Po opakovaných problémoch s Thunderbirdom (zacalo sa to
tu) som sa rozhodol vyskusat Evolution v nadeji, ze novy klient znamena novy zaciatok... Ale omyl - po instalacii a spusteni programu mi nabehli obidve moje konta, rovnako ako v Thunderbirde jedno funkcne, jedno nefunkcne. Problem je, ze nie som schopny najst nastavenie konta v Evolution. Nepomohol ani Google, navodov som sice nasiel milion, ale realita je ina, tie nastavenia tam jednoducho nie su...
Nie, napisal som si heslo viditelne, potom som ho skopiroval. Vo webovom rozhrani ziadny problem. V Tunderbirde som vymazal konto, vymazal cache, zmazal som aj IMAP zlozku v /home/user/.thunderbird/uo1besnh.default. Dal som to vytvorit nanovo... a vysledok?
Neplatné meno a heslo.
Konfigurácia nemohla byť overená - sú názov hostiteľa a heslo správne?
Dával som tam to isté heslo ako na webe (skopírované). A postup pri nastavení na chlp rovnaký ako pod PCLinuxOS, kde mi to na prvý pokus nabehlo.
Ono mi to otvori hlavny priecinok dorucenej posty, niekedy nacita aj ostatne, ale stale hlasi chybu: http://goo.gl/CaLUn8.
Nebude to niečo s certfikátmi pre zabezpečenú komunikáciu cez SSL? Ak ti chýba certifikát, tvoj e-mail klient sa so serverom neporozpráva. S evolution som nedávno musel prejsť cez ručné pridanie certifikátu, joj, koľko radosti pri tom bolo! Na inom systéme máš samozrejme úplne iné certifikáty a politiku automatického loadovania certifikátov. Linux to bere málinko kritickejšie, než ostatné OS, preto sa môže stať, že nestiahne všetky certifikáty tak, ako to robia "užívateľsky priateľské OS". Vyskúšaj zabezpečenú aj nezabezpečenú komunikáciu. Potom si samozrejme zmeň pre istotu heslo.
Treba poriadne odsledovať logy a činnosť evolution (resp. akéhokoľvek iného e-mail klient) procesu. Možno aj cez strace, ak nič iné nepomôže. Nie je možné, aby sa nepodarilo zistiť, v čom je chyba. GNU programy sú strašne ukecané, keď ide o hľadanie príčin chyby.