Mirecove dristy
Blog o všetkom možnom aj nemožnom ;)
Neformálne stretnutie používateľov Linuxu v Poprade!
Zdravím všetkých milovníkov technológií, či už ste oddaní fanúšikovia Linuxu, bastliči, Raspberry Pi mágovia, alebo len zvedavci, ktorí chcú objavovať nové vody! Chcete oživiť starý notebook, rozprúdiť diskusiu o open source, alebo sa len tak niečo nové naučiť? Pridajte sa k nám!
Uwsgi multihosting s monitoringom cez grafana
Nastavenie webového servera pre python aplikácie môže byť celkom náročná úloha hlavne kvôli nedostatku dostatočne komplexných návodov. V tomto článku skúsim vysvetliť ako ja nastavujem servery.
Úprava klávesovej mapy v X11
Pri programovaní používam paradoxne slovenskú klávesnicu. Pozícia väčšiny špeciálnych kláves mi vyhovuje viac na Slovenskej klávesnici, ale nájdu sa tu výnimky. Preto som sa rozhodol o malú úpravu klávesovej mapy.
(Ne)povinný socializmus
Takto pred voľbami opäť premýšľam nad politikou. Tentoraz má moje zamyslenie formu myšlienkového experimentu typu čoby-keby. Čo by sa stalo, ak by náš sociálny systém mal parametre komerčného poistenia?
Trable s klávesnicami
Po fiasku s reklamáciou klávesnice na Thinkpade som sa rozhodol problém vyriešiť vlastným spôsobom. Teda troma spôsobmi. Naraz.
Skúsenosť s reklamáciou klávesnice na Lenovo Thinkpade
Dnešný blog bude o záručnej oprave klávesnice na notebooku Lenovo Thinkpad, keď klávesa vypadla pri bežnom používaní.
Fulltext v databáze prakticky, alebo čo vám nadšenci nepovedia
Tento článok sa bude o možnostiach využitia databáz PostgreSQL a MySQL (MariaDB) pri fulltextovom vyhľadávaní. Článok je rozdelený na 2 časti - výkon a kvalita. Obe časti sú na sebe nezávislé a kvalita vyhľadávania prakticky nespomaľuje vyhľadávanie. Oproti iným tutoriálom sa nevenujem len základnej funkcionalite použiteľnej maximálne tak v anglicky hovoriacich krajinách.
Rýchle stránkovanie v relačných databázach
Tento článok rozoberá rôzne spôsoby stránkovania v databáze, ich nevýhody a dôvody, prečo sú pomalé. Nakoniec predstavím aktuálne riešenie, ktoré používam pre stránkovanie vo veľkých tabuľkách.
Predstavujem wisdomtech blog
Môj najnovší open source projekt je jednoduchý publikačný systém založený na django frameworku. V tomto článku predstavím projekt a niektoré netradičné technické riešenia.
Prečo som napísal vlastný konzolový nástroj na ovládanie hlasitosti
Niekedy jednoduchá chyba vo zvukovom serveri vedie ľudí k divným činom. Napríklad napísanie vlastného nástroja pre ovládanie hlasitosti. Práve o tom bude dnešný blog.
Ovládanie počítača ľavou prednou
Dnešný blog bude o tom, ako som sa vysporiadal s jednou malou nehodou, pri ktorej som si zlomil záprstnú kosť za malíčkom, kvôli čomu som musel určitú dobu ovládať počítač iba ľavou rukou.
Audio spektrogram pod linuxom
Dnešný zápis bude o softvéri pre generovanie / prehliadanie spektrogramov. Zápis samozrejme skončí ako vždy naprogramovaním vlastného skriptu :)
Oprava nepoužiteľného memcache v Django frameworku
Nedávno ma prekvapila nedostupnosť jedného z mojich serverov pri miernom zvýšení záťaže. Chyba bola prekvapivo v zle implementovanom cachovacom backende. V dnešnom článku ukážem diagnostiku chyby a moju opravu.
Používanie WiFi routra Xiaomi AX3600
Dnešný článok bude obsahovať malú recenziu routra Xiaomi AX3600 (pst je to sračka, ale nikomu to nehovorte) a pár trikov, ktorými sa z neho môže stať celkom civilizované a použiteľné zariadenie na domácej sieti.
QR kódy v PDF
Cez víkendy robievam rôzne mini projekty. Jedným z nich je môj malý generátor QR kódov použiteľný či už v Reportlab dokumentoch, alebo aj samostatne ako nástroj pre príkazový riadok.
Prečo nemám rád Ameriku
Môj dnešný blog bude neobvykle politický. Nezvyknem o svojich politických názoroch písať verejne aj keď o politiku sa zaujímam a s ľuďmi bežne hovorím. Dnes teda urobím malú výnimku.
Magnetické USB-C konektory
Od kedy mám notebook s nabíjaním len cez USB-C, znervózňuje ma vysoká pravdepodobnosť zničenia konektoru napríklad v dôsledku zakopnutia o kábel. Problém som sa pokúsil vyriešiť magnetickým konektorom.
Shadertoy - medzi matematikou a umením (2D grafika)
Dnešná časť seriálu o OpenGL shaderoch je venovaná vykresľovaniu 2D grafiky. V tejto časti ukážem ako vykresliť niektoré geometrické tvary, predstavím SDF funkcie, spôsob vyhladzovania (antialiasing) a vykreslenie matematických funkcií.
Shadertoy - medzi matematikou a umením (úvod)
Umenie často nie je len o výsledku, ale aj o spôsobe realizácie a obmedzeniach, ktoré sa museli brať do úvahy. Shadertoy je nástroj, ktorý umožňuje vytvárať obraz a zvuk pomocou malých programov bežiacich na GPU s dosť prísnymi obmedzeniami.
Denník „kernel developera“
Článok bol prvý kárt uverejnený na wisdomtech.sk.
Tento príbeh je o riešení jednej nepríjemnej vlastnosti trackpointu a o zdĺhavej premene jedného obyčajného web developera na kernel developera. V článku sú opísané čiastkové kroky, ale aj slepé uličky, ktorými som sa nakoniec dostal k funkčnému riešeniu.