveka čo má viac práva ako untermensch.?

                      Ale speť k téme. Nevšimol som si že by si diskutoval. Jednoducho si oznámil, že licencia a patent sú rozdielne veci. A to teda k téme nieje. Keby si mal záujem o diskusiu k téme, tak pochopíš koľko rokov a aj kto a prečo tie Tebou do neba ospevované licencie porušoval. A aj prečo. Piráti a patentoví troli.
                      • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 15:15
                        Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                        Službu konajúci správca bezdôvodne zmazal celé vlákno, viac k tomu nieje čo dodať.

                        Nazval si FSF patentovým trollom a preto to je k téme. A opakujem, licencia chráni konkrétne dielo, nie oblé rohy ako celok. Je to diametrálny rozdieľ.
                        Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                        • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 15:28
                          Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor
                          chlapci, ale uz klud.
                          • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 16:26
                            WlaSaTy   Návštevník
                            Milan,
                            Pokiaľ Ti hosť vyhodil dozor, tak poriadok neobnovíš. Nemáš čím. Zvyšný dozor ostane pre smiech miestnym trolom. Navždy.

                            Je to smutné, ale ...
                        • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 16:07
                          WlaSaTy   Návštevník
                          Licencia pre open source neuchránila produkt pred jeho zneužitím v open source. Keby si si prečítal tie licencie a aspoň sa pokúsil nájsť súlad a rozpor, tak pochopíš. Ale to je veľa pre trola ktorý sa tu citi byť až taký nadčlovek, že vyhadzuje správcu.

                          Keby si bol majiteľom alebo správcom tohoto portálu, tak by si mal dôvod na také chovanie. Ale niesi. Tak sa z tým zmier.

                          A pokiaľ považuješ urážky, vyhrážanie sa fyzickým útokom a najnovšie aj vyháňanie správcu za Tvoj prínos pre komunitu, tak sanemám prečo čudovať že je to tu v takomto svrabe. Vyzerá to tu naozaj ako keď sa tu kŕmia červíky na mŕtvole.

                          Tvoje chovanie sa za tie roky naozaj stupňuje. Keď si útočil iba do mňa, tak som si povedal : čert to ber. Ale už tu útočíš aj do iných ľudí.

                          Naozaj tu Edo nemal začať tú jeho periodickú a dllhotrvajúcu provokáciu. Tá posledná s Greenie bola excelentnou ukážkou neslušnosti a jej dozvuky tu budú naozaj dlho.
                          • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 17:06
                            Avatar chatpall   Používateľ
                            wlasaty toto ti podpisujem!
                            NERUSTE TENTO UCET!!!
                            • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 17:32
                              Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor
                              ok, navrhujem, aby ste navrhli nejake veci, ktore by nemali chybat v pravidlach.
                              • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 17:57
                                WlaSaTy   Návštevník
                                Intolerancia k vulgarizmom (nadávkam).

                                Príspevky, články a správičky majú korešpondovať s zameraním portálu. Výnimku na blogy nespomínam, to je vo vzduchu.

                                Použiteľný komunikačný kanál na komunikáciu s správcami.

                                Porušenie: ban alebo odobranie frčky.

                                Ostatné zaužívané body ako napríklad pridanie frčky za dokázateľné zásluhy po schválení viacerými by mali ostať bez zmeny. Podobne by to malo byť aj s inými odmenami ako napríklad lízatko (mikroplatba za článok) alebo pochválenie pred nastúpenou V3S.
                                • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 20:41
                                  Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor
                                  WlaSaTy:

                                  nadavky netolerujem. zial, nedaju sa vzdy zmazat (v novom shakalovi bude mozna aj editacia prispevkov)
                                  snazim sa to korigovt, co sa tyka obsahu, zial mas pravdu, ze primarne je tematicky okruh poruseny pri spravickach. off topic v diskusii nie je zakazany a myslim, ze moze byt kludne, ak je v danej kategorii.
                                  komunikacny kanal je zatial email a jabber.
                                  ad porusenie. ked bol problem pred rokom ci dvoma ci kedy s dodoedom, dostal zrazenie levelu, dodnes ho nema obnoveny v plnej vyske. viktor mal teraz tiez tazky den alebo tyzden, no odniesol si to, zrazil som mu level na uzivatela.
                                  ostatne sa snazim riesit. ak budes v praci, napis mi pls, potrebujem nieco s tebou dohodnut. dik
                                  • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 21:07
                                    WlaSaTy   Návštevník
                                    V práci mám o náplň postarané aby som mal možnosť platiť dane, takže nezaručujem že sa budem mať kedy ozvať.

                                    Ale, som proti mazaniu. Lepšie je zakonzervovať to aj s nálepkou "toxické" a "prezretie príspevku/diskusie je len na vlastné riziko". Ono, keď Ťi niekto o pol roka alebo o rok zadre hlášku "Dokáž že som sa tak choval", tak pochopíš. Už som to tu zažil.
                                    • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 22:29
                                      Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor
                                      to ano, v tom som myslel tu editaciu, ze sa scenzuruje pripadne slovo a bude aj tak, ze pri sprave bude nieco v style "upravene dna tym a tym"

                                      ok, tak sukromny mail? potrebujem sa s tebou na niecom dohodnut.
                                      • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 15.04.2013 | 00:05
                                        WlaSaTy   Návštevník
                                        Mno, ja by som to nehal bez úprav, len s varovaním a zobrazením aš po potvrdení. Nech to len pekne ostane aj s vizitkou. Ajkeby to mala byť moja hanba.

                                        Inak, je jedno aký typ komunikácie vyberieš. Ak je druhá strana v tej dobe prioritne zazmluvnená na iné úkony, tak je malá šanca. A email na mňa do práce si hádam nezabudol.
                                        • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 15.04.2013 | 01:10
                                          Avatar Milan Dvorský debian,mint kde,android  Administrátor
                                          vsak to som nezabudol, len tiez nie je vhodne ti pisat na firemny, kedze viem, aka je tam bezpecnostna politika :)))
                                  • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 15.04.2013 | 02:25
                                    Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                                    Všetká snaha je márna, pokiaľ sa diskusia bude brať ako trolovanie a výmena názorov v rámci slušnosti ako hádka. Čo bol napríklad aj tvoj komentár "chlapci, ale uz klud.". Ja som to bral ako výmenu názorov k danej téme, ktorá nijak neprekročila rámec slušného správania.

                                    Občas napíšem to čo ma mrzí, ale nemýslím to nejak vážne, len mám pocit, že niekoho stačí popostrič a niekoho ... S Devilom som si prv aj osobne písal, zrazu zmizol, občas sa tu ukáže vyleje sa tu asi ho vživote niečo štve a zas zmizne. To že zmazal celú tému som nezažil za celé roky na žiadnom slobodnom fóre. Pokiaľ by to tak ďalej malo pokračovať, nemá zmysel tu vúbec niečo písať.

                                    Na nete sa toho popíše mraky, navrhujem osobný pokec cez net. Také streko, už som to písal aj na LinuxON. Veľa vecí sa vysvetlí. Nejaká šikana a blokovanie komentov je nezmysel aj tak si každý ten bloknutý koment rozkline. Jediný zmysel má snaha o to komunikovať.
                                    Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org
                          • Re: Nie je nad čím rozmýšľať 14.04.2013 | 20:08
                            Avatar bedňa LegacyIce-antiX  Administrátor
                            No zrovna na právnu stránku licencií nie som fundovaný, ale o tom som ani nepísal. Pokiaľ máš k tomu rozporu licencí čo povedať, rád sa to dozviem.

                            Z toho ostatného mám pocit, že ti musel v živote niekto veľmi ublížiť a to nemyslím písaným textom.
                            Táto správa neobsahuje vírus, pretože nepoužívam MS Windows. http://kernelultras.org