Články
Portál LinuxOS.sk prináša pravidelne články zo sveta open source. Na tejto stránke môžte nájsť články zo všetkých kategórií.
Ako na Timeshift
Timeshift je aplikácia na obnovenie systému linux v prípade jeho krachu. Chráni Váš systém vytváraním prírastkových snímok systému. Tieto snímky je možné neskôr obnoviť a vrátiť tak všetky zmeny v systéme. Je navrhnutý tak, aby chránil iba systémové súbory a nastavenia. Užívateľské súbory sú zo zálohy vylúčené. To zaisťuje, že vaše súbory ostanú nezmenené, keď obnovte systém na skorší dátum. Na Vaše užívateľské súbory je potrebné použiť iný program, napr. „Baqpaq“ alebo „Deja Dup“.
Inštalácia Arch Linuxu pre BFU
Ubuntu Touch, zhodnotenie po šiestich rokoch - Ubports
SSD a odkladací priestor (Swap) v Linuxe
Úvod
SSD majú na rozdiel od HDD okrem vyššej rýchlosti zápisu aj iné vlastnosti, ktoré je dobré v linuxe a nielen tam, brať do úvahy. V nasledujúcom článku sa to pokúsim objasniť a dať odporúčania na ich používanie vo vzťahu k použitiu odkladacieho priestoru v linuxe.
Návštevnosť portálu Linuxos.sk počas Corona krízy
Ako ovplyvnila pandémia a z nej vyplývajúce opatrenia návštevnosť na našom portáli?
UEFI v kocke pre BFU
Tento článok som sa rozhodol napísať, pretože poslednou dobou pozorujem, že najmä BFU tápu v tom, ako správne inštalovať OS v súvislosti s nastavením UEFI. Dotknem sa okrajovo aj problematiky dualbootu. Keďže problematika je veľmi rozsiahla, rozhodol som sa uviesť iba základné informácie o problematike a prípadné hybridné inštalácie som sa aj vďaka tomu, že s tým nemám praktické skúsenosti, rozhodol neuvádzať.
Blender ako video editor
Obľúbený modelovací nástroj Blender má vstavaný prekvapujúco výkonný a jednoducho ovládateľný video editor. V dnešnom článku si ukážeme, ako nastrihať video pomocou vstavaného video editoru.
Prispôsobte si Linux na kľúč
Ako na konfiguráciu herných ovládačov 2.
V minulom článku sme si ukázali, ako jednoducho je možné pripojiť aj takmer neznámy herný ovládač k Linuxu a začať ho okamžite používať v hernom klientovi Steam. Dnes si však spravíme jemnú odbočku a pokúsime sa uspokojiť aj tých náročnejších používateľov, ktorí sa až tak často nehrajú. Dnes sa totiž pozrieme na to, ako pracuje linuxový vstupno/výstupný podsystém.