LinuxOS.sk a zmeny (priebezne aktualizovane)
1.10.2010 je uz nove toto:
- je PR clanok - cize plateny ... ktory, asi nemusim pisat. v tych farbach je aj jeden link v lavom menu. portal musi aj z niecoho zit, nehovoriac o honoraroch pre autorov (zial aj tu plati, ze zadarmo ani kura nehrabe - cest vynimkam)
- pridane W3 pocitadlo, kvoli zlepseniu pozicii GNU Linux v ramci http://www.w3counter.com/globalstats.php
- vytvorena stranka aj na facebooku, cize aj LikeIT applet vlavo dole, plus kazdy clanok ma svoje tlacitko Like It
- zriadil sa twitter tag #LinuxOS.sk pre twitteristov
- v diskusii som planoval dat kazdemu prispevku jemny 1px border (co vy na to?)
- pribudnu mozno nejake platene odkazy a mala by byt flashova reklama
- k tej reklame - kde je hranica unosnosti?
a na co by som sa mal este zamerat? pls, berte ohlad aj na to, ze som na vsetko de facto sam, mam svoje zamestnanie, malu dceru a manzelku a vas mam vsetkych rad a snazim sa vam vyjst v ustrety, takze pokial mozno, prosim o rozumnu konstruktivnu kritiku.
dakujem a vyjadrujte sa prosim (btw, dakujem touto cestou fridexovi - jeho seria clankov zdvihla, aj ked nie az tak vyrazne, navstevnost portalu za posledne dva mesiace i napriek letnym prazdninam ;)
Pre pridávanie komentárov sa musíte prihlásiť.
Facebook sice nemam rad, ale chapem, ze ho pouziva mnozstvo ludi a toto sa vyuzije.
K tomu borderu - som za, tot vse.
Na reklamu pozor, nech sa to neprezenie. Urcite nikto nechce odkazy na kadejake p**no stranky a warez, ktore byvaju plne malwaru. Takisto ziadne vyskakovacie okna, nech ta reklama nie je taka "nutena". Dalsia vec, radsej sa vyvarujme reklame zo zvukom (ako to ma/mal root.cz). Pokial je reklama flashova, opatrne, aby sa vyrazne nepredlzilo nacitavanie stranky (ktore je inak teraz na vybornu). Skratka, reklama nieco na styl, ako su tie male tlacitka na boku stranky ("Podporujeme" a "Odporucame") alebo pripadne aj hore, ci dole (ako ma napriklad blackhole.sk volajake linky) - tie odkazy akoby splyvaju s listami prehliadaca a nenarusaju celistvost stranky. Takisto zname "Ads by Google" su v celku prijemne a nenapadne.
Stále tu v reklame postrádame jednu dôležitú a vo svete úplne bežnú vec. Ja-dodedo postrádam zobrazenie reklamy od BOHATEJ konkurencie a síce už možno citite, že teraz myslím Microsoft. Áno, myslím teraz Microsoft a veci súvisiace s jeho reklamou, ktoré môžu byť pre kasičku linuxos.sk veľmi liečivé ... treba osloviť zdvorilým listom ich marketing.
:-)
Ďalej tu postrádam reklamu (vzhľadom na ten fakt, že to tu začínajú čítať VŠAKOVAKÍ ľudia, od veľkých gigantov typu IBM, atď ... treba osloviť zdvorilým listom ich marketing.
:-)
A nakoniec, ďalej tu postrádam reklamy od slovenských linuxových/open-source firiem ... treba osloviť zdvorilým listom ich marketing.
http://www.sme.sk/c/3778656/googlacka-zo-ziliny.html
Treba tam doplniť odkazy na základné príkazy aby napríklad pri problémoch s grafickou kartou, hneď poslal aj výpis lspci atď., s týmto by som rád pomôhol.
teda ze by pribudol novy skin, ktory by pre cast clanky dal disable. teda uvodny horny clanok a hned pod tym forum...
Treba nájsť optimum medzi množstvom reklamy, ktoré udrží web v prevádzke a takým, ktoré odradí užívateľov od chodenia na stránku. Všetko to však záleží od návštevnosti stránky a ostatných mediálnych parametrov)
V súčastnosti je klasika 300x300 (prípadne 250x250, 200x200). To je pre väčšinu zadávateľov reklamy štandard (pri akejkoľvek kampani je tento formát k dispozícii takže to neodradí inzerenta od inzercie práve kvôli vytváraniu ďalšieho bannera - za ktoré si niektoré firmy vedia vyúčtovať neskutočné prachy). V pravom menu by sa nejaké miesto určite našlo. Neštandardné formáty ako i-layer (pop-up), intro a podobne by sa mali riadiť dohovorom AIM. To znamená vždy umiestený zatvárací close button a max 6 sekúnd trvanie (po tomto čase sa zatvorí formát sám od seba). Ja vždy pri navrhovaní kampane s použitím neštandardov používam capping 1UV/week...teda na jedného "unikáta" jedno zobrazenie na týždeň (aj keď si myslím, že tieto reklamy na tomto portály zatiaľ nehrozia). Zvukové bannery alebo videobannery by sa mali tiež riadiť dohovorom...teda zvuk sa púšťa až po zásahu užívateľa (chce počuť zvuk, tak si klikne na ikonku) a mal by obsahovať ovládacie prvky (play, stop, a pod.).
Veľkosť bannerov je na väčšine portálov max 30-35kB s príplatkami za väčšiu veľkosť. Ale myslím si, že vo Vašom prípade nebude problém aj s väčším objemom do 100kB. Obmedzenie na 35kB je dané hlavne kvôli traffic-u, ak si predstavíte 1 000 000 impresií (zobrazení) denne napríklad na Azete tak prekročenie hranice napríklad o 20kB je obrovský problém. Pri menších portáloch je to skôr o rýchlosti načítania stránky. Je tu možnosť aj väčšieho objemu a to použitím tzv. frame bannerov - kde samotný banner slúži ako rám (má cca 10kB) a obraz sa načítava z externého servera (takto funguje väčšina videobannerov).
Pouvažoval by som možno nad sieťou Sitelement, prípadne o inej sieti - neviem akú máte návštevnosť - no pri podobných sieťach je pre menšie portály jednoduchšie získať inzerenta cez takúto sieť ako keď ponúkajú svoj portál "na priamo" (inzerent jednoducho povie, že chce cieliť na "mužov a IT" a Sitelement už urobí svoje :) ). Samozrejme to isté platí pre Etarget, prípadne contentovú / obsahovú sieť Google.
To je v skratke asi všetko...samozrejme všetko je to o tom, čo chcete povoliť a čo za to chcete získať.
Spendlik: ako vidis, zvolil som etarget, 300x300 sa do tohto sucasneho designu a layoutu nehodi, v novom to bude uz asi zakomponovane. v sucasnosti to mame na meteo.sk ten format a vsimol som si, ze je pomerne vychyteny.
dash: 1 a pol centi? uhm ... to je cca 45 px? dobre ratam? dam potom uzsi format
Inak, sekcia bazár nebude?
Inak, telefóny sa mi identifikujú porôzne. Jeden fejkuje dokonca jako MAC OS X 10.5 a to má Android. Ale kuknem :-)
HTC_Touch_Pro2_T7373 Opera/9.50 (Windows NT 5.1; U; en)
Mozilla/5.0 (QtEmbedded; U; Linux; en-US) AppleWebKit/527+ (KHTML, like Gecko, Safari/419.3) Arora/0.4
Dokonca aj takto (je to android, len asi vývojári fetovali keď robili build Froyo):
Mozilla/5.0 (Macintosh; U; Intel Mac OS X 10_5_7; en-us) AppleWebKit/530.17 (KHTML, like Gecko) Version/4.0 Safari/530.17
Inak, neviem či by nebolo rozumnejšie zistiť si cez JS veľkost obrazovky a rozhodnúť sa podľa toho. Aspoň mne to pripadá rozumnejšie.
Z mojho pohladu to vyzera na par riadkov, ale php a js som uz skoro desat rokov nepouzil.
Inak, myslim ze sa na toto da krasne pouzit anketa typu:
() moj prehliadac je teraz spusteny na mobile, pda, netbooku
() moj prehliadac je teraz spusteny na beznom pocitaci alebo notebooku
() moj prehliadac je teraz spusteny na niecom inom a uvediem to v diskusii
() nepouzivam java script
() blokujem flash a inu agresivnu reklamu.
teda, prve tri ako radio buttony a posledne dva ako check boxy. ak by to loglo a zobrazilo user agent, tak by si mal tie data skolektovane a mohol by si sa za behu rozhodnut aky typ reklamy zobrazis.Skvalitnilo by to zobrazenie.
Ale, vzhladom na to ze tu uz zmizli agresivne bannery zname z pradavnych dob, tak to mozes brat len ako odporucanie. Ak by si chcel, tak som si z nudy nahodil MySQL a spravil zopar riadkov nech si lognem podobne info do DB, len som to nerobil cez hidden post ale cez premenne v url. A nekontroloval som dodatocnu zmenu a referrer (ak sa vobec da pouzit pri redirekte).
mozno bude jedna flash reklama, ale to nie je iste aj ked by to mal byt leaderboard (1000px x 100px hore).
PS.: Flash reklamu by som na mobile nechcel aj keď mám fón čo to zvláda. Len nemám flat dátový paušál.
Pocitil to este niekto?
ani som si to nevsimol
Nic proti Tvojmu napadu, ak by tu take nieco bolo, prekazat mi to nebude, len si myslim, ze je to zbytocna vec, ktora to tu iba skomplikuje (a mne sa paci, ako je forum jednoducho riesene - nie je tu nic navyse). A ak by sa to riesilo, bolo by fajn, aby existovala aj moznost mat vsetky informacie dostupne vsetkym - aby som si takto vedel jednoducho nahodit stav, aky je tu teraz - a nemusel si pracne kazdeho uzivatela pridavat ako "priatela".